Gå til innhold

Noen som vil joine -20 kg til Juni?


Cherry

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Før trening spiser jeg 2 speltlomper smurt med Philadelfia ost og 100g røkt laks. Akkurat passe mat før en økt, men jeg drikker også pre-workout og kreatin 20-30min før trening, så noen ganger føler jeg meg litt for mett :confused:

Mmmm..speltlomper m/ laks og Philadelphia!! :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før trening spiser jeg 2 speltlomper smurt med Philadelfia ost og 100g røkt laks. Akkurat passe mat før en økt, men jeg drikker også pre-workout og kreatin 20-30min før trening, så noen ganger føler jeg meg litt for mett :confused:

Så utrolig god ide. Skal på butikken ikveld. Det mååå prøves. Kanskje bytte ut Philadelphia med kesam og laks med tunfisk..noe salat til? Hmmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vil være med!!!!

Ca. 175 cm høy og veier *kremt* 96 kg. Eller skal dobbeltsjekke den, et par uker siden sist. Og begynner nå å bli veldig redd for dette digitale tallet som skriker mot meg.

Jeg tenker litt som andre her at 20- 10 kg. Same shit, jeg vil tilbake til min gamle kropp. Og jeg vet at styrke har så enormt mye å si for kroppens utseendet, så fokuset mitt blir å bli sunnere og sterkere. Håper at kiloene med fett forsvinner, men jeg vet også at det kan medføre noen ekstra kilo med muskler ;)

Men p.s. Er det noen av dere som har peiling på juicing, om det er veldig negativt i forhold til kalorier? Er en ekstremt kresen person, og fått meg juicer. Lager en juice per dag (maks) med litt frukt og grønt, varierer innhold. Men føler at dette har gjort at jeg faktisk har fått mer energi, noe jeg ikke vil miste :) Har en del lave nivåer med vitaminer og jern, så bruker juicing for å sikre fem-om dagen og få litt mer næring i kroppen siden smaksløkene vrenger seg på mye av det som er sunt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Nå vil jeg veldig gjerne bli kvitt overflødig kilo, men det er ikke så lett å få det til alene. Noen som vil bli med på denne ferden? Jeg er 183 cm, og veier mellom 88-90 kg, vil helst ligge på ca 70 kg.

Mangler energi, og styrke til daglig gjøremål til og med. Får dessuten mange kommentarer på vekta mi, og det er lite kult. Vil ha overskudd i hverdagen, og være fornøyd med det jeg ser i speilet.

Noen som er i lignende situasjon og har lyst til å starte på ferden sammen?

Mvh

Cherry

Jeg er med!!

Jente på 18 år. 169 cm høy og 84-85 kg!

Går i første omgang for 10 - 15 kg så får vi se hvordan det blir etter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg spiser karbs + kafe før styrketrening

80 g havregryn+ 3 dl lettmelk= 75 g karbs + 1 kaffe, ca 45 min før trening (ca 500 kalorier)

etter trening en proteinshake ca 250 kalorier

spiser lunsj ca 500 kalorier

middag 500 kalorier

kveldsmat ca 800 kalorier

det blir ca 230 g protein, 110 g fett, og resten er karbs

Ser flere her på forumet spiser så mye til kveldsmat, noe som er litt motsatt av hva "som er anbefalt". Er det en grunn til at du gjør det? Fordi du trener på kvelden eller gjør det at det kanskje er enklere å unngå å overspise totalt sett når man får lov å spise seg skikkelig mett på kvelden? (som er det tidspunktet de fleste sprekker...) Spør fordi jeg lurer på om det kan være en god strategi for meg som ofte blir sulten og får vanskeligheter med å sove om jeg spiser for lite sent :) og ofte da også "sprekker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere her på forumet spiser så mye til kveldsmat, noe som er litt motsatt av hva "som er anbefalt". Er det en grunn til at du gjør det? Fordi du trener på kvelden eller gjør det at det kanskje er enklere å unngå å overspise totalt sett når man får lov å spise seg skikkelig mett på kvelden? (som er det tidspunktet de fleste sprekker...) Spør fordi jeg lurer på om det kan være en god strategi for meg som ofte blir sulten og får vanskeligheter med å sove om jeg spiser for lite sent :) og ofte da også "sprekker"

Spiser proteiner før eg legger meg, nettop for å unngå å vokne av sult :) Eg trenersom regel om morgonen- når det er lite folk på Elixa( hater å vente på at utstyr skal bli ledig) Det er ikke alltid eg spiser 800 kalorier, men en regel har vært å spise 30 min før eg legger meg :) og det funker fint for min del. eg har hørt og lest mye " ikke spis etter 20.00" og sånt, men eg har funnet noe som fungerer for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg har lyst til å bli med! Har prøvd å gått ned i vekt lenge, så lurer derfor på om det er muligheter for å bruker hverandre til tips og råd her inne? Om jeg kan spørre dere hvis det er noe, samt motivasjon? :)

