Jump to content

Tina Angelica

Members
  • Content Count

    431
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Everything posted by Tina Angelica

  1. Det som har hjelpt meg litt er ivertfall å alltid begynne med den svakeste siden slik at du ikke ender opp med et ulikt tall reps på f.eks. øvelser med manualer/ettbeins øvelser og lignende. Videre trener jeg mer øvelser med manualer på overkropp og et beins øvelser på beina og lignende for å unngå at den sterkeste siden dominerer (da blir du jo tvunget til å følge den svakeste siden)
  2. Tenker at det nok også kan ha noe med hans forhold til mat, om han syns at det å kunne kose seg ekstra fører til økt livsglede osv. Men fra mitt synspunkt gjelder det bare å snakke om det, gjerne finne en middelvei som fungerer for begge. F.eks. spise litt utenfor planen i helgene eller slike ting.. Men dette er så klart veldig vanskelig å gitte seg frem til en fasit på uten å kjenne dere. Kan også være som andre sier oppe at han er redd for at du skal forlate han dersom du får bedre selvtillitt. Eller f.eks. han føler at kostholdet tar mye plass, og dersom han ikke har samme interesse føler det er slitsomt. Uansett er nok svaret å snakke med han, og finne ut hvorfor han ikke liker det og hvordan dere kan finne en løsning som begge er fornøyd med
  3. Ville gått for den første, tror den vil sitte veldig fint på deg
  4. Har inntrykk av at det som kommer frem i artikkelen har hold i virkeligheten, med det sakt så er dette den dårligste artikkelen jeg har lest på lenge. Den er basert på alt for få deltakere, og kun basert på personer som faktisk bruker steroider. Med andre ord, denne artikkelen er bare boss.
  5. Hmm, det såg ikke så dumt ut Kanskje evt bytte ut noe legg baserte øvelser med noen med mer fokus på rumpe
  6. Til nå har jeg brukt å trene en kombinasjon, og er egentlig fornøyd med det (men er åpen for å bare trene en av delene også, men har ingen spesielle preferanser) Tenker å trene en 4-5 dager i uken, og fokuset mitt er jo da å øke i baseøvelsene + generell muskelvekst som du nevner (gjerne ekstra fokus lår/rumpe og rygg, om noe skal fremmes)
  7. Men tar gjerne i mot anbefallinger dersom du vet om noen du kan gå god for..
  8. Har dårlige erfaringer rett og slett. Mennesker som har stilt 2 ganger (og gjerne blitt coachet av andre) som tror de har kompetanse til å veilede andre. Selvfølgelig har jeg lært meg å bli mere kritisk til ptene enn hva jeg var den gang jeg gikk i den fellen, men er fortsatt veldig skeptisk til de fleste som er rimlige. Og ettersom jeg er student og ikke har studielån, har jeg ikke råd til å punge ut 4000 kr for et opplegg, som mange av de mest kjente tar ivertfall
  9. Nå har jeg kjørt gjennom muscleup av Silje Mariela x 2 (6 mnd) og trenger et nytt program. Føler det er et hav av programmer, og føler meg helt grønn på hvilke jeg burde velge. Har som mål å få mer masse (og en symmetrisk, fin fysikk), samt bli sterkere i baseøvelsene. Til nå har jeg kjørt en blanding av få rep og tung belastning og hypertrofi. Spiser 2000 - 2200 kalorier på trenings fri dager og 2500 ellers. Går rundt 10 000 skritt dagen, men er ellers i lite fysisk aktivitet uten om trening grunnet studier. Veier 62 kg, og ligger på 45 kg i benk, 95 kg i mark og usikker på bøy (regner med rundt 80) . Ideelt sett tenker jeg å trene en 4-5 dager i uken. La med noen bilder for at flere skal se tråden...
  10. Man må ha ekstremt lite samvittighet for å ta pengene da
  11. Jeg er fra tidligere utdannet helsefag arbeider og jobber 35% ved siden av studiene (håper på å få en 1,2 vakter ekstra i uken på toppen av dette og) så er absolutt ikke arbeids moralen min det står på Mest sannsynlig kommer jeg til å greie meg helt fint også, men jeg har hatt et helt ekstremt matbudsjett den siste tiden og tenkte på enkle greie tips til å redusere utgiften litt. Ser noen har litt mer ''ekstreme'' tips enn hva jeg hadde tenkt, hehe.
  12. Er jo egentlig helt genialt i den form at man unngår at mye bra mat blir kastet. Men, jeg vet ikke om jeg har baller nok til å bli sett rotende i en søppeldunk, for å være helt ærlig. Får tas opp til vurdering
