Gå til innhold

Hva spiste du til middag idag-tråden


Millasob

Anbefalte innlegg

I går: halvparten av en pakke karbonadedeig(ca 200 g), sånn ca 100 g creme freche med div krydder/hvitløk. Stekte sammen med løk, sjampinjong, paprika og litt spinat. Kastet inn ca en porsjon ris mot slutten. Inn i tortillalefser! Fryktelig enkelt og veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Hadde den merkeligste, mest smakfulle, spennende, rare og gode middagen i dag :p

En kompis av meg er adoptert fra Chile, norsk far og Vietnamesisk mor, han har selv studert ett år i Portgual og to år i Equador. I tillegg har han lært mye matlaging hjemme. Så en kan vel si at han lager mat inspirert fra store deler av verden!

Laget en slags "taco-inspirert" middag føler jeg da middagen var lagt opp slik at vi hadde maaange skåler med masse ulikt oppi hver som vi komponerte i noe som minnet på en hybrid mellom tacolefser og pannekaker. Alt fra bønnestuing, meksikans sjokoladebasert molesaus, kikkerter-purre, finhakkete biffbiter i bbq-marinade, revet kyllingfilet med sitronpepper, halvveis fritert blekksprut, en rømmebasert dressing +++. Kjempegode og sterke smaker, kombinasjoner jeg aldri hadde kommet på selv (som sitronpepper på kylling kombinert med mole-sausen) som bare var skikkelig godt alt sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest =xXx=

Peperonipizza. Sånn ferdig sak (er i USA). Drittgod, fettet randt nedover kjaka'n på hele familien. Begynner faktisk å bli matlei etter ei uke, 2 uker gjenstår. Savner hverdagsmaten min :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

Dagens ble ekte amerikansk hamburger med guacamole og jalapeno og søtpotetchips. Sistnevte har jeg aldri prøvd før, overraskende godt. Føler et hjerteinfarkt er på vei. Ikke vant med denne maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
Levergryte og potetmos :cool:

11383298_729858830456979_609013543_n.jpg

Outch! Jeg spiser alt. Absolutt alt. En del mat jeg unngår om jeg kan, men lever og hvalkjøtt, det går bare ikke ned i spiserøret. Der går grensa. Respekt til dere som klarer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Outch! Jeg spiser alt. Absolutt alt. En del mat jeg unngår om jeg kan, men lever og hvalkjøtt, det går bare ikke ned i spiserøret. Der går grensa. Respekt til dere som klarer dette.

Hadde du fått lever servert hadde du nok bare opplevd det som en noe tørrere biff med lettere konsistens - smaker absolutt ikke "lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
Hadde du fått lever servert hadde du nok bare opplevd det som en noe tørrere biff med lettere konsistens - smaker absolutt ikke "lever"

Godt mulig. Så langt har ingen lykkes med det på meg. Tross av flere forsøk ;) det er en lett gjenkjennelig smak som setter seg lengst bak i ganen. Samme med hvalkjøtt. Litt irritert over det der gitt, jeg fremstår som kresen… ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig. Så langt har ingen lykkes med det på meg. Tross av flere forsøk ;) det er en lett gjenkjennelig smak som setter seg lengst bak i ganen. Samme med hvalkjøtt. Litt irritert over det der gitt, jeg fremstår som kresen… ;)

Leverpostei også?

Men greit, da er det ikkeno vits å mase(lure) det på deg heller om du har prøvd og prøvd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goood middag i dag!

Bakte en stooor søtpotet i ovnen litt for lenge (med vilje) slik at utsiden ble litt hard/sprø.

Delte den i to og tok ut mye av innmaten. Fylte oppi med stekt karbonadedeig, finhakket rødløk og paprika, toppet med mozerella og kjapt inn i ovnen igjen. Servert med en digg, frisk salat som hadde mango og vannmelon oppi også.

Innmaten fra søtpoteten skal brukes i bakeeksperiment i morgen og lage rundstykker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...