Gå til innhold

Nasjonalt utstyrsfritt stevne i styrkeløft, mars 2014


Nicolai Hildre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Hva tenker du på? Tipper OSK vil sette stor pris på tilbakemeldinger om hva de kan bli bedre på.

Dette er min oppfatning av stevnet. Jeg var sliten etter å ha vært lagleder for pølsedamen, før jeg selv deltok. Jeg tror jeg hadde dratt hjem tidligere om ikke eirich var der og holdt humøret vårt oppe.

Hvor skal jeg begynne?

- Skilting til stedet. Jeg har bodd 19 år av livet mitt i Oslo, men det å finne lokalene selv ved å gå av ved nærmeste holdeplass var tungvindt.

- Toalettet???? (Stikkord her: 4 etasjer og 1! ETT toalett. Manglende gulv.. Eller er jeg for kresen nå?)

- Null og niks info til de som varmer opp eller lagledere angående når de skal løfte, her måtte vi løpe fra kjelleren, tvinge oss gjennom en stor folkemengde for så å spørre sekretariatet når det skulle løftes osv.

- Oppvarmingsrommet var ISKALDT, jeg har ikke noe problemer med å trene i et kaldt rom, men det får da være grenser.

- Infoen om hvem som løfter, og hvor mye de løftet var plassert på det mest håpløse stedet i hele løfterlokalet, 90% av tilskuerne kunne ikke se hvem som løftet, hvor tungt de løftet, eller hvilken plass løfteren fikk ut ifra om han klarte løftet eller ikke.

- Skjermen som fortalte hvem sin tur det var til å løfte stod alt for lavt, de 2 dommerne som nærmere seg pensjonsalder hadde også en lumsk fetish på å stå fremfor denne. Jeg er sikker på at jeg måtte fysisk flytte dem 10-15 ganger iløpet av helgen. Bort fra skjermen så vi kunne se når vi skulle løfte.

- Hele lokalet minnet meg mer om ett slitent nærkis-reir enn en klubb med en haug av medlemmer. Personlig mener jeg det er helt latterlig at slike lokaler i det hele tatt blir tatt i bruk. For å ikke snakke om hva slags signaler dette sender til nye løftere. Noe slik som: Om jeg begynner å løfte, havner jeg da i samme sosiale lag som tunge narkotikamissbrukere?

- Nevnte jeg at det var latterlig trangt for å komme seg frem til løfteområdet?

- Søppel!!!!!!!!!!

Samlet vil jeg si at dette stevnet er et hån mot norsk styrkeløft, jeg er max-totalt skuffet. Om denne sporten skal overleve, så bør folket som arrangerer stevner som dette virkelig gå inn i seg selv og tenke over hvordan de vil fremstille idretten. Det blir litt som å spille cup finalen i fotball på ekebergsletta. Selv om det faktisk ikke flyter over av søppel der da.

Creds går forøvrig til alle i sekretariatet, spottere, dommere og publikum. De skal ha for en meget god innsats alle sammen. Og ikke minst løfterene! Alle i min klasse var ordentlig kjerne karer som jeg gjerne ser på mitt neste stevne.

Se og lær hvordan benkpress NM ble utført i Bergen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du på? Tipper OSK vil sette stor pris på tilbakemeldinger om hva de kan bli bedre på.

Tar min egen, så Tamadeus får sitt hat i fred. Vi er tross alt to personer, uansett hvor vanskelig det må være å begripe.

- Dassen var helt jævlig. Skjønner at lokalene er som de er, men det burde vært noen der oppe for å ordne den av og til. Det lå en blodig tampong på gulvet, liksom. Jeg mener - hadde det ikke vært for at jeg hadde med meg desinfeksjon, hadde detrusormuskelen min vært død.

- Det var vanskelig å finne frem. Hadde slitt om jeg var alene.

- Det var kaldt i oppvarmingslokalene. Igjen - jeg forstår at lokalene er som de er, men et par ekstra varmeovner burde vært mulig å oppdrevet til et så stort arrangement. Greit at man blir varm ved å være aktiv, men som lagleder er man ikke så keen på å løfte, og på lørdagskvelden ble det rimelig kaldt.

