Gå til innhold

Er det for tidlig å kysse på første date?


SamGold

Anbefalte innlegg

Er det noen bedre måte å finne ut om det er kjemi enn ved å kysse da? :)

SamGold: Ikke ta deg nær av Lena, jeg hadde heller ikke dratt på date med noen som drøyern så lenge med noe så simpelt som litt kyssing, og 3 mnd med sex...Blir for prippent om man kan kalle det det. :p (Mener ikke noe slemt lena, alle har sin greie) Min egen erfaring er at det greit å finne ut om man har lidenskapen for hverandre, hvis ikke er det mye bortkastet tid for begge parter, da jeg føler det er viktig for et eventuelt forhold også.

Jeg bruker det som forsikring. Hvis en fyr ikke liker meg godt nok til å vente, da er han ikke verdt det. Liker jo sex jeg og, og er mange ganger det frister veldig om han legger opp til det - men holder fortsatt litt igjen for å finne ut om det er verdt det. Er han elendig i senga og ting i tillegg ikke går noen vei etterpå er man en bortkasta hendelse rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er han elendig i senga og ting i tillegg ikke går noen vei etterpå er man en bortkasta hendelse rikere

Med fare for å bli oppfattet som overfladisk, men bør ikke man "sjekke" det asap zulu? Funker det ikke seksuelt, så kan du like personen til du blir grønn, men det kommer jo ikke til å funke i lengden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å bli oppfattet som overfladisk, men bør ikke man "sjekke" det asap zulu? Funker det ikke seksuelt, så kan du like personen til du blir grønn, men det kommer jo ikke til å funke i lengden?

Haha, slik tenkte jeg for noen år siden. Men for meg er det enorm forskjell på sex med noen jeg kan tenke meg et forhold med og noen jeg kun vil ha en flørt/sex med. Om vi har sex med en gang og det er dårlig og det ikke funker pga det (noe man faktisk kan bygge opp ila et forhold) sitter man kun igjen med anger og dårlige minner fra det. Om man venter til man kjenner personen vet man at det iallefall lå noe bak det å gjøre det til tross for at det var crap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, slik tenkte jeg for noen år siden. Men for meg er det enorm forskjell på sex med noen jeg kan tenke meg et forhold med og noen jeg kun vil ha en flørt/sex med. Om vi har sex med en gang og det er dårlig og det ikke funker pga det (noe man faktisk kan bygge opp ila et forhold) sitter man kun igjen med anger og dårlige minner fra det. Om man venter til man kjenner personen vet man at det iallefall lå noe bak det å gjøre det til tross for at det var crap

ah ser den. Første sexen er gjerne fucked up uans, så ja. Enig :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel si det sånn at hvis man har sex med en gang\blir veldig fysisk, så er det igrunn det forholdet i mange tilfeller kommer til å basere seg på. Greit nok, det er jo viktig å ha en fysisk tiltrekning, for all del, men jeg tipper jo at man blir sammen med personen ikke bare pga personligheten, men også pga det fysiske utseendet.

Jeg er kanskje rar, men jeg har nå klart å holde på min mann i snart 8 år, vi har to barn og har vært gift i snart 4 år. Vi ventet med sex til vi hadde vært sammen i over 1 år. Hvorfor? Fordi det ikke er det som er viktig når man tenker på at man vil finne den personen man vil dele livet med. Det er mer det som er veldig viktig når man skal 'ha seg dame' som jeg har inntrykk av at veldig mange gutter har innstillingen om. Det viktiste er jo at man blir sammen med personen, sånne ting som sex kan som med alt annet jobbes med. Alt klaffer jo ikke alltid med en gang, og sånn er det jo med sex, kyssing etc også. Sex er ikke gull og grønne skoger. Det er ikke sånn som på film, og som regel er det som er verdt å ha her i livet, det du må jobbe for. Ting kommer ikke gratis her i livet, og det gjelder det aller meste. Jo fortere man blir klar over det, jo bedre.

