Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det viktig m.t.p. ryggen å ha mer enn korsryggen inntil ryggsetet ved leg extention? Merker at jeg bruker mer magemuskler når jeg ikke bare har korsryggen inntil. Hvorfor er det vanlig å ta mange rep på denne øvelsen? Og på beinpress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt pcen min på rep de siste ukene, og nå når den kom tilbake er det lagt til en administratorkonto. Jeg hadde passordbeskytta min egen konto på pcen og ikke gitt dem passordet. Er det noen som vet hvordan de har laget denne administratorkontoen? Har de gått inn på min konto og laget den? (Regner med det er null problem for datageeksen på infocare å komme seg inn på den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Har hatt pcen min på rep de siste ukene, og nå når den kom tilbake er det lagt til en administratorkonto. Jeg hadde passordbeskytta min egen konto på pcen og ikke gitt dem passordet. Er det noen som vet hvordan de har laget denne administratorkontoen? Har de gått inn på min konto og laget den? (Regner med det er null problem for datageeksen på infocare å komme seg inn på den)

Det er en administratorkonto i windows man kan aktivere, selv om brukeren har admin rettigheter så finnes denne. Heldigvis kan man si, da det hadde gjort lite uten tilgang til pc`n ;)

hardware rep så kan det være drivere eller for å sjekke at det funker, og software rep så må man ha tilgang. Så du får ta å gjemme CIA hemmelighetene dine bedre neste gang og gi de passordet så slipper du slikt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en administratorkonto i windows man kan aktivere, selv om brukeren har admin rettigheter så finnes denne. Heldigvis kan man si, da det hadde gjort lite uten tilgang til pc`n ;)

hardware rep så kan det være drivere eller for å sjekke at det funker, og software rep så må man ha tilgang. Så du får ta å gjemme CIA hemmelighetene dine bedre neste gang og gi de passordet så slipper du slikt ;)

Pahahaha! :p

De spurte jo ikke om passordet da jeg leverte den inn:p Trodde ikke de trengte det siden de ikke spurte, skulle skifte tastaturet og tenkte heller ikke på at tilgang var nødvendig, hehe.

Ikke at det er noe problem, for jeg har ingen superstore hemmeligheter på laptopen, bortsett fra noen formbilder uten klær på da, og vel, jeg er ikke så veldig sjenert så det gjør heller ingenting det heller...sånn egentlig :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here goes;

hadde satt veldig stor pris på litt veiledning mtp makroer i kostholdet.

Jeg er ei 23 år gammel jente på 173 cm, vekt litt usikker men ca 73 kg, slik ser makroene mine ut per idag

- proteiner mellom 130 - 160 gram

- fett 30 - 50 gram

- karbohydrater 100 - 200 gram

Spiser ca 1700 kcal hver dag.
Det jeg lurer mest på er hvor høyt er det greit at karbohydratene ligger?

Jeg får de hovedsaklig i meg via eple sammen med lunsjen min, og feks noen plommer etter trening + feks litt fullkornspasta ved middagen... Alltid sammen med proteinrike måltider...

Hadde satt stooooooor pris på hjelp
:D

edit: tror jeg skjønner hvorfor jeg havner så høyt. Sjekka næringsinnhold på frukt, bla eple på diett.no og sammenlikna med andre plasser (eks artikler her).. fant for eksempel t på diett.no føres det 50g karbohydrat per 100 gram vare, mens jeg finner mellom 10-14 gram karbohydrat per 100 gram andre steder... ?!:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blondispørsmål:

Jeg har myoprotein sjokolade og jeg antok at målebegeret som følger med er 1 posjon (40g) og har gått ut i fra dette, men når jeg veide det så ble det 10 gram, med andre ord mye mindre. Skal sies at vekta er kjempegammel og jeg begynte derfor å tvile litt på den. Any clues?

Hvor mange ml rommet målebegeret? Typisk veier 25 ml 10 g, mens de større skjeene som rommer 60 ml veier 25 g. 1 dl blir omtrentlig 40 g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avsporing.

Er det bra å trene push-ups i forhold til å bli sterkere på benkpress?

Og et annet kanskje megadumt spm.. Når man tar push-ups på knærne. Ca hvor mange prosent av kroppsvekten kan man regne med at man pusher? (vi er jo bygd forskjellig, men jeg er rett som en strek.. så kan jeg satse på at det er ca 40 eller 50 % av kroppsvekten?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avsporing.

Er det bra å trene push-ups i forhold til å bli sterkere på benkpress?

Og et annet kanskje megadumt spm.. Når man tar push-ups på knærne. Ca hvor mange prosent av kroppsvekten kan man regne med at man pusher? (vi er jo bygd forskjellig, men jeg er rett som en strek.. så kan jeg satse på at det er ca 40 eller 50 % av kroppsvekten?)

Legg deg på en vekt og mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here goes;

hadde satt veldig stor pris på litt veiledning mtp makroer i kostholdet.

Jeg er ei 23 år gammel jente på 173 cm, vekt litt usikker men ca 73 kg, slik ser makroene mine ut per idag

- proteiner mellom 130 - 160 gram

- fett 30 - 50 gram

- karbohydrater 100 - 200 gram

Spiser ca 1700 kcal hver dag.
Det jeg lurer mest på er hvor høyt er det greit at karbohydratene ligger?

Jeg får de hovedsaklig i meg via eple sammen med lunsjen min, og feks noen plommer etter trening + feks litt fullkornspasta ved middagen... Alltid sammen med proteinrike måltider...

Hadde satt stooooooor pris på hjelp
:D

edit: tror jeg skjønner hvorfor jeg havner så høyt. Sjekka næringsinnhold på frukt, bla eple på diett.no og sammenlikna med andre plasser (eks artikler her).. fant for eksempel t på diett.no føres det 50g karbohydrat per 100 gram vare, mens jeg finner mellom 10-14 gram karbohydrat per 100 gram andre steder... ?!:eek:

Det er ikke 50 g karbo i 100 g eple ihvertfall. Jo søtere eplet er jo mer karbo er det i det.

Angående mengde karbo: Lutz anbefaler max 72 g karbo. Det er forskjellige meninger så du må nesten bare velge et tall. Men husk å erstatte kaloriene fra karbo med fett så du får energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at øl ikke akkurat er det beste å drikke om man skal på "fylla". Vin, sprit, lite-øl, cider uten sukker.

Men mitt spørsmål er hva som er "sunnest" ?

Somersby lite eple cider er i hvert fall 30 kcal per 100 =P Sånn siden jeg har den foran meg akkurat nå.

Kjøreregler for byturen - Fitnessbloggen

Der står det:

Tørr vin, cognac, gin, rom, vodka, tequilla, whiskey har lavt innhold av karbohydrater. Bland dem med lettbrus så har du en vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...