Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Når du er overvektig kan du klare deg med mindre mat ettersom kroppen har et nokså fint fettlager å hente energi fra. Når du er undervektig vil du trenge mer mat for å fungere rett og slett fordi du ikke har fine energilagre å hente energi fra. Men altså.. en person på 100 kg har større energiforbruk enn en person på 50 kg. Personen på 100 kg må ha mer kalorier for å holde vekten stabil enn hva personen på 50 kg trenger, men personen på 100 kg takler et eneriunderskudd bedre.

Det siste spørsmålet ditt skjønte jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan noen forklare meg hvorfor man helst bør ligge over 1500 kcal for å gå ned i vekt og samtidig bevare muskelmasse? :) Jeg har dager der jeg sliter i med å få i meg alt fra 1600 - 2000 kcal og mer og jeg trener 6 dager i uka. Tung styrke 4 dager i uka og 2 dager med cardio eller intervaller. Blir litt bekymret ang fremgangen min når matlysten er på bånn å jeg spiser som er mus...:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske nøyaktig er disse ketosestixene du får kjøpt på apoteket.

Ellers: Om noen kommenterer at du forpester hele rommet bare du kommer inn, så er du nesten garantert i ketose. Lukter ganske sånn acetonaktig fra ånden, litt som neglelakkfjerner.

Dag 5 skulle også betyr veldig lavt energinivå + at på dag 5 så har du HELT garantert brukt opp glykogenlagrene dine.

Jeg skjønner ikke helt det her jeg. Jeg har mer energi og er mer våken i dag (har sovet bedre de siste par nettene), men jeg tror ikke jeg lukter noe mer vondt enn vanlig (hehe), min mor sa iallefall ikke det.. Er det mulig å IKKE komme i ketose selv om man ligger under de tilmålte 20g med karbo om dagen? Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har fått blackout og spist noe jeg ikke burde spist :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt det her jeg. Jeg har mer energi og er mer våken i dag (har sovet bedre de siste par nettene), men jeg tror ikke jeg lukter noe mer vondt enn vanlig (hehe), min mor sa iallefall ikke det.. Er det mulig å IKKE komme i ketose selv om man ligger under de tilmålte 20g med karbo om dagen? Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har fått blackout og spist noe jeg ikke burde spist :p

Hvorfor er du så opptatt av å være i ketose? Det er ikke noe magisk som skjer. Mange opplever ikke acetonånde, så du kan godt pisse ketoner uten at du lukter fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er mest fordi jeg er nysgjerrig. Disse lavkarbofanatikerne omtaler det jo som en eller annen opphøyet, nesten nær-gudelig tilstand, er det rart man undres? :p Jeg regner med at PSMF "funker" uansett om jeg lukter aceton eller amoniakk eller ei, så lenge jeg følger reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man drikke soyamelk på PSMF dietten? og kan man bruke mandelmel, i f.eks proteinpannekaker eller som skorpe uten på kylling for å lage "chicken nuggets" i ovnen?

Mandelmel blir muligens litt for mye fett, desverre, også den fettreduserte versjonen.

Soyamelk er veldig ulike fra type til type, noen har mye karbohydrater i form av sukker. Se på innholdsfortegnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandelmel blir muligens litt for mye fett, desverre, også den fettreduserte versjonen.

Soyamelk er veldig ulike fra type til type, noen har mye karbohydrater i form av sukker. Se på innholdsfortegnelsen.

Okey. Tusen takk! Ang soyamelken, hva er grensen for hvor mye karbohydrater det bør være i den, eller forsåvidt andre matvarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandelmel blir muligens litt for mye fett, desverre, også den fettreduserte versjonen.

Soyamelk er veldig ulike fra type til type, noen har mye karbohydrater i form av sukker. Se på innholdsfortegnelsen.

Ser det finnes en soyamelk med 0,1 karbohydrater pr dl, det må jo gå bra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...