Gå til innhold

Nasjonalt utstyrsfritt stevne i styrkeløft, mars 2014


Nicolai Hildre

Anbefalte innlegg

Trekker tilbake det jeg sa om god tilbakemelding, for det der er noe av det mest latterlige jeg har lest i hele mitt liv. Ta deg en bolle!

Jeg er ganske ofte uenig med Tamadeus sine formuleringer - men jeg forstår ikke hva som var latterlig her? Spissformuleringene? Poengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke si noe om hvordan det ble opplevd fra utøverenes side,men skiltingen fra Bergensveien (rundkjøringen og omliggende områder) kunne muligens ha vært noe bedre, jeg måtte henvende meg til kassadama på Kiwi for å få veianvisning sisteveien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske ofte uenig med kattemannens formuleringer - men jeg forstår ikke hva som var latterlig her? Spissformuleringene? Poengene?

"Skuret dere kaller et lokalet"

"Polar tilstander"

"Det du kaller sjarm, er slum"

"Ta til deg tilbakemeldingene, og sett pris på at jeg i det hele tatt gidder å fortelle om opplevelsen min."

"Og enda en ting: Det er faen meg helt patetisk at du skal gå etter meg og angripe min klubb, bare fordi dere har arrangert et helt forferdelig stevne. "

Forøvrig helt greit det siste som ble nevnt: "Og ta det med ro, jeg kommer aldri tilbake". Please, don't.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Den ene mannen som stod backstage og hadde ansvar for å få folk ut på scenene (om han var dommer eller hva vet jeg ikke - han gikk i alle fall i dress) kom med frekke tilbakemeldinger gjentatte ganger (deriblant å kalle meg dum, å skryte av at deres løfter var sterkere enn meg på lavere kroppsvekt, påpeke at jeg ikke meldte inn logiske vekter) og i tillegg stod han kronisk i veien for skjermen som opplyste om løfter-rekkefølgen - og det til tross for gjentatte og gjentatte påpekninger om akkurat dette.

Jeg skal sjekke hvem som var teknisk kontrollør i puljen din og bringe denne tilbakemeldingen videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skuret dere kaller et lokalet"

"Polar tilstander"

"Det du kaller sjarm, er slum"

"Ta til deg tilbakemeldingene, og sett pris på at jeg i det hele tatt gidder å fortelle om opplevelsen min."

"Og enda en ting: Det er faen meg helt patetisk at du skal gå etter meg og angripe min klubb, bare fordi dere har arrangert et helt forferdelig stevne. "

Forøvrig helt greit det siste som ble nevnt: "Og ta det med ro, jeg kommer aldri tilbake". Please, don't.

Jeg kan ikke forstå at noen av disse formuleringene ikke er svært dekkende.

Om det lokalelt der ikke inngår under betegnelsen slum/skur, så vet nå ikke jeg. Slum kan defineres som et fattig området i en by. Syntes du OSK sine lokaler burde defineres som noe annet? Når jeg sier ordet slum, forventer du egentlig å se noe annet?

Slum kan også defineres som mangelen på sanitæranlegg og mangel på rent drikkevann. Mtp at disse lå 4-5 etasjer over der jeg løftet, så er ikke bruken av definisjonen slum så forferdelig i den konteksten heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sjekke hvem som var teknisk kontrollør i puljen din og bringe denne tilbakemeldingen videre.

Plz do, for det å bli demotivert rett før man skal ut på scenen er rimelig frustrerende. Det gikk noe type dette "du var dum (med ekstra trykk på dum, ellers hadde jeg ikke reagert like sterkt) som meldte inn så mye" hvorpå jeg responderte med "jeg forsøker å nå NM-kvalifiseringa" og fikk "du tenker så langt du, ja. Vår løfter løftet 75kg (ellernoe rundt der), det er sterkt, det, og hun veier litt mindre enn deg". Brosupport <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Jeg hadde veibeskrivelse, smarttelefon og en annen person med meg, det var fortsatt tungvidt å finne frem til skuret dere kaller et lokalet.

