Gå til innhold

Er det for tidlig å kysse på første date?


SamGold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det spørs jo veldig hva første daten går ut på. Hadde jeg dratt på en "treningsdate" hadde jeg nok ikke kjørt opp noe hustle uansett hvor tiltrukket jeg enn hadde vært. Om man derimot hadde avtalt å stikke ut og ta noen drinker en fredag så maybe baby. Min erfaring er at jeg raskt mister interessen om det er for mye styr før det eskalerer til noe fysisk. Ikke at det er formålet med daten, formålet med daten er en screening av hvorvidt dette er verdt å gjenta, noe som forsåvidt er det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå forskjell på å "kaste høna si etter deg" og å kysse på første date? Får generelt mer respekt for mennesker som ikke lever etter andres preferanser, men som tør å leve etter sine egne. Enten det er å "kaste høna etter noen" eller venter med sex.

Deg om ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg vil gjerne kysse første daten! Men selvsagt må jo stemningen og begge ha tårlig lik følelsesmessig engasjement til det som utføres. Ett kyss vil jeg si en en invitasjon til å bli bedre kjent. Å kysser jeg ikke, så er jeg usikker eller har alt bestemt meg at dette ikke var noe for meg. Vi nordmenn er litt for opptatt av hva andre synes, og litt for lite opptatt av hva enn selv synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny ting i livet mitt er at jeg aldri prøver å overtale jenter til å like meg eller tilbringe tid med meg. Jeg deler ut invitasjoner og er tydelig på at jeg ønsker å møte en jente jeg liker, men jeg lar det være opp til henne hva hun gjør med invitasjonen.

Derfor utvekslet jeg noen meldinger med hun som inspirerte denne tråden etter at vi hadde vært på første date, men hun brukte lang tid på å svare, virket passiv og svarte ikke i det hele tatt på den siste meldingen jeg sendte henne som var en invitasjon til å joine meg på noe jeg alt skulle. Rett nok var dette en melding hun ikke trengte å svare på, men jeg hadde antatt at en interessert jente uansett hadde svart kort. Som en liten apropos, er sånn oppførsel turn-off for min del. Jeg liker jenter som viser interesse og svarer i rimelig tid.

Så, etter å omtrent ha glemt henne, gått ut i fra at hun ikke er interessert og begynt å tenke på andre jenter, sender hun meg plutselig melding og lurer på hvordan det går og om jeg har lyst å komme og drikke vin med henne?

Vennligst forklar meg denne logikken om noen skjønner den. Selv har jeg sluttet å prøve å forstå kvinner og prøver bare å nyte de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ny ting i livet mitt er at jeg aldri prøver å overtale jenter til å like meg eller tilbringe tid med meg. Jeg deler ut invitasjoner og er tydelig på at jeg ønsker å møte en jente jeg liker, men jeg lar det være opp til henne hva hun gjør med invitasjonen.

Derfor utvekslet jeg noen meldinger med hun som inspirerte denne tråden etter at vi hadde vært på første date, men hun brukte lang tid på å svare, virket passiv og svarte ikke i det hele tatt på den siste meldingen jeg sendte henne som var en invitasjon til å joine meg på noe jeg alt skulle. Rett nok var dette en melding hun ikke trengte å svare på, men jeg hadde antatt at en interessert jente uansett hadde svart kort. Som en liten apropos, er sånn oppførsel turn-off for min del. Jeg liker jenter som viser interesse og svarer i rimelig tid.

Så, etter å omtrent ha glemt henne, gått ut i fra at hun ikke er interessert og begynt å tenke på andre jenter, sender hun meg plutselig melding og lurer på hvordan det går og om jeg har lyst å komme og drikke vin med henne?

Vennligst forklar meg denne logikken om noen skjønner den. Selv har jeg sluttet å prøve å forstå kvinner og prøver bare å nyte de. :)

Kanskje hun skulle leke hard to get og så oppdaget hun at du ikke gadd det og derfor prøver på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun skulle leke hard to get og så oppdaget hun at du ikke gadd det og derfor prøver på nytt?

