Gå til innhold

Nasjonalt utstyrsfritt stevne i styrkeløft, mars 2014


Nicolai Hildre

Anbefalte innlegg

Du får det til å virke som om det enten måtte bli et stevne i skuret til OSK, eller intet stevne i Oslo i det hele tatt?

Jepp - slik var valget.

Et lite spørsmål, med en kontigent på 350, som resulterer i at OSK har fått rundt 70 000,- inn på konto, hvor blir det av disse pengene?

Det må eventuelt noen fra OSK svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Store deler av tilbakemeldingen min lar seg bedres med enkle grep. Mener du virkelig at jeg stiller for høye krav til et stevne som omfavner noen andre enn klubbens egne medlemmer? For om jeg er helt på jordet når det kommer til standarder som forventes, så skjønner jeg at det kan virke krast.

Men helt seriøst, skal folk reise over land og strand for å løfte i et slitent skur? Jeg har ikke overdrevet på noen av punktene jeg har nevnt i innlegget mitt. Om du ikke skal ta meg på ordet og si at det er kaldere på polarsirkelen, den kan jeg ta på min kappe. Dog beskriver den kulden rimelig greit utover kvelden.

/Ønsker spesielt svar på uthevet spørsmål, ikke heng dere opp i småting, ty.

Det her handler også i og for seg om se litt videre enn sin egen nese. Jeg skjønner at folk blir butt-hurt av å få litt kritikk, men om styrkeløft skal vokse osv osv, så mener ihvertfall jeg at dette stevnet er langt under par.

Hører rykter om at lokalene deres er over ok+ mtp standard. Slik er det dessverre ikke alle plasser i styrkeløftverden. Foreløpig så må man nok bare finne seg i at standarden enkelte plasser er under et visst nivå, og heller holde seg hjemme om man ikke tåler det. De opplyste om på forhånd at lokalene var kalde. Vi vanlige dødelige klarte å ha på oss nok klær slik at vi ikke ble kalde.

Ja, man må tåle tilbakemeldinger, men helt ærlig? Mye av det du er så forbanna over hadde du kunne spart deg selv for med et litt mer åpent sinn og en litt bedre egeninnsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De opplyste om på forhånd at lokalene var kalde. Vi vanlige dødelige klarte å ha på oss nok klær slik at vi ikke ble kalde.

Jeg forstår tankegangen, og godt med klær er en selvfølge, men for de som løfter i 8-9-tiden på kvelden, blir det

ganske kaldt. Det gikk helt greit for meg da jeg varmet opp tidligere på dagen, men da jeg hjalp til senere på kvelden var det iskaldt i oppvarmingslokalet. Det er ikke alltid like lett å kle seg godt, da man tross alt må gå med løfteutstyret osv, og for mye tøy hemmer utførelsen av øvelsene. Temperaturen i stevnelokalet var helt OK, det er oppvarmingslokalet som var litt i kaldeste laget utover dagen. Og som allerede sagt - det hadde vært løst ved et par varmeovner. Det må da være lov å påpeke at dette er et område som kan forbedres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører rykter om at lokalene deres er over ok+ mtp standard. Slik er det dessverre ikke alle plasser i styrkeløftverden. Foreløpig så må man nok bare finne seg i at standarden enkelte plasser er under et visst nivå, og heller holde seg hjemme om man ikke tåler det. De opplyste om på forhånd at lokalene var kalde. Vi vanlige dødelige klarte å ha på oss nok klær slik at vi ikke ble kalde.

Ja, man må tåle tilbakemeldinger, men helt ærlig? Mye av det du er så forbanna over hadde du kunne spart deg selv for med et litt mer åpent sinn og en litt bedre egeninnsats.

Hvorfor, virkelig hvorfor uttaler du deg som tilskuer, når nesten alle punktene mine handler om stevnet sett fra et løfter/lagleder perspektiv?

