Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Haha, der har man jo smaken som er som baken, for personlig syns jeg det blir litt for mye synlige muskler til at det er pent på en jente i mine øyne ;)

Smaken er som baken ja :) Var min personlige mening om hva jeg syns er pent. Det viktigste er at man trives med sin egenkropp :)

De magemusklene så veldig ut som de var sminka på?

Når du sier det, så ser det faktisk sånn ut! Men hvis han hadde full bodymake-up på ville vel kanskje alle føflekkene vært sminket vekk? ellår?

er jo ikke lov til å sminke på seg mageruter :s

Ikke uvanlig å bruke sminke på de rette plassene for å fremheve muskler på film/foto hvertfall, og det ser ut som det er i overkant mye skygger på magen til å være tatt i den belysningen der. Skinny pack er det uansett ;)

Annonse

Først må jeg jo si at jeg forsåvidt er enig i at "idealet" mitt nok er likt det de fleste her inne på forumet har, så er ikke der problemet ligger. Men jeg mener denne tråden kanskje er noe uheldig... Mange av oss er inne bruker ofte å klage over "haters", og at de ikke forstår hvor måte å leve/spise/trene/prioritere på, meg inkludert. Uttrykker ofte frustrasjon over at de ikke bare kan akseptere at vi ønsker å gjøre de valgene de gjør. Men da bør vi jo kanskje også heller ikke slenge med leppa tilbake, disse deres livsstil, deres idealer bare fordi de er ulik de vi selv har? Tittelen på denne tråden kunne akkurat like gjerne vært på et "vanlig" mannefora hvor de diskuterte hva so skjedde med kroppsidealene nå til dags, hvor kvinner ikke lengre skal være slanke og formfulle som Marilyn Monroe, men være fitnessbabes med tydelige abs!

Først må jeg jo si at jeg forsåvidt er enig i at "idealet" mitt nok er likt det de fleste her inne på forumet har, så er ikke der problemet ligger. Men jeg mener denne tråden kanskje er noe uheldig... Mange av oss er inne bruker ofte å klage over "haters", og at de ikke forstår hvor måte å leve/spise/trene/prioritere på, meg inkludert. Uttrykker ofte frustrasjon over at de ikke bare kan akseptere at vi ønsker å gjøre de valgene de gjør. Men da bør vi jo kanskje også heller ikke slenge med leppa tilbake, disse deres livsstil, deres idealer bare fordi de er ulik de vi selv har? Tittelen på denne tråden kunne akkurat like gjerne vært på et "vanlig" mannefora hvor de diskuterte hva so skjedde med kroppsidealene nå til dags, hvor kvinner ikke lengre skal være slanke og formfulle som Marilyn Monroe, men være fitnessbabes med tydelige abs!

Personlig anser jeg ikke dette som å slenge med leppa, det er en fundering over hvordan samfunnet velger å fremme usunne kroppsidealer som for mange går på helsen løs. Jeg aksepterer folk uansett størrelse og utseende, tynne jenter kan være like pene som jenter med noen kilo ekstra, så lenge man trives med seg selv så er det det som teller, men samfunnets krav om at man skal være så tynn som mulig er ikke akkurat bra spør du meg...

men samfunnets krav om at man skal være så tynn som mulig er ikke akkurat bra spør du meg...

Ikke glem at det har gått så langt at det er veldig få som differensierer mellom "tynn" og "slank" også. Man kan være tynn og overvektig, og det er verken pent eller sunt...

Personlig anser jeg ikke dette som å slenge med leppa, det er en fundering over hvordan samfunnet velger å fremme usunne kroppsidealer som for mange går på helsen løs. Jeg aksepterer folk uansett størrelse og utseende, tynne jenter kan være like pene som jenter med noen kilo ekstra, så lenge man trives med seg selv så er det det som teller, men samfunnets krav om at man skal være så tynn som mulig er ikke akkurat bra spør du meg...

Ja det er jeg helt enig i! Det såkalte "skjønnhetsidealet" som forfektes i ukeblader, motemagasin og catwalken er ofte milevis unna den de fleste av oss mener er å betrakte som sunn. En har jo her også eksempler på noen bloggere som en vet har flere tenåringsjenter som lesere som poserer velvillig meget lettkledd, poster treningsmengder (les cardio) som er nesten umenneskelige kombinert med et "kosthold" på noen hundre kalorier om dagen... Dette skremmer meg,da en vet dette påvirker mange jenter der ute! Da er jeg glad det finnes bloggere som deg Helene (har lest den skjønner du :)) som står for mye flottere og sunnere holdninger! Men det jeg lurer på er hvor gutta er i denne debatten?? Det er jo ofte vi kvinner som lar oss rive med, som slanker oss til skjeletter, får SF, og som på død og liv skal bli tynnere (snakker her om catwalkdamene, ikke vi pumpejenter :D ). Hvor er gutta som påstår de liker orker foran bein? Jeg savner at de tar en større del i denne diskusjonen!

Men angående det å skulle være så tynn sommulig: er det ikke det majoriteten av jentene her også til gangs prater om? Svært mange snakker om six pack til sommeren. Dette samtidig som en vet at dette hos de aller fleste fordrer en svært lav fettprosent hos jenter - en så lav som ligger i grensepunktet til å miste menstrasjonen. Er det så mye sunnere ideal da?

