Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gymlærer:

Proteinpulver er tull fordi det pisser man bare ut uansett...

Jeg

Det er samme protein i melk som i proteinpulver(myse).

gymlærer

Man trenger ikke så mye protein uansett... Bare placeboeffekt.

Jeg

*facepalm*

Veganer

Planteproteiner bygger bedre muskler enn animalsk protein, men det tar lenger tid.

Animalsk protein blir ikke tatt opp i kroppen fordi det ligger så lenge i magen

Spiser man animalsk protein og vegetabilsk protein i samme måltid er det enda verre, fordi da blir også det vegetabilske proteinet ikke tatt opp.

... Så sendte jeg link til noen studier.

De studiene der er ikke verdige fordi de er ikke godkjent i den kristne troen

Det sa min gymlærer også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kompis som hardnakket påsto at han hadde gått opp sju kilo i ren muskelmasse på et halvt år, uten å endre kostholdet sitt. Prøvde å ha en saklig diskusjon helt til en annen fyr ber meg forklare hvordan han klarte å gå opp 13kg i muskler på et år, kun ved å begynne å trene. Det var bare muskler, ikke ett eneste gram fett.

Og alle har vel prøvd å diskutere proteinpulver med folk. lol.

Var også så heldig å få være med på et foredrag om lavkarbo av en medisinstudent som mente at det ikke funker å spise mindre og trene mer (kaloriunderskudd), men at lavkarbo var det beste i hele verden og at energibalanse ikke hadde noe å si her fordi du inntok mer fett, og man ble fortere mett av fett - ergo man spiser mindre og holder seg innenfor sine daglige mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også så heldig å få være med på et foredrag om lavkarbo av en medisinstudent som mente at det ikke funker å spise mindre og trene mer (kaloriunderskudd), men at lavkarbo var det beste i hele verden og at energibalanse ikke hadde noe å si her fordi du inntok mer fett, og man ble fortere mett av fett - ergo man spiser mindre og holder seg innenfor sine daglige mål.

Vel, dette støttes jo av så godt som alle studier som sammenligner lavkarbo og lavfett, så helt bortinatta var det jo ikke.

Å spise mindre og trene mer har aldri i noen studier vist å gi en varig vektnedgang. Altså, enkeltpersoner kan såklart gå ned i vekt på denne måten, men på store grupper er det ekstremt lite effektivt. På den andre side så er det vel heller ingen forskning som viser varig vektreduksjon for en større gruppe med lavkarbokosthold heller foreløpig. Men på bakgrunn av at lavkarbo gang på gang kommer ut som mer effektivt, så er det nærliggende å tro at disse studiene vil ha en større sjanse til å lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ventetida på en fedmeoperasjon i Norge er mellom tre og fem år. Jeg synes rett og slett det er uverdig. Når du først har kommet til denne harde beslutningen er det tøft for motivasjonen å måtte vente så lenge. Det er jo faktisk slik at flere dør mens de står i køen.

http://www.dagbladet.no/2012/02/05/nyheter/fedmeoperasjoner/helse/innenriks/fedme/20094224/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen Foss har så mange dumme sitater at man kunne fyllt en bok...

- Bensinstasjonene er kriminelle. Du står der ute i kulda og tanker opp bilen så får du kanskje lyst på en varm kaffe - og da følger det gjerne med en bolle til en billig penge. Jeg skulle ønske noen kunne gi meg et eple når jeg fyller bensin på bilen. Da hadde jeg blitt glad.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naturfagslæreren min på gymnaset skulle ta eit oppgjer med kosttillskudd. Ho sa at proteinpulver berre var tull, for kroppen produserte meir enn nok sjølv.

Det skal seies at ho var hysterisk utrent og ting stod i kø om å henge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.kk.no/887529/denne-ovelsen-kan-gi-bredere-rumpe

Oh lord.. Liker også spesielt godt at de mener man kan trene rumpa mer spretten ved å utføre øvelsen når du pusser tenner. Belastning trengs visst ikke for å trene en av kroppens største muskler nei. Og pass på så ikke rumpa vokser utover til siden. Hadde vært krise om den ble rund da :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette støttes jo av så godt som alle studier som sammenligner lavkarbo og lavfett, så helt bortinatta var det jo ikke.

Å spise mindre og trene mer har aldri i noen studier vist å gi en varig vektnedgang. Altså, enkeltpersoner kan såklart gå ned i vekt på denne måten, men på store grupper er det ekstremt lite effektivt. På den andre side så er det vel heller ingen forskning som viser varig vektreduksjon for en større gruppe med lavkarbokosthold heller foreløpig. Men på bakgrunn av at lavkarbo gang på gang kommer ut som mer effektivt, så er det nærliggende å tro at disse studiene vil ha en større sjanse til å lykkes.

Så du ikke helt hva han skrev? Greit nok at lavkarbo/moderat karbo er mer fordelaktig, men det vil jo uansett fordre et visst kaloriunderskudd. Dersom vedkommende han hørte på påsto at kaloriunderskudd ikke fungerer, men at lavkarbo fungerer bedre fordi det gir høyere metthet (og derav lavere matinntak) så er det jo en liten logisk brist i resonnementet :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst kun "treningsfanatikere" som liker muskuløse kvinner, har jeg hørt. En treningsfanatiker er da en person som har et sykelig forhold til trening.

Jeg syns ofte det er sånn også, men jammen er det endel som syns det er litt stas likevel! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som de fleste kara på forumet her synes det er stas med muskuløse jenter, hvertfall. :) Point being: De færreste her har et sykelig forhold til trening. Derimot finner de en interesse, glede og/eller lidenskap i trening!

Og jeg får facepalm-reaksjon hver gang noen mener man er fanatiker fordi man liker noe folk flest synes er pes. Det være seg å løfte på tunge ting eller spise grønnsakene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...