Hvem enn som har fortalt deg at lokalet var ok+ må ha vært hjemløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det du er så forbanna over hadde du kunne spart deg selv for med et litt mer åpent sinn og en litt bedre egeninnsats.

Det er jeg ikke helt enig i.

Slik Tamadeus beskriver forholdene, så var det lite han kunne gjøre med. Toalettforhold, kulde, søppel osv. Det BØR forventes bedre forhold. Her er jeg enig med Tamadeus. Det er også arrangørklubben, slik det også fremkommer i innlegg av Pinglo og Bo Bergan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jeg ikke helt enig i.

Slik Tamadeus beskriver forholdene, så var det lite han kunne gjøre med. Toalettforhold, kulde, søppel osv. Det BØR forventes bedre forhold. Her er jeg enig med Tamadeus. Det er også arrangørklubben, slik det også fremkommer i innlegg av Pinglo og Bo Bergan.

Det er jeg enig i, men jeg synes likevel det ble en unødvendig krass tilbakemelding. Jeg var like mye på do jeg som løfterne, og jeg klarte meg helt fint.

Sier ikke at jeg ikke skjønner at noe burde vært gjort annerledes, ser bare ikke vitsen i å regelrett disse arrangementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i, men jeg synes likevel det ble en unødvendig krass tilbakemelding. Jeg var like mye på do jeg som løfterne, og jeg klarte meg helt fint.

Sier ikke at jeg ikke skjønner at noe burde vært gjort annerledes, ser bare ikke vitsen i å regelrett disse arrangementet.

Jeg prøver igjen - fordi jeg er uenig med deg, ikke fordi jeg brobacker samboeren.

For publikum var det godt gjennomført. Det var en fantastisk speaker, et engasjert og bra publikum, god stemning, nok stoler, flott kiosk og generelt mye bra humør. Det er flott at publikum trives, og jeg trivdes selv som publikum - men som løfter, som utøver, var det flere punkter som bør forbedres. Det gjelder doen, temperaturen og søppelet i oppvarmingslokalet (hvor du ikke var), søppelfyllinga backstage (hvor du heller ikke var), rotet i oppvarmingslokalet (hvor du ikke varmet opp), og løsningen i forhold til de praktiske utfordringene ved å ha oppvarmingen et annet sted enn løftinga (hvor du heller ikke var). Så det blir utrolig lite konstruktivt om du skal slå ned argumenter du ikke har grunnlag for å slå ned, uavhengig av hvor fjåsete de er formulert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver igjen - fordi jeg er uenig med deg, ikke fordi jeg brobacker samboeren.

For publikum var det godt gjennomført. Det var en fantastisk speaker, et engasjert og bra publikum, god stemning, nok stoler, flott kiosk og generelt mye bra humør. Det er flott at publikum trives, og jeg trivdes selv som publikum - men som løfter, som utøver, var det flere punkter som bør forbedres. Det gjelder doen, temperaturen og søppelet i oppvarmingslokalet (hvor du ikke var), søppelfyllinga backstage (hvor du heller ikke var), rotet i oppvarmingslokalet (hvor du ikke varmet opp), og løsningen i forhold til de praktiske utfordringene ved å ha oppvarmingen et annet sted enn løftinga (hvor du heller ikke var). Så det blir utrolig lite konstruktivt om du skal slå ned argumenter du ikke har grunnlag for å slå ned, uavhengig av hvor fjåsete de er formulert.