Love don't come easy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SamGold Tror du vil få bedre svar om du oppretter en tråd på kvinneguiden. Helt seriøst nå.

Hehe.

Det er ikke så viktig for meg. Var bare ute etter å høre litt erfaringer og meninger rundt dette, noe jeg nå har fått. :)

Oppsummert:

1) For noen jenter sender det et dårlig signal om man prøver å kysse henne på første daten. Fortsatt litt usikker på hvorfor, men uansett.

2) For noen jenter er det en veldig god ide.

Jeg kommer nok uansett til å fortsette med å kysse eller prøve å kysse jenter på første daten.

Ting ble litt lunkent mellom meg og hun som inspirerte denne tråden, så jeg regner med det kommer til å dø ut. Blir vel beskyldt av Mads for å skryte nå, men jeg har kontakt med en annen jente som er veldig lidenskapelig av seg og er veldig tydelig på at hun liker meg og flørter med meg.

Det er sånn jeg vil ha det i mine forhold, så jeg orker ikke bruke tid på å overtale en lunken jente til å like meg, når en annen jente er tydelig på at hun liker meg og om jeg leser riktig mellom linjene kommer hun definitivt til å være klar for å kysse meg på vår første date. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen bedre måte å finne ut om det er kjemi enn ved å kysse da? :)

SamGold: Ikke ta deg nær av Lena, jeg hadde heller ikke dratt på date med noen som drøyern så lenge med noe så simpelt som litt kyssing, og 3 mnd med sex...Blir for prippent om man kan kalle det det. :p (Mener ikke noe slemt lena, alle har sin greie) Min egen erfaring er at det greit å finne ut om man har lidenskapen for hverandre, hvis ikke er det mye bortkastet tid for begge parter, da jeg føler det er viktig for et eventuelt forhold også.

Hehe. Tar meg ikke nær av noen, jeg. Men jeg kaller heller ingen prippen.

Folk er ulike og har ulike preferanser og det er helt greit.

Jeg passer nok best sammen med en jente som kan være litt flørtete, seksuell og klar for å kysse meg første daten. Er dog enig i det enkelte sier om at det kan være lurt å vente LITT med sex om man ønsker at forholdet skal basere seg på noe annet enn nettopp sex. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt hvor jeg prøver å styrke mitt eget ego. Fortell meg gjerne hvor.

Er det noen som faktisk har laget en slik tråd med 200kg mark? Det var bare et eksempel for å få frem poenget mitt, fra min side.

Og jeg prøvde å si at det ikke var noe angrep på folk, bare et forslag til at noen burde ordlegge seg annerledes for å ikke bli oppfattet som en skrytepave

Så fint at vi har deg på forumet til å passe på at folk ordlegger seg rett og ikke skryter av seg selv da. Herlig at du tar ansvar. :)

LOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting ble litt lunkent mellom meg og hun som inspirerte denne tråden, så jeg regner med det kommer til å dø ut. Blir vel beskyldt av Mads for å skryte nå, men jeg har kontakt med en annen jente som er veldig lidenskapelig av seg og er veldig tydelig på at hun liker meg og flørter med meg.

Så fint at vi har deg på forumet til å passe på at folk ordlegger seg rett og ikke skryter av seg selv da. Herlig at du tar ansvar. :)

LOL.

Kan ikke se at jeg har nevnt noe om at du gjør noe feil. Kan heller ikke se at jeg har nevnt deg noe sted. Og hvis du blir så sur hvis jeg oppfordrer (på en positiv måte) at noen burde ordlegge seg annerledes for å ikke bli oppfattet som overlegen person, beklager jeg det. Til syvende og sist er det ingen som må følge oppfordringen min, ettersom du står helt fritt i å styre livet ditt som du vil. Slik som du ikke kan styre over hvordan jeg er, kan ikke jeg styre over hvordan du er. Sånn er det bare, og det er da overhodet ikke min hensikt å prøve å senke egoet til folk her. Jeg prøver bare å si at dette er et tema som kan oppfattes overlegent om man ikke passer litt på hva man sier. Dessuten tar jeg ikke ansvar. Jeg sier min mening, slik man har lov til. Jeg sier ikke "DU MÅ SKRIVE PÅ DEN OG DEN MÅTEN, ELLERS RAPPORTERER JEG DEG OG FÅR DEG UTESTENGT!!!". Jeg bare sier min mening om at ting kan oppfattes litt annerledes enn man egentlig mener.