Tror du det? Er det jenter som driver på sånn? I utgangspunktet slår hun meg nemlig ikke som en jente som oppfører seg sånn.

Men det er jo mulig jeg skiller meg fra andre menn hun møter ved at jeg ikke maser.

Har ikke noen problemer med å være den som tar initiativ opp til flere ganger på rad så sant jeg får en positiv respons, men om jeg ikke får noe tilbake så går jeg videre uten å se meg tilbake ganske raskt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny ting i livet mitt er at jeg aldri prøver å overtale jenter til å like meg eller tilbringe tid med meg. Jeg deler ut invitasjoner og er tydelig på at jeg ønsker å møte en jente jeg liker, men jeg lar det være opp til henne hva hun gjør med invitasjonen.

Derfor utvekslet jeg noen meldinger med hun som inspirerte denne tråden etter at vi hadde vært på første date, men hun brukte lang tid på å svare, virket passiv og svarte ikke i det hele tatt på den siste meldingen jeg sendte henne som var en invitasjon til å joine meg på noe jeg alt skulle. Rett nok var dette en melding hun ikke trengte å svare på, men jeg hadde antatt at en interessert jente uansett hadde svart kort. Som en liten apropos, er sånn oppførsel turn-off for min del. Jeg liker jenter som viser interesse og svarer i rimelig tid.

Så, etter å omtrent ha glemt henne, gått ut i fra at hun ikke er interessert og begynt å tenke på andre jenter, sender hun meg plutselig melding og lurer på hvordan det går og om jeg har lyst å komme og drikke vin med henne?

Vennligst forklar meg denne logikken om noen skjønner den. Selv har jeg sluttet å prøve å forstå kvinner og prøver bare å nyte de. :)

Hun holdt på med en annen, det gikk dårlig, så hun går for plan-B.

Eller så har du jo den typen som er uinteressert og fisker etter oppmerksomhet når hun trenger det, men ikke noe mer (aka klassisk luremus)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun holdt på med en annen, det gikk dårlig, så hun går for plan-B.

Eller så har du jo den typen som er uinteressert og fisker etter oppmerksomhet når hun trenger det, men ikke noe mer (aka klassisk luremus)

Tror du det?

Det er godt mulig, men hun slår meg ikke som en som dater mer enn en i gangen eller som nødvendigvis trenger bekreftelse.

Men det er godt mulig du har rett. Jeg skjønner i hvert fall ingenting.

Vet at hun har vært veldig opptatt, men å svare kort på en melding tar jo 15 sekund.

Kanskje det er så enkelt som at hun har tenkt litt og kommet frem til at Sammy ikke er så verst after all. :)

Opplevde jo noe lignende med en jente jeg inviterte med ut på et glass brus som svarte ja to uker senere. Der er jeg mer tilbøyelig til å tro at hun kanskje datet noen andre i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det?

Det er godt mulig, men hun slår meg ikke som en som dater mer enn en i gangen eller som nødvendigvis trenger bekreftelse.

Men det er godt mulig du har rett. Jeg skjønner i hvert fall ingenting.

Vet at hun har vært veldig opptatt, men å svare kort på en melding tar jo 15 sekund.

Kanskje det er så enkelt som at hun har tenkt litt og kommet frem til at Sammy ikke er så verst after all. :)

Opplevde jo noe lignende med en jente jeg inviterte med ut på et glass brus som svarte ja to uker senere. Der er jeg mer tilbøyelig til å tro at hun kanskje datet noen andre i mellomtiden.

Du kan regne med det. Jenter er ikke noe verre enn gutter, de knuller like mye rundt, player og er like overfladiske.

Hun skylder deg ingenting, på lik linje som at du ikke skylder henne noe. Å svare eller ikke er fullstendig opp til henne.

