Gå til innhold

Tips for et mer sosialt liv?


Elliot

Anbefalte innlegg

Hei,

Jobben min er temmelig usosial og jeg har veldig få venner. Merker at mine "social skill" har blitt litt dårligere med årene ;) Da jeg er mye alene.

Trener på treningsstudio men ikke så mye sosialt der.

Noen tips om hvordan jeg kan øke nettverket mitt?

Jeg liker styrketrening. Kan styrkeløftklubb/crossfitklubb være en ide?

Noen i som har vært i samme sitiasjon og endret på situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å melde deg inn i noe sosialt som du også har interesse for?

Klatrekurs?

Turistforeningens sosiale turer

Styrkeløftklubb e.l

Diverse kurs (matlagingskurs?!)

ett eller annet kveldskurs/fag på universitet/skole?

Dykkekurs

:)

Blir vanskeligere å treffe folk i voksen alder! Men tror nok at om du klarer å finne 2-3 nye bekjentskap så vil det hjelpe veldig da det åpner for festinvitasjon o.l situasjoner hvor du kan treffe folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fitnessbloggens meetups?

Ja! Anbefales! Masse fantastiske folk her inne.

Ellers er det bare å finne seg hobbyer, og være litt hyggelig, imøtekommende og ta litt initiativ, så blir det fort bedre. Begynn med en idrett, gå på turer med turistforening, få deg en hobby og join en klubb for den hobbyen, etc. Jeg kan spesielt anbefale rugby, har fått mange gode venner gjennom den idretten. Ett helt ekstremt sosialt miljø (rugby er en ekstrem lagsport, så man fokuserer ofte på å bli mer enn "bare" lagkamerater), og du vil kunne få venner over hele verden. Møter du noen andre som spiller rugby er dere instabuddies. Møtte selv ett engelsk/italiensk par på full-moon party i Thailand som begge spilte rugby. Ble sittende ganske mange timer og dele bøtter og prate shait med dem. Utrolig kult! I tillegg så er det veldig god mental trening, også lærer du å drikke øl da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, jeg må bare melde meg inn i en eller annen klubb der det er noe sosialt og bra miljø. Jeg liker idrett og trening så jeg føler det er naturlig for meg. Takk for tipset om rugby. Er det lav terskel for å melde seg inn i en klubb? Jeg har aldri spilt rugby, men jeg er rask til å løpe :) Og hva mener du med at du delte bøtter med noen forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crossfit er ihvertfall utrolig sosialt, men det kommer så klart an på hva slags crossfit"klubb" du melder deg inn i, hvor stor den er og hvor mange som trener der. Trener ikke crossfit selv, men har venner som trener det fast på et lite crossfitsenter i området mitt, så jeg har vært med på et par timer. Utrolig sosialt, med folk som har felles interesser, altså trening. Hvis du er interessert i crossfit er det absolutt å anbefale fra min side i hvertfall. Har vurdert å melde meg inn selv :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et knep er å få deg dame, da har du en legitim unnskyldning for hvorfor du ikke får være med venner.

Et annet er å få deg en jobb som meg hvor mennesker åpent uttrykker at de hater deg, da vil du ikke se et menneske når klokken er 16. Takk og pris for at meny på solsiden har innført selvbetjent kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et knep er å få deg dame, da har du en legitim unnskyldning for hvorfor du ikke får være med venner.

Et annet er å få deg en jobb som meg hvor mennesker åpent uttrykker at de hater deg, da vil du ikke se et menneske når klokken er 16. Takk og pris for at meny på solsiden har innført selvbetjent kasse.

Skaffa meg turnusjobb jeg. Føkk sosialt liv. Overvurdert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke sånt kjempe stort nettverk. Er mye med familie da. Har noen venner. Men jeg er sjelden med dem. Litt pga ulike steder i livet, Jeg har barn og mann. Mens de er single og barnløse. Også ulike interesser. Festing, dra på cafe osv . Mens jeg er mere den at jeg er aktivt. Trener og like mere kveldene hjemme i sofaen med en god film. Nå begynner jeg å spille håndball i dag. Så håper jeg kan få meg en nettverk der evnt. Jeg føler jeg vokser litt fra mine tidligere venner. Sånn blir det noe ganger. Men jeg føler ikke at jeg lider noen nåd. Jeg har ikke noe å prate med venninnene mine med lengre. Jeg interesserer meg ikke så mye om å høre om fylla dems, og dem interesserer seg sikkert ikke å høre om treningen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg endret det ved å:

- Smile og gi blikkontakt til folk. Ikke et anerkjennelsessøkende "Vær-så-snill-og-lik-meg-eller-smil-tilbake-smil", men et, "Jeg-er-i-godt-humør-er-vennlig-og-ser-deg-smil". Dette gir jeg både til menn og kvinner.

- Sier "Hei!" til folk og er generelt sosial og nysgjerrig når jeg føler for det.

Dette prøver jeg å gjøre overalt hvor jeg er. Folk jeg møter på gaten, butikkdamer/menn, treningssenteret, skole, osv.

Har for eksempel fått mange hyggelige mannlige bekjentskaper på treningssenteret. Er vel på hils og i prat med i hvert fall fem faste nå. Hadde ikke vært noen problemer med å ta det videre til noe utenfor senteret, men jeg har egentlig fullt opp, så har ikke gjort det enda.

Et annet eksempel er kantinen på skolen. Har blitt GODT kjent med den ene kantinedamen som jobber der. Ikke bare er det hyggelig i seg selv, men gratis mat og kaffe nå og da er også hyggelig. Jeg ser så mange andre som handler med denne dama hver dag som knapt åpner munnen og hilser på henne.

Er du for eksempel i butikken, kan du gå litt lenger enn kun, "Hei! --> Trenger du en pose? --> Ja --> Trenger du kvittering --> Nei.". Start for eksempel med et smil og spør, "Er det en fin dag?" Eventuelt gjør andre observasjoner og kommenter/vær nysgjerrig. Avslutt med, "Ha en fin dag!"

Kanskje blir du ikke kjent med den personen og kanskje sees dere aldri igjen, men er du en slik person så blir du kjent med folk. Enkelt og greit.

Akkurat nå er jeg tilbake på skolebenken og mange vil si at det er en enkel arena å bli kjent med folk. Jeg vil si ja, men samtidig er man faktisk nødt å gjøre en innsats og være litt frempå her også. Det skjer IKKE av seg selv.

Ellers er det å melde seg inn i en klubb eller en hobby du interesserer deg for en god ide for å gjøre livet ditt mer sosialt og spennende, men generelt det å være en sosial og åpen person er mitt beste tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har truffet og blitt litt kjent med noen nye mennesker de siste dagene/ukene og det er utrolig forfriskende når man ikke har møtt nye mennesker på flere år. Det kan også bli for mye, det har vært det engang også, men det er uansett bedre enn å nesten ikke treffe noen. Har egentlig ikke problem med å komme overens og bli kjent med folk, men jeg må jobbe aktivt med å komme i situasjoner der dette er mulig og naturlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...