Gå til innhold

Daddylicious

Medlemmer
  • Innholdsteller

    63
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Daddylicious

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 24. juni 1985
  1. Daddylicious

    Smerter i baksiden av skulder ved skulderpress

    Har ikke det problemet lenger nå. Mine anbefalinger Grundig oppvarming av skulder før trening hjelper selvsagt. LYTP kombinert med dislocations. Her foretrekker jeg å bruke en stang fremfor strikk da jeg føler det hjelper mer på mobiliteten. Også kan du prøve å tøye brystmuskelen fra ulike vinkler, jeg synes det fungerer bra å ligge på en benk med legge vekter og la de gjøre jobben. Samtidig kan det være greit å sjekke om du har god mobilitet i brystryggen, en skumrulle gjør jobben her. Samt at du ruller lats slik at de ikke er stramme. Yesss, det var en fin listen liste. Bare å kjøre på og se om det bedrer seg. Lykke til
  2. Daddylicious

    Bedre automatisk holdning

    Finn den en ganske solid planke, mål og skjær planken slik at den er passe lang, den skal gå fra nedre del av rygg og opp til nakken. Finn så frem en rull med ducktape, bruk denne til å teipe fast planken til ryggen, spør om hjelp da det kan være vanskelig å utføre selv. Du vil nå være den heldige eier av en rak rygg, og din holdning vil være fantastisk dagen lang.
  3. Daddylicious

    Fete rutiner på gymmet

    Så en lekker variant av rygghev for en stund tilbake. Det var eldre kar som ønsket maksimalt utbytte av ryggheven, og for å få til det må man selvsagt ha en vektskive bak nakken. Han gikk naturlig nok for den rullende varianten, men der de fleste nøyer seg med å kun utføre øvelsen opp og ned hadde han lagt inn en herlig twist. Han vridde i tillegg kroppen til høyre og venstre. Så for å oppsummere: rullende rygghev med vekter med rotasjon til begge sider. FET rutine sier jeg bare!
  4. Daddylicious

    Fete rutiner på gymmet

    Badass! Likte alt fra den fete buksa til den frekke teknikken. Jaggu bra han bruker belte, så slipper han en lei ryggskade...
  5. Daddylicious

    Du vet du er treningsnarkoman når....

    når du kjører skulderpress med ungen din, litt fordi ungen syns det er gøy, mest fordi du vil trene litt skuldre...og du gleder deg til ungen går opp i vekt..progressiv overbelastning hell yeah! 34,35,36....feel the burn
  6. Daddylicious

    Den store failtråden!

    Haha, herlig. Smart å kun fokusere på den eksentriske fasen noen ganger :cool:
  7. Daddylicious

    Hva er persene deres i basic øvelsene?

    Beste løft så langt: Markløft: 170 x 4 (175x1 - bude kunne ta mer her) Knebøy: 150 x 4 (165 x 1) Benkpress: 130 x 1 Skulderpress: 80 x 1 Pullups +45kg x 1 Fremtidige mål: Mark: 200 kg Knebøy: 2 x kroppsvekt - 170 + Benkpress: 140 kg Skulderpress: 85 kg
  8. Do, or do not. There is no "try". - Yoda (from The Empire Strikes Back)

  9. Daddylicious

    Rate my workout!

    Program: Dag 1: Knebøy: 4-5 serier - 3-5 reps Markløft: 4-5 serier - 3-5 reps Skulderpress: 3-4 serier - 5-7 reps Beinpress: 3 serier - 8-10 reps Dag 2: Benkpress: 4-5 serier - 4-6 reps Ring Pullups: 3-4 serier: max antall. Stående stangroing: 3-4 serier 8-10 reps Dips: 3 serier - max antall Dag 3: Frontbøy: 3-4 serier - 6-8 reps Strakmark: 3-4 serier - 5-6 reps Skulderpress: 3-4 serier - 5-7 reps Facepulls: 3 serier - 8-10 reps Beinpress: 3 serier - 8-10 reps Dag 4: Skråbenk: 4-5 serier - 5-8 reps Chins m eksta vekt: 4-5 serier - 4-6 reps Liggende roing m vektskive: 3-4 serier - 8-10 reps Dips med ekstra vekt: 3 serier - 5-8 reps Hva syns du?
  10. Okei. Det som skjer er at når stanga er over hode hender det noen ganger at jeg kjenner en smerte i baksiden av venstre deltoideus. Har merka at jeg har dårligere mobilitet i venstre skulder vs høyre. Det virker som om det er noe "i veien" for å oppnå optimal mobilitet. F.eks. Når jeg ligger på ryggen og beveger armene opp over hode så har jeg ikke noe problem med å holde høyre arm mot bakken helt til armen er strukket helt ut over hodet. Venstre derimot, den letter fra bakken når jeg nærmer meg toppen. Merkelig... Bruker både skumrulle, dislocations og band pull aparts ved oppvarming. Tøyer også brystmuskelen så den ikke skal være stram. Noen som har gode tips å komme med?
  11. Daddylicious

    FiveFingers-love!

    bestilte mine første ff i går. Gikk for komodosport. Gleder meg sinnsykt til de kommer i posten:cool:
  12. Daddylicious

    damn you quadz, why wount you grow!!

    Ingen kneknekk eller neiing her i gården. Kjører low-bar og går like under parallell. Har lagt inn frontbøy i programmet nå også. Har testa ut markant stopp i bunn et par ganger. Funker bra det. Men tenker det er en ide å peise på med større mengde på beina, kan fort gjøre underverk.
  13. Daddylicious

    damn you quadz, why wount you grow!!

    takk for alle svar. Kan absolutt være en ide å øke frekvensen på beinøkter - regner med at jeg kan se frem til støle lår den første perioden(y) . Har hatt gleden av å kjøre noen widowmakers tidligere, det kjennes godt i låra.
  14. er ganske sikker på at Norum kan levere trening der man både får større biceps og sixpack. Kunden skal tross alt få det de ønsker, om det er den optimale målsetning for en ptkunde å ha er en annen sak. Føler meg trygg på at Norum er i besittelse av en god dose mer kunnskap enn Cornelis, hadde definitivt valgt Norum som min personlige trener av de to. Når det kommer til at en PT skal se trent ut så kan jeg godt skjønne det. Man selger tross alt seg selv som et produkt, ser man ut som en pose med poteter, begynner man muligens å sette spørsmålstegn ved PTens even til å bruke kunnskapen de burde sitte på. Man vil ha en Pt som ser ut som han har peil på trening. Men det viktigste er tross alt kunnskapen PTen sitter inne med og kompetansen de har til å hjelpe deg nå det målet du har satt deg. Hvis vaskemaskinen din er brutt sammen og det er helt nødvendig med et vaskebrett så skal du selvsagt få det. Da valger man en PT som har kunnskapen til å gi deg dette selv om denne PTen har en super velfungerende vaskemaskin og ikke har noe behov for vaskebrett.
  15. Har hatt glimrende fremgang på overkropp det siste året. MEN beina, de jævla beina. De har ingen planer/ønsker om å vokse. Har tatt inbod 720 tester med jevne mellomrom, de viser ingen økning i muskelmasse på bein, smått frustrerende. I vår gikk jeg fra en flau 100x5 til 150x3 på vårparten i år. Så det har vært økning i styrke, men muskelveksten har uteblitt. Har i hovedsak trent med lavt antall repetisjoner, 3-5 serier. 2 til 3 økter på bein i uka. What to do? Bytte til høyreps? Flere serier? Flere øvelser? Noen gode tips for å få fete muskuløse lår?
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her