- Løper du fra oppvarmingen til doen i løftelokalet? Isåfall all credz til deg, så sprek er jeg ikke.

- Kult at dere opplyser oss om at det blir polar tilstander under oppvarmingen, det hjelper svært lite beklageligvis.

- Jeg snakker om den skjermen ja. Jeg skjønner ikke at du engang prøver å forsvare dette? Den var satt opp helt forferdelig, evnt kunne dere hengt opp en skjerm til. En 19t lcd skjerm finner man gratis på loppis.

- Ikke for å være alt for frekk her, men at dere har jobbet i 4 år, bryr meg svært lite. Om dere er klar over at lokalene er så forferdelige som jeg opplevde dem, så burde dere bare droppe å arrangere et stevne for mer enn 5 personer. Det du kaller sjarm, er slum.

Løftingen og arrangementet bæres frem av alt rundt seg, det er jeg helt enig i. Derfor ramset jeg opp en HAUG av ting som ødela for denne totalopplevelsen.

Det er synd at du i det hele tatt prøver å forsvare stevnet. Ta til deg tilbakemeldingene, og sett pris på at jeg i det hele tatt gidder å fortelle om opplevelsen min.

PS: Det å starte et svar med å kalle meg bitter, blir egentlig bare trist. Om du ikke evner å ta til deg saklig tilbakemeldinger, så får du la noen andre gjøre det. Ikke la det gå ut over meg ihvertfall.

Og enda en ting: Det er faen meg helt patetisk at du skal gå etter meg og angripe min klubb, bare fordi dere har arrangert et helt forferdelig stevne. Det er ingen av punktene jeg har nevnt ovenfor som er urimelige, eller i nærheten av uoppnåelige. For å ikke snakke om at folk flest burde ha nok selvrespekt til å forvente mer.

Jeg har på ingen måte angrepet din klubb, jeg sier bare at jeg gleder meg til du skal være med å arrangere et slikt stevne, for det er tydelig at du ikke forstår hvor mye arbeid og dugnadsinnsats det ligger bak å arrangere et styrkeløftstevne, som i dine øyne bare er dritt.

Jeg er delvis enig i noen av tilbakemeldingene som du kommer med som vi garantert blir flinkere på neste gang, men resten ser jeg mer på som syting.

Tar min egen, så Tamadeus får sitt hat i fred. Vi er tross alt to personer, uansett hvor vanskelig det må være å begripe.

- Dassen var helt jævlig. Skjønner at lokalene er som de er, men det burde vært noen der oppe for å ordne den av og til. Det lå en tampong på gulvet, liksom. Jeg mener - hadde det ikke vært for at jeg hadde med meg desinfeksjon, hadde detrusormuskelen min vært død.

- Det var vanskelig å finne frem. Hadde slitt om jeg var alene.

- Det var kaldt i oppvarmingslokalene. Igjen - jeg forstår at lokalene er som de er, men et par ekstra varmeovner burde vært mulig å oppdrevet til et så stort arrangement. Greit at man blir varm ved å være aktiv, men som lagleder er man ikke så keen på å løfte.

- Konkurranseracket var ustabilt.

- Umulig å holde styr på når man skulle begynne å varme opp, for ingen hadde oversikt over tidskjemaet. Det er sjukt ineffektivt å varme opp en halvtime før førsteløftet, og det er like ineffektivt å måtte løpe frem og tilbake for å finne det ut.

- Konkurranseplattingen var ujevn, noe som var jævlig irriterende under bøy. Det ene beinet ble stående høyere enn det andre, og jeg er sikker på at det er grunnen til å noen løft ble underkjent på dybde på samme side.

- Ingen tilgang på vann. Ja, det var ei slags kran inni murbygget, men vannet smakte toxoplasmose og giardia, og det var heller ikke kaldt og sprutet alle mulige veier (ergo umulig å få på flaske). Det ble ikke solgt vann heller.

- Det var umulig å se hva folk løftet og hvem de var. Lysene var også rimelig forvirrende.