Jeg er ei jente på 22, ca 80 kg og 175 cm. Vil ned 10 kg i første omgang... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har lyst til å bli med! Har prøvd å gått ned i vekt lenge, så lurer derfor på om det er muligheter for å bruker hverandre til tips og råd her inne? Om jeg kan spørre dere hvis det er noe, samt motivasjon? :)

Jeg er ei jente på 22, ca 80 kg og 175 cm. Vil ned 10 kg i første omgang... :)

kjør på (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på om jeg kan skrive ca hva jeg spiser i løpet av en dag, og om noen kan si om det er for mye og evt forslag til endringer?

Jeg trener ca 3 ganger i uken, ofte mer. ca en dag styrke og 2 dager kondisjon.

I følge Grete Roede skal jeg spise 1500-1600 kcal om dagen.

Frokost: 200g gresk yoghurt

40 g firekorn

20g lett-syltetøy

Mellommåltid: 1-2 gulrøtter

Lunsj: 3 wasa sport knekkebrød

ca 20g magerost på tube

mellommåltid: En liten skyr + eple

Middag: Varierer veldig, men ofte kyllingwok, taco, lasagne, kyllingsalat, laks ++

Her bruker jeg bare karbonadedeig, kyllingfilet og ellers rene kjøttprodukter. ca 1 kyllingfilet/200g karb.deig

Har ofte en karbohydratkilde til (ris, pasta, potet), men dette er noe jeg prøver å kutte ned på.

Kveldsmat: 2 grove rundstykker/3 knekkebrød med skinke, ost og skinke, leverpostei, egg.. mye forskjellig med andre ord.

Jeg tror problemet mitt er at jeg koser meg vel mye i helgene, men prøver å holde meg til en dag i uken der også.

Hva er planen deres for å gå ned i vekt? :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! "Startet" for to uker siden på tirsdag, veide da 126.5, veide 122.9 sist torsdag. Ny veiing i morgen.

Er rundt 187 høy, og har vært uforsvarlig ovenfor egen helse alt for lenge nå. Veide ~75 kilo for tre år siden. I følge Myfitnesspal skal jeg ligge på rundt 1800 kalorier daglig, men skal ærlig innrømme at jeg har vært litt under hele tiden. Når det er sagt, spiser jeg meg alltid mett (noe jeg ikke skulle tro, da jeg før sikkert lå på 3-4000 kalorier om dagen - jeg overspise til de grader).

Slik har dagene vært så langt: http://gyazo.com/05e7f4ac3f27c99a5b7cf37c0331316f

"Regner" ukene fra tirsdag til mandag, hvor jeg planlegger alle måltider hver søndag/mandag, og går på butikken på mandagene (har forskjøvet en dag for å passe med kundeavisene, da de slippes søndager og mandager). Tillater små endringer (f.eks. bytte middager to dager), men ikke noe særlig mer enn det. Går på butikken og handler inn en gang hver uke, i tillegg til at jeg kanskje stikker innom en gang til i løpet av uka for å kjøpe noe jeg ikke fant sist, noe "nødvendig" ala kaffe/krydder jeg er tom for, eller noe jeg ønsker ferskt (grønnsaker, fersk fisk fra fiskedisken).

Føler meg helt tilfreds med situasjonen, og føler ikke at jeg er på noen "diett", mer en "livsstilsendring" som jeg lever fint, om ikke bedre, med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! "Startet" for to uker siden på tirsdag, veide da 126.5, veide 122.9 sist torsdag. Ny veiing i morgen.

Er rundt 187 høy, og har vært uforsvarlig ovenfor egen helse alt for lenge nå. Veide ~75 kilo for tre år siden. I følge Myfitnesspal skal jeg ligge på rundt 1800 kalorier daglig, men skal ærlig innrømme at jeg har vært litt under hele tiden. Når det er sagt, spiser jeg meg alltid mett (noe jeg ikke skulle tro, da jeg før sikkert lå på 3-4000 kalorier om dagen - jeg overspise til de grader).

Liker at du er med! Vi er omtrent like høye (jeg er litt høyere enn deg) og min plan er omtrent den samme som din når det gjelder kaloriinntak. Blir spennende å følge med på fremgangen din - du har jo kommet godt i gang! Trener du i tillegg til kostholdsendringen, evt. hvor? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på om jeg kan skrive ca hva jeg spiser i løpet av en dag, og om noen kan si om det er for mye og evt forslag til endringer?

Jeg synes dette ser helt greit ut, og er nok ikke for mye. Så lenge det er noe du trives med, og du ikke føler deg sliten og tom for energi, så er det det viktigste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...