Gå til innhold

Ethereal

Medlemmer
  • Innholdsteller

    107
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    10

Ethereal vant dagen sist 20. desember 2017

Ethereal hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Ethereal

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 30. juli 1983

Profilinformasjon

  • Kjønn
    Kvinne

Nylige profilbesøk

1 903 profilvisninger
  1. Fra Webcoaching.no er du vel garantert å få noe som er så bra som det kan bli, men prisene er deretter. Han her har imponert meg veldig via sosiale medier, og holder til i Oslo. Tipper prisnivået ligger en del under webcoaching sitt, og han kan nok gi mer personlig oppfølging – jeg ville ikke nølt med å teste ham. Styrkebror.no er et annet safe bet.
  2. Bare for å presisere hva jeg mente- jeg er ikke uenig med deg (illustrert med sitat fra meg selv fra tidligere i tråden ) : å bruke ordet "sunt" er så tricky, siden en objektiv, allmenn definisjon på hva det er ikke eksisterer, sånn utover ren ordboksdefinisjon. Det jeg mente var at proteinbarer ikke er "sunt" som i at de er så gode for kroppen at en kan likestille dem med ordentlig mat av gode ingredienser. I likhet med alt annet man kan spise er de jo ikke i seg selv fetende eller slankende, siden logikk. Men, for min del utgjør det en veldig markant forskjell både på grad av metthetsf
  3. Å revitalisere forumet vil jo kreve at man greier få gamle/nye brukere til å delta, og jeg vet ikke helt hvordan man skal gjøre et nå vilt upopulært forum attraktivt? Jeg har funnet flere subredditer som tilbyr godt innhold, lite idioti og masse aktivitet, så, selv om dette er et fint sted, med 10-15 flotte brukere (😁), kan det hende at dette forumet ikke helt er verdt hostingutgiftene. Han selverklærte skinnyfat-duden som lager endeløse tråder, aka den eneste aktive brukeren, vil nok måtte spørre om råd han ikke tar imot andre steder, men jeg kan leve med det.😂
  4. Men, kalorier inn vs kalorier ut har funket på meg, ganske presist, så jeg vet ikke helt om jeg greier gi slipp på den der vitenskapelige kalori-konspirasjonen?
  5. Lavkarbo-tilhengere har forsøkt å bevise at kalorier ikke teller i over ti år, uten å lykkes - og med mindre du har noe mer enn ankedotiske bevis, tror jeg kanskje ikke du får overbevist noen du heller, ts. Kalorier er ikke det eneste som teller for en vellykket diett, men termodynamikk er en ganske godt etablert greie, så at folk ikke tar deg på alvor når du hevder at den er feil, fordi du ikke har opplevd det sånn...sorry, men det må du regne med. Valg av matvarer vil utgjøre en forskjell, i form av grad av metthetsfølelse, insulin-nivåer etc, men vi snakker om så små margi
  6. Jeg tør ikke gi råd om trening etter såpass omfattende operasjon, men kan i alle fall bare minne om at det går helt fint om du må ha pause fra trening en stund, og at du fokuserer på maten er supert! Bruk tiden fremover til å planlegge og lese deg opp, så er du skikkelig klar når kroppen din har fått leget seg. Å prøve å trene rundt hele kjernemuskulaturen høres rett og slett vanskelig og lite fruktbart ut, bicepscurl gir ikke så mye uttelling alene.
  7. "Har du allerede et tilstrekkelig inntak av protein, er det du egentlig betaler for bare dyrt vann. Liker du smaken, må du for all del fortsette fortsette å drikke det." (direkte sitat Martin Norum/Benjamin Christensenss bok "Sterkere, fra trent til veltrent", og de to er blant de mer pållitelige ekspertene i bransjen). Jeg vet heller ikke hva man argumenterer med at BCAA før fastende trening skal gjøre for kroppen, å få i seg proteiner etter trening er vel fortsatt cluet?