Greit, jeg tar den. Nok en smule preget av at jeg reagerte på drittslenginga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var dette mitt første stevne og jeg synes generelt det var en knall opplevelse. Høres mer ut som du burde holde deg hjemme, Tamadeus. Makan til prippenhet har jeg ikke sett maken til :D Fantastisk :D

Personlig driter jeg i bagateller som småshabby lokaler, dass, gulv og andre ting dere reagerer på. Jeg var der for å løfte og satset på en bra opplevelse, noe det absolutt var. Bra showa som speaker Bo Bergan. Mitt inntrykk fra folk flest, var at det var et bra stevne. Alle jeg har snakket med, syntes det var knall. Til og med pappa, synes det var show å se på, og det sier litt ;) Håper absolutt det blir arrangert flere utstyrsfrie stevner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min oppfatning av stevnet. Jeg var sliten etter å ha vært lagleder for pølsedamen, før jeg selv deltok. Jeg tror jeg hadde dratt hjem tidligere om ikke eirich var der og holdt humøret vårt oppe.

Hvor skal jeg begynne?

- Skilting til stedet. Jeg har bodd 19 år av livet mitt i Oslo, men det å finne lokalene selv ved å gå av ved nærmeste holdeplass var tungvindt.

- Toalettet???? (Stikkord her: 4 etasjer og 1! ETT toalett. Manglende gulv.. Eller er jeg for kresen nå?)

- Null og niks info til de som varmer opp eller lagledere angående når de skal løfte, her måtte vi løpe fra kjelleren, tvinge oss gjennom en stor folkemengde for så å spørre sekretariatet når det skulle løftes osv.

- Oppvarmingsrommet var ISKALDT, jeg har ikke noe problemer med å trene i et kaldt rom, men det får da være grenser.

- Infoen om hvem som løfter, og hvor mye de løftet var plassert på det mest håpløse stedet i hele løfterlokalet, 90% av tilskuerne kunne ikke se hvem som løftet, hvor tungt de løftet, eller hvilken plass løfteren fikk ut ifra om han klarte løftet eller ikke.

- Skjermen som fortalte hvem sin tur det var til å løfte stod alt for lavt, de 2 dommerne som nærmere seg pensjonsalder hadde også en lumsk fetish på å stå fremfor denne. Jeg er sikker på at jeg måtte fysisk flytte dem 10-15 ganger iløpet av helgen. Bort fra skjermen så vi kunne se når vi skulle løfte.

- Hele lokalet minnet meg mer om ett slitent nærkis-reir enn en klubb med en haug av medlemmer. Personlig mener jeg det er helt latterlig at slike lokaler i det hele tatt blir tatt i bruk. For å ikke snakke om hva slags signaler dette sender til nye løftere. Noe slik som: Om jeg begynner å løfte, havner jeg da i samme sosiale lag som tunge narkotikamissbrukere?

- Nevnte jeg at det var latterlig trangt for å komme seg frem til løfteområdet?

- Søppel!!!!!!!!!!

Samlet vil jeg si at dette stevnet er et hån mot norsk styrkeløft, jeg er max-totalt skuffet. Om denne sporten skal overleve, så bør folket som arrangerer stevner som dette virkelig gå inn i seg selv og tenke over hvordan de vil fremstille idretten. Det blir litt som å spille cup finalen i fotball på ekebergsletta. Selv om det faktisk ikke flyter over av søppel der da.

Creds går forøvrig til alle i sekretariatet, spottere, dommere og publikum. De skal ha for en meget god innsats alle sammen. Og ikke minst løfterene! Alle i min klasse var ordentlig kjerne karer som jeg gjerne ser på mitt neste stevne.

Se og lær hvordan benkpress NM ble utført i Bergen...

- Type inn adressa på GPS, problem løst. Evt veibeskrivelse, problem løst.

- Det var flere toaletter, og jeg hadde ikke noe problem med å gjøre det man skal gjøre på et do oppi 4. hvertfall.

- Ingen info? Mine lagledere løp opp trappa og sjekka status. Det var ikke noe problem overhode for de og få oversikt over når jeg skulle starte. Det var ikke verre enn å få lagleder til å sjekke hvor langt pulja hadde kommet. Lagledern min klarte også å komme seg gjennom den forferdelige folkemengden.

- Oversikten over hvem som skulle løfte var hvertfall ikke noe problem. Her overdriver du. I verste fall kunne laglederen din fulgt med.

