Jump to content
Elliot

Hvis du bare kunne velge seks.

Recommended Posts

Hvis du bare kunne velge seks styrkeøvelser i et treningsprogram. Hvilke ville du valg?

Hvis målet er å bli sterkest mulig og bygge en solid kropp.

Jeg kan starte med min liste:

1. Markløft

2.Frontbøy

3.Benkpress

4.Stående foroverbøy roing

5.Hang ups

6.Plankevariasjoner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

1. Mark

2. Frontbøy

3. Pullups

4. Pushups

5. Utfall (gående)

6. Hip thrusts

Rett og slett fordi ben og rygg er det jeg liker best og også d som er viktigst som supplement til sykkeltreningen ☺

(Og facepull, nedtrekk, roing, planken, dips hihi...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Damn, nå skulle jeg ønske jeg hadde sagt 10. Så jeg kanskje får noen nye ideer til treningsprogrammet.

Mange som går igjen når jeg sier bare seks.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvorfor frontbøy forresten? Virker overdrevent isolerende når du skal velge 6 øvelser.

hmm. mark tar ganske mye på baksiden og korsrygg. Frontbøy trener mobiliteten i større grad enn knebøy, og tvinger fram thorakal extension, noe vi mangler i dagen pc-verden. I tillegg er belastningen på korsryggen mindre og man før trent magen i større grad. Men nå må jeg innrømme at jeg så målet var å bli sterkest mulig, og da har du sikkert rett at knebøy er bedre enn frontbøy, men sett fra et funskjonelt og helsemessig ståsted så er kanskje frontbøy et bedre alternativ for de fleste enn knebøy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

hmm. mark tar ganske mye på baksiden og korsrygg. Frontbøy trener mobiliteten i større grad enn knebøy, og tvinger fram thorakal extension, noe vi mangler i dagen pc-verden. I tillegg er belastningen på korsryggen mindre og man før trent magen i større grad. Men nå må jeg innrømme at jeg så målet var å bli sterkest mulig, og da har du sikkert rett at knebøy er bedre enn frontbøy, men sett fra et funskjonelt og helsemessig ståsted så er kanskje frontbøy et bedre alternativ for de fleste enn knebøy.

Hvorfor får man en bedre mobilitet av frontbøy? Og hvordan trener du magen i større grad når belastningen på korsryggen er mindre? Er bare nysgjerrig :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synd han ikke refererer til noen studier hvor de sammenligner front- og knebøy! Er forresten enig i at både frontbøy og knebøy er bra øvelser.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...