Gå til innhold

Ingenting fungerer


9fitness000

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja. Starte med å gi noe grunnleggende info?

Høyde, alder, vekt, mål?

Hva planer har du lagt og fugt?

Holder du på i 2 uker for å så prøve andre ting?

Hva, hvor mye og hva intensitet trener du?

Hvordan er kostholdet? Hvordan ser en typisk matdag ut?

Høyde: 168

Vekt: 64-65 kg

Alder: 20

Mål: gå ned i fettprosent

Planen er å ligge i kaloriunderskudd, spise proteinrik mat for å beholde mest mulig muskelmasse samtidig som jeg mister fett

Har prøvd i 4-5 uker, ingenting skjer.

Kosthold:

Frokost: havregrøt

Lunsj: salat med proteinkilde

Middag: proteinkilde, søtpotet/pasta + grønnsaker/salat

Kvelds: kesam og yoghurt

Snacks: grønnsaker, frukt, pepsi max

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mengde mat? Spiser du slikt _hver_ eneste dag?

Aktivitetsnivå? Frekvens? Intensitet? Type trening?

Frokost: 40 gram havregryn, 1 ts peanøttsmør, 2 ss mager kesam + ekstralett melk

Lunsj: stor salat (en hel matboks) med f.eks 3 egg + 2ss mager kesam

Middag: en middels porsjon (f.eks 1 kyllingfilet, stor salat og 1 søtpotet)

Kvelds: 150-200 g kesam, 1 ss peanøttsmør, neve havregryn

Snacks: f.eks 2 epler, banan med 1 ts peanøttsmør, 1 gulrot osv.

Trener 7 ganger i uken. 4 styrke (overkropp/underkropp) + 1 intervalløkt + 1 langkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 40 gram havregryn, 1 ts peanøttsmør, 2 ss mager kesam + ekstralett melk

Lunsj: stor salat (en hel matboks) med f.eks 3 egg + 2ss mager kesam

Middag: en middels porsjon (f.eks 1 kyllingfilet, stor salat og 1 søtpotet)

Kvelds: 150-200 g kesam, 1 ss peanøttsmør, neve havregryn

Snacks: f.eks 2 epler, banan med 1 ts peanøttsmør, 1 gulrot osv.

Trener 7 ganger i uken. 4 styrke (overkropp/underkropp) + 1 intervalløkt + 1 langkjøring.

Rent teoretisk:

Basalmetabolisme 1200-1400kcal (avhengig av fettfri masse)

+ aktivitetsnivå av den infoen du oppgir, kun trening - hva med utenom trening? (PAL) * 1.6-1.8 = 2240-2520kcal

Det du oppgir her er ca 1500kcal

http://myrevolution.no/s/hva-du-ma-gjore-nar-du-ikke-gar-ned-i-vekt-pa-lite-mat-og-mye-trening/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://fitnessbloggen.no/mer-fettforbrenning-uten-muskeltap-ved-aggressiv-diett/

Det mest interessante ved denne studien etter min mening er hvor lite vektreduksjon utøverne fikk sett ifht. underskuddet på 750 kcal/dag. Noen mennesker regulerer aktivitetsnivå og stoffskifte i mye større grad enn andre ved endring i næringsinntak. Spiser jeg lite blir jeg slapp, umotivert og går knapt ned i vekt med mindre jeg virkelig kjører stort minus. Tilsvarende legger jeg lite på meg ved å ligge det som i teorien er godt i overskudd, men jeg får ekstremt mye mer energi, oser varme og er rett og slett bare veldig aktiv.

Er jo litt fy og si noe som helst her som er et snev av hardcore men hvorfor ikke bare kjøre en hardere diett slik som PSMF? Er jo ikke all verdens du trenger å regulere med det utgangspunktet og da kommer du nok i mål på 2-4 uker.