Og et en liten tanke fra min side... De fleste jenter vet at gutter flest liker litt kjøtt på beina, likevel konkurrerer vi jenter oss i mellom om å være tynnest mulig. Det spiller jo ingen all verdens rolle hva gutter sier, eller hva vi innerst inne vet. Tynn vil vi værra! Det med blandede følelser at jeg har lagt på meg 10 kg i løpet av noen måneder. Jeg vet jo at jeg ser bedre ut, men likevel er det noe langt der inne som savner markerte muskler og det å være undervektig på BMI-skalaen. Ikke vet jeg hvorfor heller - samboeren sier stadig vekk hvor mye bedre jeg ser ut. Det sier hele familien også, men still...

Jeg hadde et poeng når jeg begynte å skrive, men nå har jeg helt glemt det :p

Annonse

Og et en liten tanke fra min side... De fleste jenter vet at gutter flest liker litt kjøtt på beina, likevel konkurrerer vi jenter oss i mellom om å være tynnest mulig. Det spiller jo ingen all verdens rolle hva gutter sier, eller hva vi innerst inne vet. Tynn vil vi værra!

Det er jo det samme med oss gutta. Uansett hvor mye jenter sier at muskler er pent, men at det ikke er godt å ligge på (eksen min hadde en forklaring på hvorfor hun likte litt mage også, men den tar vi ikke her :p ). Like vel skal vi prøve å deffe ;)

Alle har forskjellig smak ja, men det er dette kroppsidealet samfunnet fremmer og det synes jeg er litt skummelt...

Den vestlige verden er i ferd med å få en androgyn tilnærming, som også bekymrer meg i tillegg til at jeg synes det er fullstendig avtennende med menn som som ikke har typiske mandige trekk (min mening da :p) I mitt treningsmiljø finner jeg heldigvis flere med samme oppfatning som meg (at kvinner skal se ut som kvinner les: former og at menn skal se ut som menn les: maskuline trekk), men har inntrykk av at dette 'gammeldagse' ? synet jeg har ikke er like populært i visse akademiske kretser og enkelte andre sammfunnslag;)

De androgyne er de beste lederne, de beste elskerne og de beste politikerne. – Vi går mot et mer androgynt samfunn, mener psykologiprofessor Per Schioldborg.

En androgyn person har en dobbelt kjønnsrolleidentitet. Vedkommende er både maskulin, som i viljesterk og pågående, og feminin, som i varm og øm, sier psykologiprofessor Per Schioldborg. Han understreker at denne psykologiske betydningen av begrepet ikke må blandes sammen med den biologiske androgynitet, som betyr at man er tvekjønnet, eller den seksuelle androgynitet, som innebærer biseksualitet.

Minst en fjerdedel av Norges befolkning er androgyne, og ifølge Schioldborg vil denne andelen bli enda større i fremtiden.

– Barn som vokser opp med to utearbeidende foreldre viser større forekomst av androgynitet. Den økonomiske utjevningen mellom kjønnene har medført endrede kjønnsroller hvor foreldrene har et mer likeverdig verdiforhold. Barneoppdragelsen har altså blitt mer androgyn noe som igjen medfører et økt antall androgyne. Konsekvensen er et samfunn som er mer harmonisk og omsorgsfullt, hevder Schioldborg.

Man vil finne androgyne i alle lag av samfunnet, men spesielt blant unge og høyt utdannede, selv om intelligens ikke er utslagsgivende.

Medieskapt ideal og kva mannen eller kvinna i gata ser på som ideellt er kanskje to forskjellige ting.

Eg ville helst sett ei undersøking før eg kommenterte denne diskusjonen. At det finnes personar som ser på tynne gutar som idealet har eg ikkje problem med å forstå, folk er forskjellige. Desse personane eksisterte sannsynlegvis på 80- og 90-talet og.

• 4 uker senere...

Jeg syns kroppen i startinnlegget var fin jeg:) Så lenge det ikke blir for tynt eller for tykt har jeg ganske romslige preferanser ang. hva jeg syns er fint på det motsatte kjønn. Er strengere med eget utseende! Muskler er pent, men store muskler er ikke et must for at jeg skal finne en person tiltrekkende. Viktigste er at han er sunn og liker å trene for å holde seg i form!

Syns bare det er greit at folk har forskjellige kroppsidealer, selv om jeg skal innrømme at jeg syns det er merkelig med jenter som sulter seg for å bli tynnest mulig. Da er sunne, spreke kropper med muskler å foretrekke! Visse bloggere som løper og løper for å bli tynnest mulig og knapt har en muskel på kroppen er ikke mine forbilder for å si det sånn;)

Ble sittende å se på søppelprogram på MTV idag og plutselig er det en dame som kommenterer at denne fyren er rådeilig og har en fantastisk kropp?!

[ATTACH=full]4120[/ATTACH]

Jeg satt seriøst pepsi maxen i halsen! Hva i svarte har skjedd med kroppsidealene til folk, det er helt sykt! Kvinnesynet er jo helt tragisk med vandrende stankelbein, men mannesynet er vel egentlig ikke stort bedre :unsure:

[ATTACH=full]4122[/ATTACH]

Hva mener dere, er dette en flott mannekropp? Hvorfor tror dere kroppsidealene er blitt så syke?

Tommy Lee var kanskje en gang digg... i Mötley Crüe dagene.. men ikke fult så digg nå lenger... too skinny for min smak

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...