- Konkurranseracket var ustabilt.

- Umulig å holde styr på når man skulle begynne å varme opp, for ingen hadde oversikt over tidskjemaet. Det er ineffektivt å varme opp en halvtime før førsteløftet, og det er like ineffektivt å måtte løpe frem og tilbake for å finne det ut.

- Konkurranseplattingen var ujevn, noe som var jævlig irriterende under bøy. Det ene beinet ble stående høyere enn det andre, og jeg er sikker på at det er grunnen til å noen løft ble underkjent på dybde på samme side.

- Ingen tilgang på vann. Ja, det var ei slags kran inni murbygget, men vannet smakte toxoplasmose og giardia, og det var heller ikke kaldt og sprutet alle mulige veier (ergo umulig å få på flaske). Det ble ikke solgt vann heller.

- Det var umulig å se hva folk løftet og hvem de var om man satt litt bak i publikum. Dommerlysene var også rimelig forvirrende.

- INGEN søplekasser backstage. Det var søppel overalt inne i oppvarmingslokalene også. Det ble heller aldri ryddet på oppvarmingsområdet, og jeg brukte mer tid på å lete frem vektskiver enn å varme opp. Jada, løfters ansvar osv, men det er ofte greit å ha noen der til å følge med på at slikt blir gjort.

- Den ene mannen som stod backstage og hadde ansvar for å få folk ut på scenene (om han var dommer eller hva vet jeg ikke - han gikk i alle fall i dress) kom med frekke tilbakemeldinger gjentatte ganger (deriblant å kalle meg dum, å skryte av at deres løfter var sterkere enn meg på lavere kroppsvekt, påpeke at jeg ikke meldte inn logiske vekter) og i tillegg stod han kronisk i veien for skjermen som opplyste om løfter-rekkefølgen - og det til tross for gjentatte og gjentatte påpekninger om akkurat dette.

- Det var litt for mørkt overalt, spesielt utover dagen/kvelden.

- Ingen mulighet for dusj. Styrkeløft er en sport med svette, kalk, talkum - masse greier det er greit å ha mulighet til å få bort før bankett/andre ting.

På den positive siden:

- Godt utvalg i kiosk/kafeen og burgerz - pluss masse hyggelige folk!

- Kappi-stand

- Bra med musikk mellom løftene

- Sekretariatet var snille mot meg når jeg rotet bort lappene gang på gang. Nå skal det sies at jeg kjente alle fra før - men jeg tror de ville vært snille uansett ;)

- Engasjerende speaker.

- Gode spottere som reagerte på riktig tidspunkt, gjorde bra avløft, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se så, både herr og fru varter opp med gode tilbakemeldinger. Håper dere har sendt dette OSK sin vei også, er lite man får gjort om man ikke hører noe! :)

Det er så mange feil og mangler at det er helt umulig at de ikke er klar over brorparten av det. Det er ganske tydelig for meg at de har tatt seg vann over hodet, og rett og slett gitt faen. Jeg ville vært flau på vegne av alle som har reist mer enn 500m for å komme seg dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min oppfatning av stevnet. Jeg var sliten etter å ha vært lagleder for pølsedamen, før jeg selv deltok. Jeg tror jeg hadde dratt hjem tidligere om ikke eirich var der og holdt humøret vårt oppe.

Hvor skal jeg begynne? Får ta det i stikkordsform

- Skilting til stedet. Jeg har bodd 19 år av livet mitt i Oslo, men det å finne lokalene selv ved å gå av ved nærmeste holdeplass var tungvindt.

- Toalettet???? (Stikkord her: 4 etasjer og 1! ETT toalett. Manglende gulv.. Eller er jeg for kresen nå?)

- Null og niks info til de som varmer opp eller lagledere angående når de skal løfte, her måtte vi løpe fra kjelleren, tvinge oss gjennom en stor folkemengde for så å spørre sekretariatet når det skulle løftes osv.