-Narkislokale? Ok. Dette inntrykket fikk jeg også, og det ødela totalopplevelsen shempemasse. De burde absolutt brukt en slant av millionformuen de har på å leie et bedre lokale.

-Trangt? Nok et ikke-problem. Man skulle gjennom folkemengden 3 ganger (bøy, benk, mark) og det tok 10 sekunder å komme seg gjennom de 30 meterne. Evt 15 sekunder hvis man måtte si "unnskyld meg" til et par personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var dette mitt første stevne og jeg synes generelt det var en knall opplevelse. Høres mer ut som du burde holde deg hjemme, Tamadeus. Makan til prippenhet har jeg ikke sett maken til :D Fantastisk :D

Personlig driter jeg i bagateller som småshabby lokaler, dass, gulv og andre ting dere reagerer på. Jeg var der for å løfte og satset på en bra opplevelse, noe det absolutt var. Bra showa som speaker Bo Bergan. Mitt inntrykk fra folk flest, var at det var et bra stevne. Alle jeg har snakket med, syntes det var knall. Til og med pappa, synes det var show å se på, og det sier litt ;) Håper absolutt det blir arrangert flere utstyrsfrie stevner!

Jeg må si jeg syntes det utrolig ufint å gå på personangrep. Jeg kan virkelig ikke begripe at dere ikke klarer å holde en diskusjon basert på sak? Krever det for stor innsikt, eller er det denne vennekulturen som styrkes så fort man finner en å angripe?

Jeg sliter også litt med å forstå hvorfor du prøver å latterliggjøre tilbakemeldingen min? Jeg vet, vennegreia er sterk, det blir vanskelig å se bort i fra den forstår jeg. Men om slike som deg ikke tåler at kritikk blir gitt, så vil ting aldri bedre seg.

Jeg har kun kommet med kritikk skrevet på en litt humoristisk måte. Jeg forstår forsåvidt ut ifra responsen at slikt er ikke ønsket i dette miljøet. Jeg ser jo hva som er respektabelt i dag, så jeg kan ikke si at jeg er overasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke egentlig bare være enige i at Tamadeus har greie poenger her, og at dersom man toner ned poengene litt, eksempelvis fra "narkisreir" til "virka småshabby"/eller liknende, så får man et greit inntrykk?

Var jo aldri inne på hverken oppvarmingsstedet eller andre utøversteder, men hvis det er som Indiska sa at oppvarmingsrommet var betydelig kaldere enn "hovedscenen", så kan jeg jo skjønne at det er kritikk siden jeg jo la merke til at flere varmeovner hadde blitt rigget vekk midt på dagen og nå, trolig, ikke blei brukt. (med forbehold om at de ikke var plassert i oppvarmingsrommet istedet)

Når det kommer til merking av sted, så er vel det og et halvfair poeng?

Jeg bor 10 min gangavstand fra stedet, og visste godt hvor det var... likevel så jeg ikke skiltinga før jeg hadde gått forbi en gang. (Bare å benytte seg av en pil ville hjulpet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får det til å virke som om det enten måtte bli et stevne i skuret til OSK, eller intet stevne i Oslo i det hele tatt?

Et lite spørsmål, med en kontigent på 350, som resulterer i at OSK har fått rundt 70 000,- inn på konto, hvor blir det av disse pengene?

Jeg kan fortsatt ikke fatte eller begripe hvordan et slikt stevne kan få skryt. Enten har ikke jeg vært på nok stevner, eller så er det bare en fin "alle skal være venner" kultur her også. Som tydeligvis bare ender opp med å reprodusere hva vi så i helgen.

Hvor det blir av disse pengene?