Erfaringsmessig for egen del funker bare kondisjonstrening nevneverdig på fettprosenten hvis jeg ikke spiser det minste ekstra pga kondisjonstreningen. Fort gjort å spise ekstra fordi man skal løpe. Funker også bedre imo hvis man også trener styrke men det gjør du jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent teoretisk:

Basalmetabolisme 1200-1400kcal (avhengig av fettfri masse)

+ aktivitetsnivå av den infoen du oppgir, kun trening - hva med utenom trening? (PAL) * 1.6-1.8 = 2240-2520kcal

Det du oppgir her er ca 1500kcal

http://myrevolution.no/s/hva-du-ma-gjore-nar-du-ikke-gar-ned-i-vekt-pa-lite-mat-og-mye-trening/

Burde jeg legge meg på 2300 kcal da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg aldri får de resultatene jeg vil ha :) Får bare prøve.

Det værste som kan skje er at du ikke hører på gode råd, og DERMED ikke får resultatene :)

Dog, kan jeg bidra med å tilføye at jeg i mine tidligere år var akkurat der du var. spiste FOR LITE og fikk ALDRI de resultatene jeg ville ha, til tross for at vekten gikk ned. Rett og slett fordi kroppens prioriteringer er å beholde kroppsfett, ikke muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det værste som kan skje er at du ikke hører på gode råd, og DERMED ikke får resultatene :)

Dog, kan jeg bidra med å tilføye at jeg i mine tidligere år var akkurat der du var. spiste FOR LITE og fikk ALDRI de resultatene jeg ville ha, til tross for at vekten gikk ned. Rett og slett fordi kroppens prioriteringer er å beholde kroppsfett, ikke muskler.

Har prøvd å øke inntaket i dag. Litt mer frukt, noen ekstra knekkebrød til kvelds. Får se hvordan resultatene blir nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å øke inntaket i dag. Litt mer frukt, noen ekstra knekkebrød til kvelds. Får se hvordan resultatene blir nå.

Det er ikke slik at du kan spise litt ekstra en dag, og våkne opp og være i ditt livs form morgenen etterpå.

"Ting tar tid ", sier de i hæren, og det gjelder innen trening og helse også.

Med mindre det var noen sinnsykt feite knekkebrød har du fremdeles ikke nådd opp til de 2300-2400 kaloriene det ble anbefalt tidligere i tråden.

Å spise slankekost og kaninfor for å gå opp i vekt er i verste tilfellet fullstendig baklengs, og i beste tilfelle utrolig tidkrevende.

En snickers inneholder like mye kalorier som en halv pakke med wasa frokostknekkebrød. Hva tror du orker mest av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at du kan spise litt ekstra en dag, og våkne opp og være i ditt livs form morgenen etterpå.

"Ting tar tid ", sier de i hæren, og det gjelder innen trening og helse også.

Med mindre det var noen sinnsykt feite knekkebrød har du fremdeles ikke nådd opp til de 2300-2400 kaloriene det ble anbefalt tidligere i tråden.

Å spise slankekost og kaninfor for å gå opp i vekt er i verste tilfellet fullstendig baklengs, og i beste tilfelle utrolig tidkrevende.

En snickers inneholder like mye kalorier som en halv pakke med wasa frokostknekkebrød. Hva tror du orker mest av?

Vil jo øke litt og litt for hver dag. I morgen blir det litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil jo øke litt og litt for hver dag. I morgen blir det litt mer :)

Føler likevel om planen din er å øke kcal inntak , ved hjelp av å spise mer frukt og knekkebrød..... Da vil dette ta tid.

forsåvidt mener jeg at ordentlig mat med fett, proteiner og karbo er mye "sunnere" for deg i din situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler likevel om planen din er å øke kcal inntak , ved hjelp av å spise mer frukt og knekkebrød..... Da vil dette ta tid.

forsåvidt mener jeg at ordentlig mat med fett, proteiner og karbo er mye "sunnere" for deg i din situasjon.

Det er nok riktig. Skal teste ut litt mer egg, peanøttsmør, havregryn osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på om vekta mi er for høy? 65 kg fordelt på 168 cm. Jeg vil si at kroppen min er godt trent, men har fortsatt litt fett på magen, men det er vel noe alle har? Jeg føler jeg strever etter lavest mulig fettprosent, men at jeg aldri kommer til å bli fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...