Gå til innhold

Nasjonalt utstyrsfritt stevne i styrkeløft, mars 2014


Nicolai Hildre

Anbefalte innlegg

I 2014 arrangeres det første nasjonale utstyrsfrie stevnet i Norge!

Oslo SK står som arrangør og holdes 29. mars 2014.

Mer informasjon https://www.facebook.com/events/779259732088015/

Jeg håper på å kunne stille, og er spent på å se oppslutningen rundt dette stevnet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Synd det ikke opplyses på Facebooksiden at man må være medlem av en klubb, og ha lisens.

Jeg som uviten tolker det som at jeg kan melde meg på, betale 350kr og bli med på stevnet.

Burde kanskje vært opplyst for nye løftere:) ?

Hvilke idretter er det man bare kan møte opp til på konkurranse for å delta, uten noen klubb- eller forbundstilhørighet? Det taes for gitt at man kjenner til reglementet bak stevnedeltakelse. Du har nå uansett fått det opplyst her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke idretter er det man bare kan møte opp til på konkurranse for å delta, uten noen klubb- eller forbundstilhørighet? Det taes for gitt at man kjenner til reglementet bak stevnedeltakelse. Du har nå uansett fått det opplyst her. :)

Veldig mange!! :) Jeg har testet mange idretter og har ofte løst inn engangslisenser uten noen form for klubbtilhørighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange!! :) Jeg har testet mange idretter og har ofte løst inn engangslisenser uten noen form for klubbtilhørighet :)

Det kjente jeg ikke til. Dette er ikke mulig i styrkeløft grunnet det tidligere nevnte systemet rundt antidoping, der man både skal ha fått gode holdninger gjennom klubb og signert antidopingkontrakt. Håper nå uansett du har lyst til å prøve det ut, sjekk http://styrkeloft.no/klubbliste/ for å finne din nærmeste klubb! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjente jeg ikke til. Dette er ikke mulig i styrkeløft grunnet det tidligere nevnte systemet rundt antidoping, der man både skal ha fått gode holdninger gjennom klubb og signert antidopingkontrakt. Håper nå uansett du har lyst til å prøve det ut, sjekk http://styrkeloft.no/klubbliste/ for å finne din nærmeste klubb! :)

Veldig lyst å teste, nå som det kanskje blir utstyrsfrie stevner. Er jo greit å se hva man faktisk bør løfte hvis man skal fortsette med stevner. Skjønner godt at lisensen må være med, med tanke på forsikring osv. Takk for info:)

Så, hva bør en 90kgs kar ligge på utstyrsfritt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lyst å teste, nå som det kanskje blir utstyrsfrie stevner. Er jo greit å se hva man faktisk bør løfte hvis man skal fortsette med stevner. Skjønner godt at lisensen må være med, med tanke på forsikring osv. Takk for info:)

Så, hva bør en 90kgs kar ligge på utstyrsfritt? :)

Jeg også undres litt hvordan nivået er utstyrsfritt. Mange er jo helt ville med utstyr, men ser jeg feks på raw-løftene til Andre Midtby, så er han ikke så jævla sterk egentlig mtp at han er i toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, hva bør en 90kgs kar ligge på utstyrsfritt? :)

Det er komplett umulig å svare på, man ser trender hvor styrken toppes av. Utenom det er det et enormt intervall varierende på bygning, trening, treningserfaring.

Har du dobbelt så lang femur som konkurrenten er det naturlig at du vil løfte mye mindre enn vedkommende, men at du fremdeles kan ligge på maksimalt av hva du kan prestere på 90 kg kroppsvekt.

Ditt styrkepotensiale på 90 kg kan være 180-220 kg og du vil aldri komme høyere på 90 kg

En annen sitt potensiale på 90 kg kan være 220-250 kg og han vil aldri komme høyere på 90 kg

En tredje sitt potensiale på 90 kg kan være 180-200 kg og han vil aldri komme høyere på 90 kg

En fjerde etc etc

(Der maksimal av maksimale intervaller ligger på verdensrekorden på 90 kg kroppsvekt som Jesse Norris har løftet 317 kg raw tror jeg på 90 kg i mai i år og dopingtestet? Tror ikke det var IPF, men likevel..!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig lyst å teste, nå som det kanskje blir utstyrsfrie stevner. Er jo greit å se hva man faktisk bør løfte hvis man skal fortsette med stevner. Skjønner godt at lisensen må være med, med tanke på forsikring osv. Takk for info:)