Man lærer etterhvert å se hvorvidt en blir holdt på gress eller ikke, eller om en er bare en fuckbuddy og ikke noe mer.

Looks can be deceiving. Måten hun ser ut for deg er din egen tolkning av henne. Hun kan se uskyldig ut, men i realiteten være den største playeren ever. Ikke utelukk at "player got played".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan regne med det. Jenter er ikke noe verre enn gutter, de knuller like mye rundt, player og er like overfladiske.

Hun skylder deg ingenting, på lik linje som at du ikke skylder henne noe. Å svare eller ikke er fullstendig opp til henne.

Man lærer etterhvert å se hvorvidt en blir holdt på gress eller ikke, eller om en er bare en fuckbuddy og ikke noe mer.

Looks can be deceiving. Måten hun ser ut for deg er din egen tolkning av henne. Hun kan se uskyldig ut, men i realiteten være den største playeren ever. Ikke utelukk at "player got played".

Jenter er ikke en homogen gruppe, noe som har kommet frem i denne tråden. Noen passer din karakteristikk av arten. Andre ikke. En jente som ikke vil kysse meg første gang vi er ute sammen slår meg ikke som typen som knuller rundt, skjønt jeg vet at enkelte jenter viser en annen side til menn de ønsker noe seriøst med og en annen til menn de kun vil leke litt med, noe som forøvrig ble sagt ordrett tidligere i tråden.

Forøvrig er min tolkning av henne basert på personlighet og ikke 'looks'.

Vedrørende det å svare, så har du selvsagt rett, men jeg mener jo at det er allmenn høflighet å om ikke annet gi et kort svar. Selv gjør i hvert fall jeg alltid det og forventer egentlig det samme av andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter er ikke en homogen gruppe, noe som har kommet frem i denne tråden. Noen passer din karakteristikk av arten. Andre ikke. En jente som ikke vil kysse meg første gang vi er ute sammen slår meg ikke som typen som knuller rundt, skjønt jeg vet at enkelte jenter viser en annen side til menn de ønsker noe seriøst med og en annen til menn de kun vil leke litt med, noe som forøvrig ble sagt ordrett tidligere i tråden.

Forøvrig er min tolkning av henne basert på personlighet og ikke 'looks'.

Vedrørende det å svare, så har du selvsagt rett, men jeg mener jo at det er allmenn høflighet å om ikke annet gi et kort svar. Selv gjør i hvert fall jeg alltid det og forventer egentlig det samme av andre. :)

Tror du misforstod hva han mente. Jenter er, på samme måte som gutter, forskjellige. Noen har ONS og skyr forhold, andre ikke. Det at en jente som ikke kysser deg på første date sier ikke noe om hun "knuller rundt" eller ei, det betyr bare at hun ikke nødvendigvis er interessert i akkurat deg. Det virker som om du skjønner det, men ikke tar det helt til deg. Nei, det er ikke ment som et personangrep.

Det er mulig at det er høflig å gi et kort svar, men det er absolutt ikke et krav. Du kan heller ikke forvente at andre gjør dette bare fordi dette er noe du gjør. Svarer hun/han ikke, så bryr de seg rett og slett ikke nok om deg. Move on, ikke heng deg opp i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...skjønt jeg vet at enkelte jenter viser en annen side til menn de ønsker noe seriøst med og en annen til menn de kun vil leke litt med, noe som forøvrig ble sagt ordrett tidligere i tråden.

Det her irriterer meg. "Æ villj itj puul dæ fårdi æ like dæ så gåhtt!" Makes no sense what so fucking ever. Skjønner at man vil holde på godsakene som en premiering hvis man blir bedre kjent, men når man nettopp ble gangbanget av noen randoms så blir det dobbeltmoralsk. Da er det bedre å levere MAX QUALITY BOOTEY i stedet for å skimpe på godsakene overfor en high end partnerkandidat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du misforstod hva han mente.