- INGEN søplekasser backstage. Det var søppel overalt inne i oppvarmingslokalene også. Det ble heller aldri ryddet på oppvarmingsområdet, og jeg brukte mer tid på å lete frem vektskiver enn å varme opp. Jada, løfters ansvar osv, men det er ofte greit å ha noen der til å følge med på at slikt blir gjort.

- Den ene mannen som stod backstage og hadde ansvar for å få folk ut på scenene (om han var dommer eller hva vet jeg ikke - han gikk i alle fall i dress) kom med frekke tilbakemeldinger gjentatte ganger (deriblant å kalle meg dum, å skryte av at deres løfter var sterkere enn meg på lavere kroppsvekt, påpeke at jeg ikke meldte inn logiske vekter) og i tillegg stod han kronisk i veien for skjermen som opplyste om løfter-rekkefølgen - og det til tross for gjentatte og gjentatte påpekninger om akkurat dette.

- Det var litt for mørkt overalt, spesielt utover dagen.

- Ingen mulighet for dusj. Styrkeløft er en sport med svette, kalk, talkum - masse greier det er greit å ha mulighet til å få bort før bankett/andre ting.

På den positive siden:

- Godt utvalg i kiosk/kafeen - og hyggelige folk!

- Kappi-stand

- Sekretariatet var snille mot meg når jeg rotet bort lappene gang på gang. Nå skal det sies at jeg kjente alle fra før - men jeg tror de ville vært snille uansett ;)

- Engasjerende speaker.

- Gode spottere som reagerte på riktig tidspunkt, gjorde bra avløft, osv.

Konkurranseracket er standardrack fra ER, så disse er like på alle stevner som regel. De holder fint til knebøy på 400kg+ så tror det handler mer om vanesak om du synes dette var ustabilt.

Renholdet på doen var for dårlig, uten tvil enig.

Når det kommer til lokaler, dusjer, antall doer etc. Må jeg igjen trekke frem at dette er et stevne som ble arrangert av en klubb, uten tilskudd fra NSF som stevner av NM status får. Dvs at vi ikke kan ta oss råd til å leie dyre haller med garderober og dusjer etc.

Det var et par stykker som spurte meg på lørdagen om dusj, og jeg sa at det kanskje var en mulighet å dusje i bjølsenhallen. Dette kunne jeg nok sjekket opp og evt. sagt på speakeranlegget.

Den ene mannen du prater om er en dommer fra regionen, som står som teknisk kontrollør, dette må denne ene mannen ta på sin kappe, ikke oss i OSK som ikke kan bestemme over han som person. Det er dumt om han har blokkert skjermen og sagt upassende ting

Det var en vask på toalettene i 4. etasje og en vask på toalettene i stevnelokale. Men jeg er enig i at dette er for dårlig tilgang på vann, og vi kanskje burde hatt dunker med vann som man kunne benyttet seg av i oppvarmingslokalet.

Jeg synes resultatservice virket greit, og lerretet mot publikum burde opplyst om løfter og kg ganske greit?

Oppvarmingslokalet ble ryddet og vasket etter løftingen fredag, og lørdag. Men dette burde blitt gjort oftere.

Når det kommer til når man skal varme opp etc, så bør alle klubber ha en person som har nok erfaring til å vite når de skal sette igang oppvarmingen. Tidsskjemaet ble fulgt relativt bra og det var programmer man kunne få i kiosken og som er lagt ut på nett på forhånd, og det er ikke vanskelig å beregne om man regner 1minutt pr løfter i puljene.

Som nevnt tidligere var målet å ha en skjerm i oppvarmingslokalet, men det lot seg ikke gjøre. Men det er aldri noen garanti på at det er skjerm i oppvarmingslokalene, så da må man bare regne ut ca start og kanskje sende opp en person fra klubben underveis for å sjekke om det stemmer.

