Gå til innhold

Nasjonalt utstyrsfritt stevne i styrkeløft, mars 2014


Nicolai Hildre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alt finnes her: http://www.powerlifting-ipf.com/fileadmin/data/Technical_Rules/IPF_rulebook_01_2012.pdf

Men vær obs på at selv om f.eks beltet er godkjent i dimensjoner, så er det ikke godkjent om det er reklame på det, f.eks Gasp.

Det du MÅ ha:

Løftesinglet (f.eks Titan eller Inzer, men det er også ok med Adidas bryter eller vektløftingssingletter)

Strømper (Samme her, Inzer, Titan, Metal, men også lov med adidas fotballstrømper tror jeg)

Sko/slippers (Husker ikke helt her, men mener skoen på ha flate såler under, så bokser/brytersko, vektløftingsko, eller gymsokker med såle, typiske markslippers)

Truse: Bokser not allowed, get used to it, kjøp david beckham trusene å bli feit-deilig som meg

T-skjorte: Rund hals, ikke v-hals. Må ikke ha reklame på seg. (er lov med klubblogo, skrift, styrkeløftfobundets skjorter, navn og nasjon mener jeg..) Vil du være sikker, kjøp deg en ensfarget t-skjorte med rund hals. Du trenger ikke t-skjorte på i markløft.

Det du KAN ha:

Wristwraps (Her kan man igjen oppleve å ha noen som er godkjent etter dimensjonene, men merket ikke er godkjent)

Belte (samme her)

Knevarmere (Rehband basic og SBD er godkjente, IKKE tommy kono)

Tatt fra minnet, alt står i dokumentet, kanskje andre kan utfylle posten

Ang. reklame/logoer på belte. Jeg så er fyr ha gaffateip over navnet på beltet sitt i dag, er det en løsning som blir godkjent på stevne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. reklame/logoer på belte. Jeg så er fyr ha gaffateip over navnet på beltet sitt i dag, er det en løsning som blir godkjent på stevne?

Det vet jeg faktisk ikke, men jeg tror ikke det er ok. Men det bør du kanskje sjekke med noen med mer dommerkompetanse. Pinglo ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. reklame/logoer på belte. Jeg så er fyr ha gaffateip over navnet på beltet sitt i dag, er det en løsning som blir godkjent på stevne?

Det vet jeg faktisk ikke, men jeg tror ikke det er ok. Men det bør du kanskje sjekke med noen med mer dommerkompetanse. Pinglo ?

Det går fint så lenge beltet oppfyller de andre kravene til IPFs tekniske reglement. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hva er greia med truse? Frykt for at panserboxere skal gi hjelp til knebøyen?

Ja, i bunn og grunn. Gir man lov til boxere er det en eller annen luring som bestemmer seg for at det er en kjempegod ide med boxere i kevlar og vi er i gang.

Gøy at så mange skal komme! :D Jeg blir nok å finne litt småstressa i resultatservice store deler av stevnet :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i bunn og grunn. Gir man lov til boxere er det en eller annen luring som bestemmer seg for at det er en kjempegod ide med boxere i kevlar og vi er i gang.

Klippe overdelen av en multi-ply drakt, ta på meg underdelen og si at det er min vanlige boxer, totally raw, 300kg bøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det - si - truse under en løs shorts, eller gjennomfører man selve løftet kun iført truse? Plutselig vekket dette arrangementet min interesse også.

Det er snakk om truse som et undertøysplagg under løftebekledningen som er en obligatorisk singlet (lik en brytedrakt om det er ukjent)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, der fikk jeg meg en god latter. Får allerede bilde av 120+klassen som løfter i bare trusa :D
Det finner du filmer av på tuben.... om du absolutt ønsker å se :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om truse som et undertøysplagg under løftebekledningen som er en obligatorisk singlet (lik en brytedrakt om det er ukjent)

Aha. Trodde den bryterdrakta var "drakt" (av typen som legger 100 kg på bøyen), og at singlet siktet til en vanlig singlet ...

Jeg kunne kommet til å snu noen hoder, hadde jeg stilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...