Gå til innhold

Noen som vil joine -20 kg til Juni?


Cherry

Anbefalte innlegg

Jeg har gått opp 0,7 kg denne uken..?!? Okay, to fastelavensboller og et bursdagskakestykke ble det. Men jeg trodde jeg kom til å stå i ro framfor å gå opp.. *sukk*..

Kan det ha noe med treningen å gjøre? Har vært veldig aktiv den siste uken, med både styrketrening, jogging og turgåing. Noe som er mer aktivitet enn jeg har vært i hele 2013 :p Flere som merker at vekten øker når aktivitetsnivået øker?

Det kan være vannvekt etter fastelavensbollene og kakestykket - ingen fare. Hvordan har kostholdet vært ellers da? Uansett kjempebra å komme i gang med treningen - fortsett sånn, så vil jo vekten gå nedover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har faktisk gått opp 2,1kg (!), men har veid meg hver dag denne uka, så vet at grunnen til den høye vekta i dag er begynnelse på jordbæruka og en filmkveld med alt for mye salt og søtt i går...

Ja, er nok vannvekt :)

Noen grunn til at du veier deg hver dag? Holde vel å ha en fast dag hver uke eller hver 14 dag. Fort gjort å bli overfokusert på tallet som vises....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være vannvekt etter fastelavensbollene og kakestykket - ingen fare. Hvordan har kostholdet vært ellers da? Uansett kjempebra å komme i gang med treningen - fortsett sånn, så vil jo vekten gå nedover :)

Ok. Ikke flere boller eller kakestykker på meg framover hvertfall! :)

Spiser ca slik: 2 brødskiver til frokost og lunsj, 1 brødskive som mellommåltid og kvelds. En porsjon middag med grønnsaker. Ellers prøver jeg å få i meg frukt og grønnsaker utenom. Spiser rundt 1300-1600 kcal til dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nok vannvekt :)

Noen grunn til at du veier deg hver dag? Holde vel å ha en fast dag hver uke eller hver 14 dag. Fort gjort å bli overfokusert på tallet som vises....

Gjø det vanligvis ikke hver dag, men onsdager og kanskje en gang i løpet av helga. Men interessant å se hvordan vekta kan variere, og faktisk se at det er helt naturlig. Ikke planer om å veie meg hver dag denne uka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Ikke flere boller eller kakestykker på meg framover hvertfall! :)

Spiser ca slik: 2 brødskiver til frokost og lunsj, 1 brødskive som mellommåltid og kvelds. En porsjon middag med grønnsaker. Ellers prøver jeg å få i meg frukt og grønnsaker utenom. Spiser rundt 1300-1600 kcal til dagen.

Jeg synes det høres ut som litt lite mat, og lite proteiner. Kanskje bytte ut enten frokost eller lunsj med cottage cheese, kesam e.l.? Du bør nok i alle tilfeller heller satse mot 1600 kcal enn 1300 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som litt lite mat, og lite proteiner. Kanskje bytte ut enten frokost eller lunsj med cottage cheese, kesam e.l.? Du bør nok i alle tilfeller heller satse mot 1600 kcal enn 1300 kcal.

Ok. Jeg skal prøve med cottage cheese! (y) Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasta ned lifesum-appen, plotta inn høyde og vekt og alt sånt. Der var en sånn "hvor mye vil du gå ned i uken" og på den så var det en "anbefalt for deg" ved siden av 1 kg i uka (de andre alternativene er 0.25, 0.5, 0.75). Synes den satte meg veldig lavt på kcal-inntaket pr dag da, så må se langt etter oreo-melkesjokoladen som jeg har liggende i skapet til lørdagskosen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ned 2.6 kg siden uke 9, altså 69 :) Men det vises ikke mer enn maks en halv cm på målebåndet, så vet ikke helt hvordan det har skjedd.. Har vært flink å trene 5 ganger forrige uke, og har to planlagte økter igjen denne uka, så da blir det 4 (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen av dere keen på å prøve

''insanity'' ? http://www.beachbody.com/product/fitness_programs/insanity.do?e=166015

ikke som en snarvei til å gå ned i vekt. For mye vektreduksjon på kort tid er ikke bra for noen. Men jeg tenkte mer for å trene fysikken. Ligger mange inspirerende videoer på youtube av folk som har prøvd insanity

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 økter gjennomført forrige uke, og etter veiing og måling idag viser vekta 70,4 kg men målebåndet viser 87,5 cm rundt magen, som er 1,4 kg opp, men 1,5-2 cm ned på to uker. Er ganske sikker på at kroppen min holder på en del vann etter tidenes karbofest i helga, og i tillegg er det den uka :cautious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta står på stedet hvil her:/ til tross for at jeg ligger i underskudd på kaloriene hele uka inkl lørdag og søndag. Finner ikke igjen målebåndet mitt i flyttelasset, så får ikke målt før det dukker opp igjen. Blæ, skjønner ikke hvorfor vekta ikke går nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...