Om du velger å følge min oppfordring er da totalt opp til deg, og livet mitt er ikke ødelagt om du ikke gjør det. Det var bare ment som en positiv feedback og tips, ikke for at du skulle rage helt. Beklager om du tok det negativt til deg, det var overhodet ikke meningen (som jeg også prøvde å poengtere i innlegget mitt) :)

Men ja, trenger ikke si noe mer om dette. Følg rådet om man vil, hvis ikke går livet videre. Dette er ikke helt on-topic, så jeg får ta ansvar (som den sjefen jeg er, lol) og ikke kommentere dette mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel si det sånn at hvis man har sex med en gang\blir veldig fysisk, så er det igrunn det forholdet i mange tilfeller kommer til å basere seg på. Greit nok, det er jo viktig å ha en fysisk tiltrekning, for all del, men jeg tipper jo at man blir sammen med personen ikke bare pga personligheten, men også pga det fysiske utseendet.

Jeg er kanskje rar, men jeg har nå klart å holde på min mann i snart 8 år, vi har to barn og har vært gift i snart 4 år. Vi ventet med sex til vi hadde vært sammen i over 1 år. Hvorfor? Fordi det ikke er det som er viktig når man tenker på at man vil finne den personen man vil dele livet med. Det er mer det som er veldig viktig når man skal 'ha seg dame' som jeg har inntrykk av at veldig mange gutter har innstillingen om. Det viktiste er jo at man blir sammen med personen, sånne ting som sex kan som med alt annet jobbes med. Alt klaffer jo ikke alltid med en gang, og sånn er det jo med sex, kyssing etc også. Sex er ikke gull og grønne skoger. Det er ikke sånn som på film, og som regel er det som er verdt å ha her i livet, det du må jobbe for. Ting kommer ikke gratis her i livet, og det gjelder det aller meste. Jo fortere man blir klar over det, jo bedre.

Love don't come easy.

Ett år i sølibat, samtidig som en er i et forhold...?

Med tanke på at forholdet ditt har vart i 8 år, og du nå er 24, så regner jeg kanskje ikke med du har så bred erfaring med dating, eller sex med andre enn mannen din, og derfor har et...tja...rimelig snevert erfaringsgrunnlag?

Det er da slettes ikke slik at all sex må jobbes med i åresvis for å bli bra. Noen har en bare utrolig bra kjemi med fra første stund, og alt klaffer. Det hjelper også på at motparten har litt erfaring og vet hva h*n driver med.

Regelmessig sex i et bra forhold vedlikeholder forholdet. Kjedelig, uinspirert og lite lidenskapelig sex blir vanskelig å opprettholde i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett år i sølibat, samtidig som en er i et forhold...?

Med tanke på at forholdet ditt har vart i 8 år, og du nå er 24, så regner jeg kanskje ikke med du har så bred erfaring med dating, eller sex med andre enn mannen din, og derfor har et...tja...rimelig snevert erfaringsgrunnlag?

Det er da slettes ikke slik at all sex må jobbes med i åresvis for å bli bra. Noen har en bare utrolig bra kjemi med fra første stund, og alt klaffer. Det hjelper også på at motparten har litt erfaring og vet hva h*n driver med.

Regelmessig sex i et bra forhold vedlikeholder forholdet. Kjedelig, uinspirert og lite lidenskapelig sex blir vanskelig å opprettholde i lengden.

Ja, vi var bare 16, så det ble riktig for oss å gjøre det sånn. Derimot ble jeg ordentlig kjent med mannen min på et helt annet level enn om vi hadde hoppet til køys ila de første ukene.