  13. Jeg er bare så redd de ikke skal komme på garantien sin, og svare meg teit haha. Men får bite meg i det som du sier Og er helt enig med deg ! Synd at det blir kastet så mye mat som det blir
  14. Okei, da er både rimi og coop verdt å sjekke for tilbud ivertfall Ser du tilbudene i kunde aviser eller bare i butikken isåfall? Ser for meg handelen kan bli litt tid krevende, men om jeg får gode råvarer og fortsatt kan spise godt til en lav pris er det jo absolutt verdt det Er litt innvandrer butikker nede i sentrum, og en ganske nær. Får ta meg turen innom der og snike litt og
  15. Ja, har tenkt på å se etter slike varer en gang, men aldri fått meg til å gjøre det. Sier du bare i kassen at den går ut, eller? Hvis de ikke er merket? Ellers, tusen takk for gode tips!
  16. Haha, begynner å innse at jeg må redusere luksusen i kosten min Er ikke vanskelig å spise sunt når man kan spise hva man vil, på stramt budsjett der i mot...
  17. Handler en del på coop, så skal sjekke kjøttdisken på mandager tusen takk!
  18. Hvilke matvarer spiser du mest av? Imponerende å holde budskjettet så lavt på 3000 kcal
  19. Hei! Til høsten blir jeg student, og tenkte jeg skulle prøve å kutte litt ned på mat utgiftene mine - da jeg pr dags dato har et mat budsjett som kunne fødd en hel familie... Noen som har små tips om hva som kan være lurt å kjøpe for å få mye næring for pengene?
  20. Mange som støtter seg til teorien om at forbrenningen stagnerer, men mange som mener det motsatte også. Kroppen er en veldig finurlig sak, men det er ikke tvil om at det er veldig variert fra person til person hvordan kroppen reagerer på ulikt inntak. Jeg personlig tror at det er flere faktorer å ta hensyn til enn forbrenningen. F.eks. kan et lavt inntak føre til enda mindre aktivitet (selv om det her sies at hun har et allerede lavt aktivitets nivå som følge av sykdom) , på et lavt inntak er det større risiko for at man ikke får dekket behovet for vitaminer og mineraler som igjen kan påvirke kropp og så videre. Veldig vanskelig å konkludere med hvorfor en ikke går ned på angitt kalori mengde uten å ha alle fakta på bordet. Men, du har et godt poeng med å dra frem om det reelle matinntaket er så lite. Beregner hun kalorier ut i fra hva hun tenker selv? veier/ scanner hun maten osv. Er lett å blingse dersom man tar det fra hode regning. Dessuten fører ofte lavt inntak til episoder hvor man frotser, er dette noe som kan være aktuelt?
  21. chipen på bank kortet mitt har plutselig død.... fant det ut når jeg tok ukes handelen
  22. Kan jo også være at hun bare har nevnt at hun spiser lite for legen uten at dette har blitt tatt skikkelig opp. Dessuten er leger bare mennesker og ift egne erfaringer er kunnskapene kanskje noe begrenset på områder som kosthold da dette ofte blir en veldig liten del av jobben. På sykehus henviser vi ihvertfall alltid til ernæringsfysiologer for å beregne hvor mye mat hver enkelt trenger ( i situasjoner hvor det er aktuelt så klart) Dette blir jo bare spekulasjoner, men ville allikevel forhørt meg med flere, for hørtes usannsynlig lite ut
  23. Jeg tviler på at legen har anbefalt et daglig inntak på 600 kcal, selv med et så lavt aktivitetsnivå. Ut i fra mine erfaringer i helsevesenet gir vi sengeliggende pasienter som er fullstendig bevegelseshemmet og får mat via sonde langt over det dobbelte for at de skal vedlikeholde vekten... Om legen har anbefalt 600 kcal daglig ville jeg absolutt ha dobbelt sjekket dette med en ernæringsfysiolog, for det høres ekstremt lite ut.
  24. Er ikke sikkert du trenger gå ned på mat inntaket heller, ville sett det litt ann etter hvert
  25. Det er sant. Er bare et veldig stort offer for meg å reise bort fra hele livet jeg har her føler jeg. Men, jeg får ta det litt som det kommer Kan uansett ikke gjøre om på søknadene nå, så får evt bare begynne på 2. valget også heller bruke det året til å tenke grundig gjennom om jeg skal søke på nytt et annet sted til neste år
×
×
  • Create New...