Eller så fikk ikke du med deg innlegget hvor jeg sier at hun nettopp har invitert meg til å drikke vin med seg? Hadde alt arkivert henne jeg, da jeg trodde hun ikke var interessert.

Om du leser det innlegget, endrer det svaret ditt til meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her irriterer meg. "Æ villj itj puul dæ fårdi æ like dæ så gåhtt!" Makes no sense what so fucking ever. Skjønner at man vil holde på godsakene som en premiering hvis man blir bedre kjent, men når man nettopp ble gangbanget av noen randoms så blir det dobbeltmoralsk. Da er det bedre å levere MAX QUALITY BOOTEY i stedet for å skimpe på godsakene overfor en high end partnerkandidat.

Enig, br0, but that's chick logic, I guess.

Personlig liker jeg jenter som kysser og gjerne også mer på første date. Stiller de ikke i et dårlig lys for min del, men det jenter tenker er vel nettopp det at når de liker en fyr så vil de fremstå i et så godt lys som mulig og ikke virke billig. Samtidig synes sikkert noen jenter at det kan være fint å ta det med ro av andre grunner også, i hvert fall om det skal bli noe mer.

Personlig liker jeg å date jenter ETTER at vi har hatt sex. Føler den tradisjonelle datingprosessen er motsatt rekkefølge av hva som er rett for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her irriterer meg. "Æ villj itj puul dæ fårdi æ like dæ så gåhtt!" Makes no sense what so fucking ever. Skjønner at man vil holde på godsakene som en premiering hvis man blir bedre kjent, men når man nettopp ble gangbanget av noen randoms så blir det dobbeltmoralsk. Da er det bedre å levere MAX QUALITY BOOTEY i stedet for å skimpe på godsakene overfor en high end partnerkandidat.

Hun er redd for å skremme bort han hun liker ved at han oppfatter henne som ei som "kaster høna etterei". Selv om det er det hun vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, br0, but that's chick logic, I guess.

Personlig liker jeg jenter som kysser og gjerne også mer på første date. Stiller de ikke i et dårlig lys for min del, men det jenter tenker er vel nettopp det at når de liker en fyr så vil de fremstå i et så godt lys som mulig og ikke virke billig. Samtidig synes jeg sikkert noen jenter at det kan være fint å ta det med ro av andre grunner også, i hvert fall om det skal bli noe mer.

Personlig liker jeg å date jenter ETTER at vi har hatt sex. Føler den tradisjonelle datingprosessen er motsatt rekkefølge av hva som er rett for meg.

Hun er redd for å skremme bort han hun liker ved at han oppfatter henne som ei som "kaster høna etterei". Selv om det er det hun vil.

Joda, men jeg ser på meg selv som en urokkelig maskin av en alfahann, en fuckings ass-tronaut med en saturn 5-rakett i buksa med en milliard hestekrefter. Forventer at selv de mest pripne møyer prøver å kvele meg med egglederne umiddelbart. Hvis ikke blir jeg grovt provosert. :D

Mer interessant enn hva jente X gjør med meg er historikken hennes. Litt forskjell om hun går under kallenavnet "Five Guy Creampie" eller har mose og lav som gror på venusberget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så fikk ikke du med deg innlegget hvor jeg sier at hun nettopp har invitert meg til å drikke vin med seg? Hadde alt arkivert henne jeg, da jeg trodde hun ikke var interessert.

Om du leser det innlegget, endrer det svaret ditt til meg? :)

Jeg svarte ikke i forhold til det, jeg svarte i forhold til hva du svarte Ojive. Mulig du svarer relatert til den dama, men jeg svarer mer på generelt grunnlag. Mulig du har forvirra meg, for jeg skjønner ikke alltid at dette er snakk om en spesifikk dame eller damer generelt.