Du overdriver jo litt her, 70000kr ja. Sannheten er vel nærmere 50000kr når vi tar høyde for 188løftere der 37 er fra Oslo sk. Det overskuddet som blir etter at man har betalt leie av lokaler, lys, lyd, premier/medaljer og andre utgifter som er i forbindelse med slike stevner, blir forhåpentligvis brukt til noe som kommer til nytte for klubben/lokalene og alle de flotte menneskene som står på for Osk.

Jeg tror det handler litt om at du ikke har vært med på nok stevner, jeg har vært med på mange, mange stevner. Og for å si det slik, dette stevnet her danker ut de fleste større mesterskap jeg har løftet på når det kommer til stemningen rundt løftingen, og det er for meg, alt som betyr noe. For deg er det kanskje viktigere å ha doen nærme, eller at folk ikke står iveien(satt på spissen ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor det blir av disse pengene?

Du overdriver jo litt her, 70000kr ja. Sannheten er vel nærmere 50000kr når vi tar høyde for 188løftere der 37 er fra Oslo sk. Det overskuddet som blir etter at man har betalt leie av lokaler, lys, lyd, premier/medaljer og andre utgifter som er i forbindelse med slike stevner, blir forhåpentligvis brukt til noe som kommer til nytte for klubben/lokalene og alle de flotte menneskene som står på for Osk.

Jeg tror det handler litt om at du ikke har vært med på nok stevner, jeg har vært med på mange, mange stevner. Og for å si det slik, dette stevnet her danker ut de fleste større mesterskap jeg har løftet på når det kommer til stemningen rundt løftingen, og det er for meg, alt som betyr noe. For deg er det kanskje viktigere å ha doen nærme, eller at folk ikke står iveien(satt på spissen ;) )

Hva er det OSK har gjort for å skape denne stemningen du skryter av? Ettersom jeg kun kan tolke det du sier som at du mener dere har vært flinkere enn andre stevner til å skape stemning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det OSK har gjort for å skape denne stemningen du skryter av? Ettersom jeg kun kan tolke det du sier som at du mener dere har vært flinkere enn andre stevner til å skape stemning?

Jeg sier ikke at vi nødvenvigvis har vært flinkere, men stemningen på dette stevne var veldig mye bedre enn mange NM og internasjonale mesterskap jeg har deltatt på. Jeg vet ikke om du var tilstede når siste puljene løftet på søndag, da tok det helt av. Det får publikum ta æren av, og jeg gjorde det jeg kunne for å få dem med. Er ofte veldig monotone speakere som ikke akkuratt drar igang publikum, og da blir publikum ofte litt passive med unntak av et par løft. Her var publikum med å backe opp alt, og det er gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart at klubben kunne gjort ting bedre, men jeg tenker at det er alltid lettest å stå på sidelinja og være etterpåklok. Nasjonalt var det første stevne jeg var med på, så jeg vet ikke helt hvordan standarden "burde" være. Totalopplevelsen var ihvertfall helt fantastisk for min del. Gode burgere, flott kiosk og hardcore lokalet! Syntes forøvrig alle fra OSK skal klappe seg selv på skulderen for super innsats, det skal ikke stå på dugnadsånd. En siste ting ja, det var trangt i oppvarmingslokalet (som forøvrig er treningslokalet til OSK), men der følte jeg at det var litt opp til løfterne - jeg løftet i pulje 12, og med godt samspill syntes jeg oppvarmingen gikk bra. Tidsskjema og når jeg skulle løfte tok laglederen min seg av, null stress :-) Håper det blir arrangert flere utstyrsfrie stevner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til hvordan kritikken kunne vært formulert annerledes:

Noen ting som kunne vært bedre:

- Skilting til stedet kunne vært bedre. Til tross for at jeg gikk av på nærmeste bussholdeplass så synes jeg at det var vanskelig å finne frem.

- Toalettet: Det ene toalettet jeg fant frem til var lite, skittent og trangt. Her burde det vært ryddet og ”shinet opp” jevnlig.

- Litt lite informasjon om løftetider. En egen PC eller egen person til å informere de i oppvarmingslokalet hadde vært fint.

