Gå til innhold

Hva spiste du til middag idag-tråden


Millasob

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

andebryst, grønnkål med fennikel og ingefær. Snadder.

Hvordan tilbereder du egentlig fennikel ? Ser at flere bruker det i matlaging og har flere ganger vurdert å kjøpe med fra butikken, men har liksom ikke noe ide/inspirasjon om hvordan jeg kan bruke den. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest =xXx=

Hjemlaget chilli som er så sterk at den haiker seg på vei fra drøvelen til … eh… den andre enden. Alt som er av utøy i fordøyelseskanalen blir terminert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tilbereder du egentlig fennikel ? Ser at flere bruker det i matlaging og har flere ganger vurdert å kjøpe med fra butikken, men har liksom ikke noe ide/inspirasjon om hvordan jeg kan bruke den. Noen tips?

Det er mange muligheter.

en av favorittene er en rødløk- og fennikelsalat.

Her hjelper det veldig på med en mandolin eller kjøkkenmaskin med kutteblad:

1 stk fennikel

2 mellomstore rødløk, evt en stor

salt, pepper

God olje (oliven eller raps)

Litt eddik

Fennikkel og rødløk skjæres i tynne, tynne skiver, blandes med litt olje og eddik, salt og pepper, litt mynte, og voila

Lørdag stekte jeg grønnkål og hvitløk i andefettet, hadde i tynne skiver av fennikel og vårløk rett før servering, sammen med litt soyasaus og ingefær. Ble veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...