Jeg må bare poengtere nok en gang, at dette her var ikke et NM og har ikke midlene tilgjengelig som et NM har. Dermed kan det ikke sammenlignes med benkpress Nm i bergen eller andre Nm. Dette var et nasjonalt åpent stevne, arrangert av en klubb uten ekstra hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurranseracket er standardrack fra ER, så disse er like på alle stevner som regel. De holder fint til knebøy på 400kg+ så tror det handler mer om vanesak om du synes dette var ustabilt.

Det kan godt hende.

Renholdet på doen var for dårlig, uten tvil enig.

Når det kommer til lokaler, dusjer, antall doer etc. Må jeg igjen trekke frem at dette er et stevne som ble arrangert av en klubb, uten tilskudd fra NSF som stevner av NM status får. Dvs at vi ikke kan ta oss råd til å leie dyre haller med garderober og dusjer etc.

Det var et par stykker som spurte meg på lørdagen om dusj, og jeg sa at det kanskje var en mulighet å dusje i bjølsenhallen. Dette kunne jeg nok sjekket opp og evt. sagt på speakeranlegget.

Den ene mannen du prater om er en dommer fra regionen, som står som teknisk kontrollør, dette må denne ene mannen ta på sin kappe, ikke oss i OSK som ikke kan bestemme over han som person. Det er dumt om han har blokkert skjermen og sagt upassende ting

Nei, men det er ikke alltid like lett å vite hvem som er hvem og tilhører hva. Det var en del av stevneopplevelsen, og dermed en del av tilbakemeldingen.

Det var en vask på toalettene i 4. etasje og en vask på toalettene i stevnelokale. Men jeg er enig i at dette er for dårlig tilgang på vann, og vi kanskje burde hatt dunker med vann som man kunne benyttet seg av i oppvarmingslokalet.

Vasken i oppvarmingslokalet var i alle fall for liten til å få flaska under - de andre vet jeg ikke. Dunker hadde vært kjekt.

Jeg synes resultatservice virket greit, og lerretet mot publikum burde opplyst om løfter og kg ganske greit?

Det var for liten skrift. Burde heller vært samme opplegg som på NM. Det får vi til på klubbstevnene i Sande, så det bør være mulig å få til hos dere også? Vanskelig å forklare, men skjønner du hva jeg mener? Altså fullscreen med kg som løftes og løfterens navn.

Oppvarmingslokalet ble ryddet og vasket etter løftingen fredag, og lørdag. Men dette burde blitt gjort oftere.

Eventuelt bare bedt løfterne til helvete om å gjøre det selv. Det er faktisk ikke så tidkrevende, i alle fall ikke sammenliknet med å måtte lete frem vekter selv, men noen må passe på at det blir gjort. Rot gjør også at det ikke var særlig plass til å rulle eller drive dynamisk oppvarming, og det var litt kjipt.

Når det kommer til når man skal varme opp etc, så bør alle klubber ha en person som har nok erfaring til å vite når de skal sette igang oppvarmingen. Tidsskjemaet ble fulgt relativt bra og det var programmer man kunne få i kiosken og som er lagt ut på nett på forhånd, og det er ikke vanskelig å beregne om man regner 1minutt pr løfter i puljene.

Som nevnt tidligere var målet å ha en skjerm i oppvarmingslokalet, men det lot seg ikke gjøre. Men det er aldri noen garanti på at det er skjerm i oppvarmingslokalene, så da må man bare regne ut ca start og kanskje sende opp en person fra klubben underveis for å sjekke om det stemmer.

Det er dessverre ikke alle som har lagleder, eventuelt er alene, noe mange var. Det ble unødig styr, og hadde lett vært løst ved at en fast person kom ned i lokalet og gav beskjed hver gang pulja før begynte på andre/tredje-runden, og om det eventuelt var pauser.