  8. Periodisk faste fungerer kjempefint for meg, selv om jeg i likhet med andre her gjør unntak for å spise frokost i sosiale settinger - for meg er ikke å spise frokost essensielt, og ikke noe som får meg ut av senga om morgenen, men å dele det måltidet med andre gjør det jo, uh, verdt bryet. Jeg velger å ha cut-off-time ved midnatt og faste 12-14 timer (det anbefales vel generelt at kvinner begrenser fastevinduet mer enn menn, 16-timers-faste for kvinner over tid har vel vist seg å kunne tulle med blant annet hormoner). Noen dager er fastevinduet mitt dog lengre, i går var første måltid ett
  9. Jeg trener på et gym der 85% av klientellet er damer. Vi er ikke vant til menn i særlig grad, og når de lukter i tillegg?
  10. Jeg tror "stringlet" fra gymshark er greia nå? Jeg har sett en del sånne på instagram. Jeg er så fascinert av hvordan det plagget får menn med perfekte kropper som er mer avkledd enn vanlig til å bli langt, langt mindre sexy.
  11. Du kan forsøke bløtlegging i eddik, men tror det maks kan gi tøyet et par uker til. Men slike plagg kan du ha i bakhånd til dager der det er for mye folk på gymmet, vi har en fyr på vårt som ikke bare har den der eimen av svette fast i syntet, men som tar av seg skoene når han skal trene, og senteret jeg trener på er lite og trangt- nå har jeg sett ham greie å tømme en hel etasje et par ganger. Hvis han faktisk er klar over det (tviler på at han er det, da), er det faktisk djevelsk smart. Mest djevelsk.
  12. Ull innendørs? Jeg tror selv den tynneste "sommerulla" til Kari Traa vil bli veldig ubehagelig innendørs innen du er ferdig med første settet. Skjønner godt problemstillingen med lukt fra syntetisk treningstøy, men det der er vel noe man ikke kan gjøre så mye med- når det begynner å stinke, og du kjenner lukta komme tilbake igjen selv etter vask, er det ikke så mye annet å gjøre enn å pensjonere plaggene. Det er kjipt, spesielt hvis det er dyre plagg du liker, men treningstøy er forbruksvare. Jeg trener mye i singlet dels for å unngå den verste armhule-svettingen på t-skjorter, men
  13. Vel, noe jeg ikke nevnte i svaret mitt, som er litt viktig: da du skrev "spise med god samvittighet"- jeg synes man også kan spise det som ikke er sunt med god samvtittighet, hvis mengdene er ok, og resten av det man spiser er bra. Jeg blir bare så sur når, spesielt i fitnessindustrien, ting blir fremstilt som "sunne" når de nå strengt tatt ikke er det. Btw, gymgrossisten har veldig gode kampanjer i blant, så se opp for det, de setter gjerne ned ting med 25% i blant, og da blir det mer, heh, spiselig pris.
  14. Jeg er bare innom for å si at antrekket ditt er så fint at jeg nesten kjøpte det selv. Nå angrer jeg litt. Ikke at ikke fremgangen ikke er superimponerende, superbra kropp, men for en kvinnelig, heterofil fashionista kan jeg ikke la et bra antrekk passere? den WeAreFit-toppen er så fin. Tightsene også (Gavelo?).
  15. Selv om jeg er så glad i proteinbarer at jeg knapt kan ha en eske i hus, og det jo er sunt med proteiner, så er ærlig talt ikke proteinbarer sånn spesielt sunne. Og det er ikke særlig stor forskjell på hvor sunne de respektive er, selv om "diettbarene" har mindre sukker (men ofte er søtet med for eksempel malitol, som ikke er mye bedre enn sukker- det gir kalorier, blodsukkerstigning (høy Gi og ikke så søtt som sukker, så man må bruke mer for å få samme søtningsgrad, evnt.kombinere med andre søtningsstoffer, noe de fleste produsentene gjør)). Det er vel ikke klart hvor mye av det som føres opp
×
×
  • Opprett ny...