- Oppvarmingsrommet var ISKALDT, jeg har ikke noe problemer med å trene i et kaldt rom, men det får da være grenser.

- Infoen om hvem som løfter, og hvor mye de løftet var plassert på det mest håpløse stedet i hele løfterlokalet, 90% av tilskuerne kunne ikke se hvem som løftet, hvor tungt de løftet, eller hvilken plass løfteren fikk ut ifra om han klarte løftet eller ikke.

- Skjermen som fortalte hvem sin tur det var til å løfte stod alt for lavt, de 2 dommerne som nærmere seg pensjonsalder hadde også en lumsk fetish på å stå fremfor denne. Jeg er sikker på at jeg måtte fysisk flytte han 10-15 ganger iløpet av helgen. Bort fra skjermen så vi kunne se når vi skulle løfte.

- Hele lokalet minnet meg mer om ett slitent nærkis-reir enn en klubb med en haug av medlemmer. Personlig mener jeg det er helt latterlig at slike lokaler i det hele tatt blir tatt i bruk. For å ikke snakke om hva slags signaler dette sender til nye løftere. Noe slik som: Om jeg begynner å løfte, havner jeg da i samme sosiale lag som tunge narkotikamissbrukere?

- Nevnte jeg at det var latterlig trangt for å komme seg frem til løfteområdet?

TLDR versjonen: Se og lær hvordan benkpress NM ble utført i Bergen.

Wow, du virker som en bitter person.

-Jeg anbefaler deg neste gang å søke opp adressen på forhånd, enten via din smarttelefon eller på nett og skrive ut en veibeskrivelse.

-Der tar du feil, det var også et toalett i selve løftelokalet med 3 doer i tillegg til den falleferdige doen.

-Dette var mangelfullt, men pga stevnelokalet og oppvarmingslokalet var på 2 forskjellige plan samt en liten avstand hadde vi ikke utstyr/kabler/dekning til å sette opp en skjerm nede i oppvarmingen.

-Dette er beklagelig, men det ble opplyst om dette på forhånd på facebookarrangementsiden slik at løftere og lagledere tok med seg nok klær, vi har jobbet i samråd med utleier lenge for å få på plass en løsning for dette, men det er problematisk ifh til kostnader enn så lenge. Vi har klart oss med dette i vår vanlige trening

-Snakker du om skjermen som sto vendt mot venteområdet til løfterne så er det alltid slik på stevner man må bevege seg for å få innsyn da det alltid er noen som står foran, om du ser på dette som et problem tror jeg det sier mer om deg som person.

-Vi har jobbet i nærmere 4 år for å få nye lokaler, og ja, dette er ikke akkuratt perfekte lokaler(oppvarmingslokalene er treningslokalene våre) men dette var det som vi fikk tak i Oslo på 4 år med iherdig jobbing, det sier kanskje mer om at kapasiteten er sprengt i Oslo Kommune. Vi tar det vi får, og vi gjør det beste ut av det. Jeg personlig synes stevnelokalet som var slitt og gammelt hadde sin sjarm, og det er jo egentlig løftingen og arrangeringen som jeg mener avgjør om et stevne er bra eller ikke. Ikke om det er skitt på veggene, eller at man må gå et par meter for å få innsyn på en dataskjerm.

-Siste punkt orker jeg ikke kommentere.

Norgesmesterskap har for det første mange fler ressurser tilgjengelig fra forbundets side, både på budsjettsiden og funskjonærsiden. Dette var et stevne arrangert av en klubb, der alle som stilte opp stilte i dugnadsånd.

Jeg gleder meg til du skal hjelpe din klubb med å arrangere et stort stevne, ser ut som det kommer til å bli plettfritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, du virker som en bitter person.

-Jeg anbefaler deg neste gang å søke opp adressen på forhånd, enten via din smarttelefon eller på nett og skrive ut en veibeskrivelse.

-Der tar du feil, det var også et toalett i selve løftelokalet med 3 doer i tillegg til den falleferdige doen.

