Gå til innhold

Noen som vil joine -20 kg til Juni?


Cherry

Anbefalte innlegg

Liker at du er med! Vi er omtrent like høye (jeg er litt høyere enn deg) og min plan er omtrent den samme som din når det gjelder kaloriinntak. Blir spennende å følge med på fremgangen din - du har jo kommet godt i gang! Trener du i tillegg til kostholdsendringen, evt. hvor? :)

Nja, jeg skal prøve å begynne å trene litt mer. I forhold til bevegelse nå ligger planen mest på å velge sykkel fremfor buss og slikt. Er på iTrain 1-2 ganger i uken, men skal se om jeg ikke skal legge inn minimum tre besøk hos iTrain (eller SiBs treningssentre om jeg bytter dit) i uken fra og med mars. . :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil også gjerne være med. Jente, 164 cm/84,9 kg.

Gikk ned 13 kg i fjor, men gikk opp halvparten igjen etter en litt tøff høst. Har begynt igjen i dag, selv om jeg akkurat nå er helt immobil etter en operasjon, men håper jeg kommer så smått i gang med trening snart (selv om jeg trener lite styrke, og heller ikke tror jeg skal fokusere på det i første omgang nå heller)!

Ønsker også å gå ned 20 kg. Første mål er egentlig -10 kg til 15. mai, men vi får se hvordan det går med de 10 siste også... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt inspirert da jeg lusket litt rundt på iHerb her om dagen og endte opp med 12 porteinbarer i posten (Quest) :whistle:. Jeg ser jo nå at det er 190kcal i en sånn en, og lurer på om det er noe hensikt i få i seg en sånn etter trening, når middagen er et par timer unna? Jeg sliter forøvrig litt med å få i meg proteiner, og tenkte dette kunne være løsningen. Andre som bruker barer på vei ned i vekt og opp i styrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt inspirert da jeg lusket litt rundt på iHerb her om dagen og endte opp med 12 porteinbarer i posten (Quest) :whistle:. Jeg ser jo nå at det er 190kcal i en sånn en, og lurer på om det er noe hensikt i få i seg en sånn etter trening, når middagen er et par timer unna? Jeg sliter forøvrig litt med å få i meg proteiner, og tenkte dette kunne være løsningen. Andre som bruker barer på vei ned i vekt og opp i styrke?

Questbarene har relativt høyt proteininnhold i forhold til kalorimengde sammenlignet med en del andre barer. Har du mulighet til å spise noe som metter bedre er det selvfølgelig mer gunstig, men ser ikke at det er noe problem å spise en questbar etter trening hvis det passer deg :)

Jeg har en del lange dager med skole, jobb og trening, i tillegg til litt reisevei, så bruker barer som del av et måltid (f.eks. sammen med en skyr og et eple). Lager hovedsaklig matpakker, men nevnte matvarer er enkelt å ta med seg, holder seg i romtemperatur og tar ikke så stor plass i bagen, så er fordelaktig sånn sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble litt inspirert da jeg lusket litt rundt på iHerb her om dagen og endte opp med 12 porteinbarer i posten (Quest) :whistle:. Jeg ser jo nå at det er 190kcal i en sånn en, og lurer på om det er noe hensikt i få i seg en sånn etter trening, når middagen er et par timer unna? Jeg sliter forøvrig litt med å få i meg proteiner, og tenkte dette kunne være løsningen. Andre som bruker barer på vei ned i vekt og opp i styrke?

Ønsker du å få i deg mer proteiner og unngå for mye kalorier vil jeg heller anbefale et glass melk, yoghurt eller cottage cheese. For med slike barer blir det mye kalorier i forhold til metthetsfølelse. De som sliter med å spise nok eller trener mye kan ha nytte av slike barer derimot, men føler mange misforstår og bruker slike barer ved slanking. Nå bruker jeg jo for så vidt blant annet Questbar selv, men da som erstatning for sjokolade og annet godteri, og ikke som erstatning for mat om du skjønner? Så i stedet for å ta sjokolade til kaffen og suget skulle melde seg, eller som lørdagsgodt, så kan en questbar være et supert alternativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai, da har startskuddet gått for min del også, etter å ha gått på vekten i dag tidlig. Kommer nok ikke til å telle kalorier helt nøyaktig (kan føre til for mange slitsomme tanker), men heller ha nogenlunde oversikt over mengdene jeg spiser og fokus på proteinrike måltider :) I tillegg vil jeg sånn ca en gang annenhver uke ha et frimåltid. Dette har jeg gjort tidligere med suksess, og det fungerer både som en motivasjon til å spise sunt og riktig mengde resten av uken, samtidig som det er bra for hodet ellers også.

Fra i dag og frem til søndag 29. juni er det 18 uker, så for min del blir det et mål å gå ned i snitt 1 kg i uken frem til da. Vektnedgangen vil trolig (og forhåpentligvis) gå litt fortere i begynnelsen, men tar dermed høyde for at det stopper opp litt underveis også.

Kommer til å logge mat og trening i loggboken min her inne, så følg meg gjerne der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du å få i deg mer proteiner og unngå for mye kalorier vil jeg heller anbefale et glass melk, yoghurt eller cottage cheese. For med slike barer blir det mye kalorier i forhold til metthetsfølelse. De som sliter med å spise nok eller trener mye kan ha nytte av slike barer derimot, men føler mange misforstår og bruker slike barer ved slanking. Nå bruker jeg jo for så vidt blant annet Questbar selv, men da som erstatning for sjokolade og annet godteri, og ikke som erstatning for mat om du skjønner? Så i stedet for å ta sjokolade til kaffen og suget skulle melde seg, eller som lørdagsgodt, så kan en questbar være et supert alternativ :)

Ja, kanskje det er den tilnærmingen jeg skal ha? Da kan jeg jo heller bruke en bar som litt sunnere lørdagsgodt. Enig med deg i at det blir vanskelig å bruke som måltidserstatter. Det funker liksom ikke like bra som et fullverdig måltid og jeg blir fortere sulten. Mulig jeg kan benytte det som mellommåltid på dager der jeg ellers ikke spiser så kjempemasse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at så mange er med :)

Skal vi ha "veiedag" hver mandag, der vi skriver hva vi har gått ned, og/eller ned i cm?

Jeg liker så godt å veie meg på torsdager, kanskje fordi vekten er så snill da? :) Men skal selvsagt innpasse meg med andres veiedager :joyful:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også med! Skal ikke ned fullt så mye, men vil hvertfall ned ca. 6 kg, og ca 10 cm rundt magen :) Er allerede godt igang med både trening og kosthold, men det er aldri feil med litt ekstra motivasjon! Veide 76 kg rett etter nyttår og var 95 cm rundt magen, nå er jeg 70,6 kg og 89 cm. :D Er 1.78 høy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...