Jeg må bare poengtere nok en gang, at dette her var ikke et NM og har ikke midlene tilgjengelig som et NM har. Dermed kan det ikke sammenlignes med benkpress Nm i bergen eller andre Nm. Dette var et nasjonalt åpent stevne, arrangert av en klubb uten ekstra hjelp

Alle har forståelse for det, men det er likevel nødvendig med tilbakemeldinger, spesielt fordi mye så lett kan løses (vanndunker, søplekasser, høyere skjerm, osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder skjermene så hadde det vært 2 lerrett om vi hadde fått tak i 2 prosjektorer, og da ville den ene vært en slik med stor skrift, kg og navn, men så var det dette med budsjett igjen da :) Valget ble da å prioritere selve hovedskjermen, slik at man hadde oversikt over klassene etc. Jeg prøvde spesisfikt å si hvilken klasse løfteren løftet i, hva løfteren løftet, hvilken klubb løfteren løftet for og hva resultatet av løftet ville gi av plassering/total etter hva jeg rakk å klemme inn av informasjon da jeg satt i speakerboksen, siden vi ikke hadde dette lerrettet.

Da vi arrangerte benk-nm i 2010, (Da i bjølsenhallen) hadde vi 3 lerrett på 4x3 meter hver, den ene viste selve resultattavlen, den andre vise informasjon om løfteren. Og den tredje viste(første gang forsøkt) HD live video av løftingen, slik at de som satt langt bak i lokalet så hva som skjedde.

I mine øyne bør ALLE klubber sende med en lagleder, spesielt om man har løfter/løftere som ikke har løftet veldig lenge. Dette er normal praksis i de fleste klubber, og det er jo kanskje en tilbakemelding dere kan ta med tilbake til klubben.

Synes dine tilbakemeldinger var gode, og er helt klart noe vi skal ta videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var for liten skrift. Burde heller vært samme opplegg som på NM. Det får vi til på klubbstevnene i Sande, så det bør være mulig å få til hos dere også? Vanskelig å forklare, men skjønner du hva jeg mener? Altså fullscreen med kg som løftes og løfterens navn.

Problemet her er at laglederne må ha oversikt over kg på konkurrenter, wilks osv. der de står og melder inn vekter. Får de kun en fullscreen av løfteren på plattingen osv. er det vanskelig å legge opp en taktikk. Ideelt sett har man selvfølgelig begge deler, men dessverre fikk vi ikke den prosjektorløsningen vi først så for oss, og når vi måtte ha kun ett lerret ble det slik dessverre. Uansett er jo alle disse tingene tilbakemeldinger vi tar med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er at laglederne må ha oversikt over kg på konkurrenter, wilks osv. der de står og melder inn vekter. Får de kun en fullscreen av løfteren på plattingen osv. er det vanskelig å legge opp en taktikk. Ideelt sett har man selvfølgelig begge deler, men dessverre fikk vi ikke den prosjektorløsningen vi først så for oss, og når vi måtte ha kun ett lerret ble det slik dessverre. Uansett er jo alle disse tingene tilbakemeldinger vi tar med oss.

Da tilbyr jeg meg å låne bort den bærbare pc'en neste gang slik at den kan stå bak scenen og vise dette - også kan publikum få muligheten til å se antall kilo og løfter i fullscreen, for det var svært få som så noe som helst litt lenger bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester

Bare for å bryte opp litt poster jeg det jeg ser på som helgens største enkeltprestasjon på herresiden.. For en mann

Det var HELT sykt å se hva Andreas Hjelmtveit presterte, 300kg i bøy og 340!, 3-4-0 kg Mark utstyrsfritt under 105 kg!

Helt rått, lite annet å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bo Bergan

Synes dere fikk veldig mye pepper her nå. Får bare skyte inn at som tilskuer opplevde jeg det som er vel gjennomført stevne. Lokalene synes jeg var sjarmerende, som du sier! Vi triver jo ikke med bikinifitness heller, vi tåler at det er litt rått!

Var heller ikke noe problem med temperaturen, hadde med boblejakke jeg tok på meg når det ble kaldt. Var jo ikke vanskelig å skjønne at det var nødvendig da dere tross alt informerte om det på forhånd. Dessuten steg tempen en god del utover dagen.

Var imponert over spottere og skivepåsettere, synes de var veldig effektive.

