Gå til innhold

Hvis du bare kunne velge seks.


Elliot

Anbefalte innlegg

Hvis du bare kunne velge seks styrkeøvelser i et treningsprogram. Hvilke ville du valg?

Hvis målet er å bli sterkest mulig og bygge en solid kropp.

Jeg kan starte med min liste:

1. Markløft

2.Frontbøy

3.Benkpress

4.Stående foroverbøy roing

5.Hang ups

6.Plankevariasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hvorfor frontbøy forresten? Virker overdrevent isolerende når du skal velge 6 øvelser.

hmm. mark tar ganske mye på baksiden og korsrygg. Frontbøy trener mobiliteten i større grad enn knebøy, og tvinger fram thorakal extension, noe vi mangler i dagen pc-verden. I tillegg er belastningen på korsryggen mindre og man før trent magen i større grad. Men nå må jeg innrømme at jeg så målet var å bli sterkest mulig, og da har du sikkert rett at knebøy er bedre enn frontbøy, men sett fra et funskjonelt og helsemessig ståsted så er kanskje frontbøy et bedre alternativ for de fleste enn knebøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm. mark tar ganske mye på baksiden og korsrygg. Frontbøy trener mobiliteten i større grad enn knebøy, og tvinger fram thorakal extension, noe vi mangler i dagen pc-verden. I tillegg er belastningen på korsryggen mindre og man før trent magen i større grad. Men nå må jeg innrømme at jeg så målet var å bli sterkest mulig, og da har du sikkert rett at knebøy er bedre enn frontbøy, men sett fra et funskjonelt og helsemessig ståsted så er kanskje frontbøy et bedre alternativ for de fleste enn knebøy.

Hvorfor får man en bedre mobilitet av frontbøy? Og hvordan trener du magen i større grad når belastningen på korsryggen er mindre? Er bare nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...