-Dette var mangelfullt, men pga stevnelokalet og oppvarmingslokalet var på 2 forskjellige plan samt en liten avstand hadde vi ikke utstyr/kabler/dekning til å sette opp en skjerm nede i oppvarmingen.

-Dette er beklagelig, men det ble opplyst om dette på forhånd på facebookarrangementsiden slik at løftere og lagledere tok med seg nok klær, vi har jobbet i samråd med utleier lenge for å få på plass en løsning for dette, men det er problematisk ifh til kostnader enn så lenge. Vi har klart oss med dette i vår vanlige trening

-Snakker du om skjermen som sto vendt mot venteområdet til løfterne så er det alltid slik på stevner man må bevege seg for å få innsyn da det alltid er noen som står foran, om du ser på dette som et problem tror jeg det sier mer om deg som person.

-Vi har jobbet i nærmere 4 år for å få nye lokaler, og ja, dette er ikke akkuratt perfekte lokaler(oppvarmingslokalene er treningslokalene våre) men dette var det som vi fikk tak i Oslo på 4 år med iherdig jobbing, det sier kanskje mer om at kapasiteten er sprengt i Oslo Kommune. Vi tar det vi får, og vi gjør det beste ut av det. Jeg personlig synes stevnelokalet som var slitt og gammelt hadde sin sjarm, og det er jo egentlig løftingen og arrangeringen som jeg mener avgjør om et stevne er bra eller ikke. Ikke om det er skitt på veggene, eller at man må gå et par meter for å få innsyn på en dataskjerm.

-Siste punkt orker jeg ikke kommentere.

Norgesmesterskap har for det første mange fler ressurser tilgjengelig fra forbundets side, både på budsjettsiden og funskjonærsiden. Dette var et stevne arrangert av en klubb, der alle som stilte opp stilte i dugnadsånd.

Jeg gleder meg til du skal hjelpe din klubb med å arrangere et stort stevne, ser ut som det kommer til å bli plettfritt :)

- Jeg hadde veibeskrivelse, smarttelefon og en annen person med meg, det var fortsatt tungvidt å finne frem til skuret dere kaller et lokalet.

- Løper du fra oppvarmingen til doen i løftelokalet? Isåfall all credz til deg, så sprek er jeg ikke.

- Kult at dere opplyser oss om at det blir polar tilstander under oppvarmingen, det hjelper svært lite beklageligvis.

- Jeg snakker om den skjermen ja. Jeg skjønner ikke at du engang prøver å forsvare dette? Den var satt opp helt forferdelig, evnt kunne dere hengt opp en skjerm til. En 19t lcd skjerm finner man gratis på loppis.

- Ikke for å være alt for frekk her, men at dere har jobbet i 4 år, bryr meg svært lite. Om dere er klar over at lokalene er så forferdelige som jeg opplevde dem, så burde dere bare droppe å arrangere et stevne for mer enn 5 personer. Det du kaller sjarm, er slum.

Løftingen og arrangementet bæres frem av alt rundt seg, det er jeg helt enig i. Derfor ramset jeg opp en HAUG av ting som ødela for denne totalopplevelsen.

Det er synd at du i det hele tatt prøver å forsvare stevnet. Ta til deg tilbakemeldingene, og sett pris på at jeg i det hele tatt gidder å fortelle om opplevelsen min.

PS: Det å starte et svar med å kalle meg bitter, blir egentlig bare trist. Om du ikke evner å ta til deg saklig tilbakemeldinger, så får du la noen andre gjøre det. Ikke la det gå ut over meg ihvertfall.

Og enda en ting: Det er faen meg helt patetisk at du skal gå etter meg og angripe min klubb, bare fordi dere har arrangert et helt forferdelig stevne. Det er ingen av punktene jeg har nevnt ovenfor som er urimelige, eller i nærheten av uoppnåelige. For å ikke snakke om at folk flest burde ha nok selvrespekt til å forvente mer.

Jeg beklager om jeg tråkker noen på tærne her, men jeg forventer at voksne mannfolk klarer å ta til seg litt ris. Blir det for ille så får dere bare be Kim slette postene mine. Og ta det med ro, jeg kommer aldri tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...