Alle i kiosken var veldig hyggelige, og det var ikke noe problem om å feks spørre pent om volumet på micen kunne skrues opp eller småprate litt med de som stod i kiosken osv. Ble alltid møtt med et smil, synes dugnadånden og humøret og samspillet virker veldig bra i OSK :)

Nå var jeg som sagt bare tilskuer, så dette er kanskje bare bagateller i forhold til hva som er viktig på et stevne, men hadde en fin dag og fikk et godt inntrykk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skarp kritikk må en tåle - men det er et spørsmål om hvor konstruktiv kritikken blir å oppfatte når en velger en så nedsablende og steinhard form som Tamadeus velger. Det å arrangere styrkeløft-stevner er 110% dugnad og resten av jobben gjøres av frivillige.

:)

Slik er det og slik blir det inntil publikum og sponsorer skulle finne ut at fotball og langrenn er dritkjedelig i forhold til styrkeløft. Og det kommer de garantert til å gjøre, men kanskje ikke i år eller til neste år, eller året etter der.... Dermed står vi der da og løfter på vekter i ulike kjellere og lagerlokaler og lurer på om ikke vi skal lage en konkuranse, selv om fasilitetene er dårlige og infrastrukturen ikke akkurat er noen highway?

OSK gjorde det og dermed vokser engasjement, entusiasme og rekruttering frem som resultat - og det på tross av elendige sanitære forhold, søppel og kulde. Ingen har luftet spørsmålet offentlig - men et samlet utstyrsfritt styrkeløft-Norge håper nok på at svaret er ja.

Hva var spørsmålet? Jo:

Blir dette er årvisst arrangement i OSK sin regi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store deler av tilbakemeldingen min lar seg bedres med enkle grep. Mener du virkelig at jeg stiller for høye krav til et stevne som omfavner noen andre enn klubbens egne medlemmer? For om jeg er helt på jordet når det kommer til standarder som forventes, så skjønner jeg at det kan virke krast.

Men helt seriøst, skal folk reise over land og strand for å løfte i et slitent skur? Jeg har ikke overdrevet på noen av punktene jeg har nevnt i innlegget mitt. Om du ikke skal ta meg på ordet og si at det er kaldere på polarsirkelen, den kan jeg ta på min kappe. Dog beskriver den kulden rimelig greit utover kvelden.

/Ønsker spesielt svar på uthevet spørsmål, ikke heng dere opp i småting, ty.

Det her handler også i og for seg om se litt videre enn sin egen nese. Jeg skjønner at folk blir butt-hurt av å få litt kritikk, men om styrkeløft skal vokse osv osv, så mener ihvertfall jeg at dette stevnet er langt under par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du virkelig at jeg stiller for høye krav?

Å innfri kravene var urealistisk innenfor den rammen OSK opererte.

Trist, men det er slik økonomien er i styrkeløft-klubbene.

Skulle de da heller latt være?

Du mener, etter hva jeg forstår, at det burde de.

Jeg tror imidlertid at langt de fleste løftere, lagledere og publikummere vil mene det motsatte.

Men jeg kan selvfølgelig ikke vite det.

Om det nå er slik jeg tror, men ikke vet, så betyr ikke det at en IKKE bør legge lista høyere neste gang! Selvfølgelig vil en ønske å forbedre seg på det arrangementsmessige. Og da er konstruktiv, løsningsfokusert kritikk svært kjærkommen.

Det var formen på kritikken din jeg med flere reagerte på - ikke det faktum at lokalene blir påpekt som sjabby, at søppelet fløt og at de sanitære forholdene burde vært bedre. (Eksempelvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det til å virke som om det enten måtte bli et stevne i skuret til OSK, eller intet stevne i Oslo i det hele tatt?

Et lite spørsmål, med en kontigent på 350, som resulterer i at OSK har fått rundt 70 000,- inn på konto, hvor blir det av disse pengene?

Jeg kan fortsatt ikke fatte eller begripe hvordan et slikt stevne kan få skryt. Enten har ikke jeg vært på nok stevner, eller så er det bare en fin "alle skal være venner" kultur her også. Som tydeligvis bare ender opp med å reprodusere hva vi så i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...