Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

For øyeblikket 17,59 :cautious: .... Men jeg ser fit ut da!

Tror ikke så mye på BMI - tar jo ikke høyde for andre individuelle forskjeller! Muskler, bein, lange / korte lemmer, strukturer etc.

Altså, BMI er et populasjonsverktøy, og da vil de personene som ikke faller innenfor normen(styrkeløftere /kroppsbyggere/skihoppere /langrennsløpere) vil få sære resultater.

Ikke dytte firkantet plugg igjennom rundt hull, osv;)

Altså, BMI er et populasjonsverktøy, og da vil de personene som ikke faller innenfor normen(styrkeløftere /kroppsbyggere/skihoppere /langrennsløpere) vil få sære resultater.

Ikke dytte firkantet plugg igjennom rundt hull, osv;)

eller...som jeg pleier å si - BMI er basert på et gjennomsnitt av befolkningen. Det er umulig å bli gjennomsnittlig, for med en gang en person beveger seg mot gjennomsnitt vil gjennomsnitt flytte seg unna. Med mindre vi alle blir like. Og det er vi ikke. Med andre ord vil BMI aldri være 100% for noen, men jo lengre unna gjennomsnitt man er jo mindre nøyaktig vil det være.

Dessuten er halve moroa å dytte firkanten gjennom rundingen. :D

eller...som jeg pleier å si - BMI er basert på et gjennomsnitt av befolkningen. Det er umulig å bli gjennomsnittlig, for med en gang en person beveger seg mot gjennomsnitt vil gjennomsnitt flytte seg unna. Med mindre vi alle blir like. Og det er vi ikke. Med andre ord vil BMI aldri være 100% for noen, men jo lengre unna gjennomsnitt man er jo mindre nøyaktig vil det være.

Dessuten er halve moroa å dytte firkanten gjennom rundingen. :D

Hæ, hæ;) alt er jo i såfall snakk om kraft og hastighet.

Annonse

Ånei. Den er 27. Jeg er bare overvektig.

med mine fem kg mer for snaue månedene tilbake var jeg 29 en stund..

På tide å fremskaffe en algoritme for BGI - Body Gains Index. wingeer ?

Enkelt!

BGI = (1RM knebøy i kg)/((høyde i m)^2 * (kroppsvekt i kg))

Referansetabell for BGI:

Very severe undergains - less than 0.15

Severe undergains - from 0.15 to 0.24

Undergains - from 0.24 to 0.31

"Normal" ("healthy" gains) - from 0.31 to 0.45

Overgains - from 0.45 to 0.60

Gains Class I (Moderate gains) - from 0.60 to 0.75

Gains Class II (Severe gains) - from 0.75 to 0.90

Gains Class III (Very severe gains) - over 0.90

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...