Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Går ikke på grete roede-diett sånn egentlig:) Men logger maten på grete roede-sidene fordi den var gratis og enkel :p Avokado er best<3

Nå har jeg ikke vært borti noe særlig matloggingsider, men mylog.no er da både gratis og enkel :)

Fortsetter under...

Går ikke på grete roede-diett sånn egentlig:) Men logger maten på grete roede-sidene fordi den var gratis og enkel :p Avokado er best<3

Tips: Prøv å laste ned Lifesum, eller bruk lifesum.com. Jeg syns den er enklest å logge på, men Grete roede funker sikkert det også :)

Nå har jeg ikke vært borti noe særlig matloggingsider, men mylog.no er da både gratis og enkel :)

Tips: Prøv å laste ned Lifesum, eller bruk lifesum.com. Jeg syns den er enklest å logge på, men Grete roede funker sikkert det også :)

Takk for tips, skal sjekke ut:)

Nå som jeg endelig har satt i gang med regelmessig trening er det greit å få svar på noe jeg har lurt på lenge. Det sies mye, men jeg drister meg til å spørre dere her inne.

Før trening, hva bør man spise? Og hvor lenge før trening bør man spise? Har dere evt. noen forslag til mat man kan spise før en økt med styrke?

Per dags dato spiser jeg gjerne to-tre små knekkebrød (Finn Crisp, fiber plus) med litt eggerøre og litt grønnsaker før en økt, og jeg vil gjerne utvide horisonten min litt innen matveien:blush: .

Nå som jeg endelig har satt i gang med regelmessig trening er det greit å få svar på noe jeg har lurt på lenge. Det sies mye, men jeg drister meg til å spørre dere her inne.

Før trening, hva bør man spise? Og hvor lenge før trening bør man spise? Har dere evt. noen forslag til mat man kan spise før en økt med styrke?

Per dags dato spiser jeg gjerne to-tre små knekkebrød (Finn Crisp, fiber plus) med litt eggerøre og litt grønnsaker før en økt, og jeg vil gjerne utvide horisonten min litt innen matveien:blush: .

Det er alt fra person til person - personlig liker jeg noe som gir energi og samtidig er lett for magen / en banan, bær med kesam /smoothie etc :D

Finner ikkje svar på google, og veit ikkje kor lang tid det vil ta for den aktuelle kommunen å svare på epost.

Dersom ein skal flytte til ein ny stad (ny kommune og nytt fylke) og ein har ungar som går i barneskulen/skal til i barneskulen, korleis gjer ein det då med innskriving/skuleplass? Må ein søke, eller går det på automatikk så snart ein har endra adresse i folkeregisteret?

Reknar med ein har krav til skuleplass, når det er grunnskule det er snakk om?

Annonse

Finner ikkje svar på google, og veit ikkje kor lang tid det vil ta for den aktuelle kommunen å svare på epost.

Dersom ein skal flytte til ein ny stad (ny kommune og nytt fylke) og ein har ungar som går i barneskulen/skal til i barneskulen, korleis gjer ein det då med innskriving/skuleplass? Må ein søke, eller går det på automatikk så snart ein har endra adresse i folkeregisteret?

Reknar med ein har krav til skuleplass, når det er grunnskule det er snakk om?

Rett til skoleplass har man. Om et av barna allerede går på barneskole så får du den skolen til å sende en flyttemelding til skolen de skal begynne på. Om du har et barn som skal begynne i 1.kl så skal dette barnet innskrives og da tar man kontakt med skolen på vinter/tidlig vår det året de skal begynne. Uansett så må du ta kontakt med skolen de skal begynne på, helst så tidlig som mulig. De setter som oftest stor pris på å vite slikt i god tid på forhånd (spesielt ved små skoler).

Altså - det er ingen automatikk i det, ta kontakt.

Noen som har en diktanalyse av 'Det haster' av André Bjerke? Det er ingen innlevering, men vi skal snakke om det i klassen, ooog jeg suger til å analysere dikt.

Diktanalyse var noe av det gøyeste med vgs husker jeg :love: Det og fysikk. Og kjemi. Lykke til!

Noen som har en diktanalyse av 'Det haster' av André Bjerke? Det er ingen innlevering, men vi skal snakke om det i klassen, ooog jeg suger til å analysere dikt.

Trenger ikke legge så voldsomt mye i det diktet egentlig :p

Han snakker jo om at det er et voldsomt press på ungdom om å vokse opp fort, og at det er idiotisk.

Les det som en kritikk av den kulturen, at barn ikke skal få være barn, så har du plenty å bidra med.

Det er alt fra person til person - personlig liker jeg noe som gir energi og samtidig er lett for magen / en banan, bær med kesam /smoothie etc :D

Takk, tenkte jeg skulle lage en smoothie med vaniljekesam, frosne jordbær og litt havregryn! Har god erfaring med det, så får stole på det igjen. Takk for svar!:D

Enkel og grei beskrivelse her kanskje? (Jeg måtte google diktet av nysjgjerrighet, har aldri lest det. Men ELSKET diktanalyse på skolen...) :)

http://inesnorskblogg.blogspot.no/2008/04/lyrikk-med-y.html

Hva kan man gjøre for å forebygge når man merker at man begynner å bli forkjølet? Ikke noe rennende nese enda, bare "tørrnyser" (vet det egentlig ikke er et ord, men nyser altså uten at det er noe.. snørr) og klør i halsen og slikt.

Annonse

Hva kan man gjøre for å forebygge når man merker at man begynner å bli forkjølet? Ikke noe rennende nese enda, bare "tørrnyser" (vet det egentlig ikke er et ord, men nyser altså uten at det er noe.. snørr) og klør i halsen og slikt.

Lite. Det finnes plenty kjærringråd, men primært så blir det egentlig bare "ikke push deg sjæl drithardt", ikke frys så mye.

Tørrhoste er den kjipeste hosten, forresten.

Lite. Det finnes plenty kjærringråd, men primært så blir det egentlig bare "ikke push deg sjæl drithardt", ikke frys så mye.

Tørrhoste er den kjipeste hosten, forresten.

Å maule honning til teen hjelper altså ikke. Argh, får håpe det ikke blir så ille da :(

Noen her som er gode på kroppens funksjoner og symptomer, innvendig og utvendig?

Hva skjer i kroppen ved disse følelsesutbruddene:

- Gråting (ekte). Snakker tårer, råde prikker i ansiktet, hovne høyne, og tusen andre ting.

- Skjelve av sinne

- Rødming fordi man er flau

Hva utløser dette, hormoner, jeg aner ikke? Vet jo at dette er psykiske greier, skuespillere klarer jo få frem slike uttrykk relativt naturlig.

Nei, ingen som vet?

Hvordan best få stanga opp i fanget på hiptrust? Og hva gjør dere med den i pausene?

Hvis jeg bruker små vektskiver tar jeg en step-benk på den ene siden, som jeg har den ene vektskiva på. Da blir den løftet fra opp på skrå, og jeg kommer under. På samme måte gjør jeg i pausen. Blir gærn av ikke å føle låra mine, føler stanga borer seg gjennom de..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...