Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Må man ha det? Er det bra? Forbrenner man ekstra fett da? Er det ingen andre måter å finne ut av det må, enn å kjøpe "ekstrautstyr"?

Edit: Jeg mente ikke at man forbrenner ekstra fett med sticks, men om man forbrenner ekstra fett i ketose :p (hjernen min funker tydeligvis ikke noe særlig på PSMF :p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg tok forkurs ingeniør via nett. Når du søker betyr vel ikkje stort. Det må vel uansett bekreftast av studiestad at du har betalt semesteravgift før du får pengar?

WHERE?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx

Når du er i ketose betyr det egentlig bare at kroppen brenner fett og ikke karber/sukker (for å si de enkelt). Jo lenger du er i ketose, dess mer fett forbrenner du. Er det jeg har hørt i hvert fall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEg skjønner ikke det her jeg, men det er igrunn greit. Har vært flink på PSMF, under 20g karbo hver dag. Kanskje jeg ikke lukter noe fordi jeg er litt tett i nesa, og har vært på toan minst en million ganger dagen de siste dagene :p (Heldigvis roa seg nå da.. Var slitsomt de første par dagene.)

....den treningsparken i oslo hvor er den? Og finnes det en oversikt hvor mange som er plasser ut i Norge....vil prøve meg på sånt....:thumbsdown:

I parken nedenfor Torshovparken, der er det et aktivitetsområde med fire sandvolleyballbaner (noen som vil spille en dag? :D ), treningspark, taggevegg og en miniklatrestein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg skjønner ikke det her jeg, men det er igrunn greit. Har vært flink på PSMF, under 20g karbo hver dag. Kanskje jeg ikke lukter noe fordi jeg er litt tett i nesa, og har vært på toan minst en million ganger dagen de siste dagene :p (Heldigvis roa seg nå da.. Var slitsomt de første par dagene.)

I parken nedenfor Torshovparken, der er det et aktivitetsområde med fire sandvolleyballbaner (noen som vil spille en dag? :D ), treningspark, taggevegg og en miniklatrestein.

vollyball og, jaaaa gøy det!!! men vet om det finnes sånt flere steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dumt spørsmål:

Hvordan veit man at man er i ketose? (Nei, jeg har aldri i mitt liv kjørt hverken lavkarbo eller lchf før, er på dag 5 av PSMF..)

Ganske nøyaktig er disse ketosestixene du får kjøpt på apoteket.

Ellers: Om noen kommenterer at du forpester hele rommet bare du kommer inn, så er du nesten garantert i ketose. Lukter ganske sånn acetonaktig fra ånden, litt som neglelakkfjerner.

Dag 5 skulle også betyr veldig lavt energinivå + at på dag 5 så har du HELT garantert brukt opp glykogenlagrene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at folk med lavere fettprosent har vanskeligere for å gå ned i vekt / trenger mer mat enn folk med høyere fettprosent? Da jeg hadde høyere fettprosent enn det jeg har nå, fungerte jeg lett på 1300 kcal dagen + (alt for) mye kondisjonstrening. Nå har jeg lavere fettprosent, men merker at jeg trenger mer og mer mat for å holde meg gående om dagen. Har også noen veeeldig slanke venninner som trenger mat hele tiden, mye mer og oftere enn andre venninner som har litt mer fett på kroppen. Kan dette stemme? Eller er det bare slik at kroppen er "innstilt" på 1300 kcal og forbrenner dermed mindre (altså ved å kutte ut menstruasjonen, fryse mye, osvosv), og når den får mer mat setter den opp forbrenningen igjen og du føler deg ikke nødvendigvis mer mett? æh.. kronglete forklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...