- Oppvarmingslokalet var veldig kaldt, men heldigvis så er vi jo vikinger så det gikk jo fint.

- Infoen om hvem som løfter, og hvor mye de løftet var plassert var litt vanskelig å se for mange i publikum.

- Skjermen som fortalte hvem sin tur det var til å løfte stod litt for lavt, og to av dommerene hadde en litt irriterende vane for å stå fremfor denne. Jeg ba dem vennlig om å flytte på seg flere ganger slik at de ikke stod i veien for skjermen.

- Hele lokalet var skittent og slitent, men styrkeløft er jo litt hardcore og sånn så det passet liksom litt bra også.... Personlig mener jeg det er helt latterlig at slike lokaler i det hele tatt blir tatt i bruk. For å snakke om hva slags signaler dette sender til nye løftere: Vi har det veldig gøy sammen og får til mye til tross for lite ressurser – kom som du er!

- Det var litt trangt å komme seg frem fra oppvarmingslokalet til der man skulle løfte..

- Det var litt mye søppel rundtom. Noen burde tatt på seg ansvaret og ryddet i begge lokalene jevnlig.

Skal innrømme at alle disse tingene var saker jeg ikke engang tenkte på selv, og jeg var både med og hjalp til på stevnet og løftet selv ganske problemfritt. Vil tro de fleste av disse sakene i det store og hele bare er bagateller for de fleste, men det er absolutt poenger og ta med seg videre.

Hadde for eksempel noen informert meg om noen av disse probleme underveis så kunne jeg kanskje gjort noe med det, eller funnet noen som kunne gjort noe med det.

Det er mye som skal forberedes og klaffe når man arrangerer konkurranse for såpass mange mennesker, og jeg er hvertfal veldig fornøyd med innsatsen til alle som har hjulpet til med tanke på at alt er frivillig arbeid.

Forøvrig hyggelig å hilse på alle jeg hilste på herfra :)

Takk til alle som kommer med tilbakemeldinger som kan gjøre oss bedre. Takk til alle som møtte opp og heiet. Takk til alle som gjorde det mulig å gjennomføre konkurransen. Takk til alle som gjorde det mulig for meg å ta/tangere en norsk rekord, noe jeg ikke regner med å få muligheten til altfor mange ganger i løpet av et liv. Takk til alle som fortjener en takk.

Og takk til Stian som forevighet gleden av å perse 2,5kg i markløft for første gang på nesten 4 år.

post-192-14440975216853_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg syntes det utrolig ufint å gå på personangrep. Jeg kan virkelig ikke begripe at dere ikke klarer å holde en diskusjon basert på sak? Krever det for stor innsikt, eller er det denne vennekulturen som styrkes så fort man finner en å angripe?

Jeg sliter også litt med å forstå hvorfor du prøver å latterliggjøre tilbakemeldingen min? Jeg vet, vennegreia er sterk, det blir vanskelig å se bort i fra den forstår jeg. Men om slike som deg ikke tåler at kritikk blir gitt, så vil ting aldri bedre seg.

Jeg har kun kommet med kritikk skrevet på en litt humoristisk måte. Jeg forstår forsåvidt ut ifra responsen at slikt er ikke ønsket i dette miljøet. Jeg ser jo hva som er respektabelt i dag, så jeg kan ikke si at jeg er overasket.

Det å latterliggjøre din såkalte tilbakemelding ser jeg ingen problemer med !

Din personlige opplevelse av stevnet har jeg ingen problemer med å akseptere, MEN ordlyden i den såkalte tilbakemelding er under enhver kritikk.

Innlegget kan ikke kalles , eller forstås, som annet enn drittslenging. Det er ingen tjent med.

Shit in, shit out. Enkelt og greit.

Ved å være saklig og velformulert kommer man mye lenger. Ting bedrer seg ved konstruktive tilbakemeldinger, ikke drittslenging !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...