Så, hva bør en 90kgs kar ligge på utstyrsfritt? :)

Det er ingen krav om hva man skal løfte for å delta, og når det er sånn at noen må havne på toppen må også noen havne på bunnen! :p På toppen nasjonalt i -93kg ligger blant annet Bo Bergan som har 255-180-302,5 som rekord på stevne, men han hadde vel nylig en rep eller to på 260kg i knebøy. I år deltok André Midtby på utstyrsfritt VM som junior og løftet 227,5-180-272,5. Det er dermed ikke sagt at en må ligge på dette nivået for å delta, noen av oss må havne på sisteplass også :p

Jeg også undres litt hvordan nivået er utstyrsfritt. Mange er jo helt ville med utstyr, men ser jeg feks på raw-løftene til Andre Midtby, så er han ikke så jævla sterk egentlig mtp at han er i toppen.

Det er vanskelig å si hvordan nivået er utstyrsfritt. Dette er på grunn av at de fleste på landslaget satser mot stevner med utstyr og ser på utstyrsfrie stevner som "trening", men det er noen antydninger på at flere kommer til å prøve og kvalifisere seg til raw VM neste år og da får vi se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er komplett umulig å svare på, man ser trender hvor styrken toppes av. Utenom det er det et enormt intervall varierende på bygning, trening, treningserfaring.

Har du dobbelt så lang femur som konkurrenten er det naturlig at du vil løfte mye mindre enn vedkommende, men at du fremdeles kan ligge på maksimalt av hva du kan prestere på 90 kg kroppsvekt.

Ditt styrkepotensiale på 90 kg kan være 180-220 kg og du vil aldri komme høyere på 90 kg

En annen sitt potensiale på 90 kg kan være 220-250 kg og han vil aldri komme høyere på 90 kg

En tredje sitt potensiale på 90 kg kan være 180-200 kg og han vil aldri komme høyere på 90 kg

En fjerde etc etc

(Der maksimal av maksimale intervaller ligger på verdensrekorden på 90 kg kroppsvekt som Jesse Norris har løftet 317 kg raw tror jeg på 90 kg i mai i år og dopingtestet? Tror ikke det var IPF, men likevel..!)

Tja.. Ligger på lave 150 bøy, 180 mark og 120 benk, da med 90kg bw.. Har mål om 160bøy 200mark 130 benk i januar, så får se hvordan utviklingen ligger Ann på til det eventuelle stevne i mars.. Regner med å ligge ganske langt ned på lista:p , men noen må jo det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er helt kurrante løft i 93 kg klassen, spesielt om du går som junior og.

Den holdninga mange har om at man må løfte så så mye for å konkurrere er bare noe tull - folk gir blanke i hva andre løfter med mindre vedkommende er i toppen, og som alle som har vært på et stevne vet blir man heiet frem om man sliter på et løft på 60 kg like mye som om man sliter på 300.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er helt kurrante løft i 93 kg klassen, spesielt om du går som junior og.

Den holdninga mange har om at man må løfte så så mye for å konkurrere er bare noe tull - folk gir blanke i hva andre løfter med mindre vedkommende er i toppen, og som alle som har vært på et stevne vet blir man heiet frem om man sliter på et løft på 60 kg like mye som om man sliter på 300.

Dette er veldig riktig, det viktigste er faktisk å delta. Og med det mener jeg at når man først kommer seg på plattingen kommer det med så mye kunnskap, erfaring, motivasjon og langsiktighet at resultatene kommer fortere en å trø rundt på egen hånd å tro at man skal bli supersterk først. Man konkurrerer jo med seg selv helt opp til RM/NM nivå mener jeg. Man vinner ikke klubbstevner, man forbedrer seg og tester seg selv fram mot når det virkelig gjelder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh har lyst! Håper bare ryggen og visdomstennene ikke har tenkt å ødelegge livet mitt før den tid. Faen at det var i mars.

Der sa du jaggu noko! 18 år, men skal trekka ut visdomstennene mine på nyåret. Håpa det ikkje kræsja med stevnet. Blir spennande å sjå både oppslutning og utstyrsfrie rekorda!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...