Enten det, eller så finner man ut av det along the road. Ingen som har sagt at det er kjedelig, uinspirert eller lite lidenskapelig, det blir jo alt ettersom hva man vil selv, hva man vil utforske og hva man tenker selv.

Og hvem har sagt at man må prøve alt som kryper og går for å vite at man har et bra sexliv? Jeg gidder jo ikke å prøve alle verdens bilder før jeg bestemmer meg for å kjøpe en Volvo, jeg trenger ikke prøvekjøre en Passat først bare for å sammenligne. Og strengt talt, man velger jo ikke den man skal leve med resten av livet bare basert på hvor spennende sexen er, det går jo i berg og dalbane, som alt annet.

PS. Ser poenget ditt, prøvde å poengtere at hvis man hopper for fort i det, kan det ofte bli vanskelig å opprettholde den kjemien, lidenskapen etc man hadde i begynnelsen fordi da var alt så spennende og nytt. Det er jo bare en perode det er sånn, og så kommer det perioder man må jobbe med det for å finne tilbake til det mer spennende og nye igjen. Hvis det da kommer en 'døperiode' er det lettere å 'holde ut' eller hva jeg skal kalle det, for da kjenner man personen ofte bedre og alt handler ikke om sexen og man kan konsentrere seg om selve personen man er sammen med. Ble ikke lett å forklare det her, men håper du skjønte hva meningen bak innlegget var ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SamGold Tror grunnen til at mange jenter er negative til kyssing på 1.daten er vel pga. disse amerikanske chickflick filmene hvor man skal gå ut minst 3 ganger før kyssing. Hvis de gjør det er er det fyfy og de blir stemplet som lette på tråden / løse. Noe i den duren tror jeg. Jeg stemmer fortsatt på at føles det naturlig og kjemien er bra, kjør på (y)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for tidlig. Ta det du vil ha ;)

Men når det gjelder jenter så får jeg personlig mer respekt for en jente som er litt tilbakeholden enn dem som 'kaster' høna si etter deg

Det er nå forskjell på å "kaste høna si etter deg" og å kysse på første date? Får generelt mer respekt for mennesker som ikke lever etter andres preferanser, men som tør å leve etter sine egne. Enten det er å "kaste høna etter noen" eller venter med sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SamGold Tror grunnen til at mange jenter er negative til kyssing på 1.daten er vel pga. disse amerikanske chickflick filmene hvor man skal gå ut minst 3 ganger før kyssing. Hvis de gjør det er er det fyfy og de blir stemplet som lette på tråden / løse. Noe i den duren tror jeg. Jeg stemmer fortsatt på at føles det naturlig og kjemien er bra, kjør på (y)

Ja, men det du sier her er at jenter er negative til kyssing på første date fordi de ikke vil bli stemplet som løse på tråden selv om de kanskje har minst like lyst å kysse selv. Jenter blir ofte dømt etter en annen standard enn menn, derfor er mange jenter mer forsiktige i så måte.

Men det er en helt annen problemstilling enn den som har vært forfektet tidligere i tråden, som antyder at mannen gjør seg uaktuell hos enkelte kvinner av den grunn at han prøver å kysse henne. Skremmer henne vekk. For ivrig. Kun ute etter en ting. Gjør det med alle jenter. Osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det du sier her er at jenter er negative til kyssing på første date fordi de ikke vil bli stemplet som løse på tråden selv om de kanskje har minst like lyst å kysse selv. Jenter blir ofte dømt etter en annen standard enn menn, derfor er mange jenter mer forsiktige i så måte.

Men det er en helt annen problemstilling enn den som har vært forfektet tidligere i tråden, som antyder at mannen gjør seg uaktuell hos enkelte kvinner av den grunn at han prøver å kysse henne. Skremmer henne vekk. For ivrig. Kun ute etter en ting. Gjør det med alle jenter. Osv. :)

Tror det kansje er noe mellom disse to problemstillingene. Jenta er redd for å bli stemplet av andre jenter (noe som skjer ofte), og andre menn. Samtidig er de redde for å være kun ett ligg for mannen.. Noe der ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...