Men jeg kan godt gi et romansvar på vinposten din

En ny ting i livet mitt er at jeg aldri prøver å overtale jenter til å like meg eller tilbringe tid med meg. Jeg deler ut invitasjoner og er tydelig på at jeg ønsker å møte en jente jeg liker, men jeg lar det være opp til henne hva hun gjør med invitasjonen.

Derfor utvekslet jeg noen meldinger med hun som inspirerte denne tråden etter at vi hadde vært på første date, men hun brukte lang tid på å svare, virket passiv og svarte ikke i det hele tatt på den siste meldingen jeg sendte henne som var en invitasjon til å joine meg på noe jeg alt skulle. Rett nok var dette en melding hun ikke trengte å svare på, men jeg hadde antatt at en interessert jente uansett hadde svart kort. Som en liten apropos, er sånn oppførsel turn-off for min del. Jeg liker jenter som viser interesse og svarer i rimelig tid.

Så, etter å omtrent ha glemt henne, gått ut i fra at hun ikke er interessert og begynt å tenke på andre jenter, sender hun meg plutselig melding og lurer på hvordan det går og om jeg har lyst å komme og drikke vin med henne?

Vennligst forklar meg denne logikken om noen skjønner den. Selv har jeg sluttet å prøve å forstå kvinner og prøver bare å nyte de. :)

Første del: Superbra! Det er sånn man skal behandle mennesker. La de velge sjæl hvem de vil ha relasjoner til osv.

Andre del: Det er mange mulig grunner til at hun ikke svarte. Det kan være at hun er usikker på om hun i det hele tatt liker deg, det var ikke noe kjemi, du er egentlig andrevalget og hun bare kjeda seg osv, kanskje hun rett og slett ikke ville bli med på det du skulle gjøre, kanskje hun skulle svare etter hun hadde gjort noe annet først og glemte det. The possibilities are endless. Tydeligvis så er det ikke noe kjemi å snakke om fra begges side, siden du krever at hun svarer inne 15 sekunder hun har fått en jævla melding (liten overdrivelse fra min side for å illustrere et poeng)

Tredje del: Så bra at du moved on.. Hun svarte fordi hun kjeda seg, var kåt og klar for en random hookup. Du er i den kategorien for henne. Fine ting. Det er også mulig at hun faktisk er interessert og trengte mer en 2 nanosekunder på å bestemme seg for hvor godt hun liker deg eller ikke. Spør henne.

Fjerde del: Det er ikke noe å forstå. Du sier at alle kvinner er forskjellige, men likevel så generaliserer du de og gjør oss like. Flott.. Btw; å si at du har slutta å prøve å forstå kvinner og heller nyte de gjør at du fremstår et rasshøl uten selvinnsikt. Du forskyver all skyld på at ting ikke fungerer over på den andre part. Take some fucking responsebility og se litt på din egen oppførsel. Problemet ligger like mye hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligst forklar meg denne logikken om noen skjønner den. Selv har jeg sluttet å prøve å forstå kvinner og prøver bare å nyte de. :)

Trenger det å være noen logikk? Ikke overanalysér alt. Occhams barberblad.

Det fristet antakelig ikke å joine deg på det du foreslo, men så var hun stresset den dagen eller whatever og glemte å svare deg. Jeg sender meldinger støtt og stadig som går ubesvart - og jeg selv glemmer støtt og stadig å svare på SMSer jeg mottar. Denne kvinnen er nok ikke så veldig annerledes.

Ikke spill spill. Check. Den har du inne, virker det som. Neste trinn blir å ikke bry hodet med hvorvidt andre spiller spill eller ikke. Du sier det jo selv: du tolket det som at hun ikke var interessert, og gikk videre. Ferdig arbeid. Når hun så tar kontakt igjen så er jo det en mulighet som åpner seg igjen, er det ikke? Og hvis du i mellomtiden helt har mistet interessen, så er jo det en ærlig sak. Hva hun tenkte eller hva hun mente eller hvorfor hun gjorde eller ikke gjorde ditt eller datt er revnende likegyldig.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...