Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Ikke akkurat det dummeste jeg har hørt ever, men..

Diskuterte med 4 kollegaer i dag om sixpack. Alle fire mente de ikke kunne få det, samme hvor riktig de spiste, og mye de trente. For de hadde ikke "den kroppstypen"... Bah! Greit nok at noen ikke får alle 6-8 rutene (f.eks arnold), men djizes, det er jo "sixpack" forde :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For eit par dager siden var eg innom en sportsbutikk for å kjøpe meg sko til styrketreninga. Jeg fikk beskjed av dama i butikken at "Det er viktig med maaaasse demping, så blir det mye lettere å løfte"

Yeah! Right! (y)

Hørt det samme selv i diskusjon med en PT, som selv bruker joggesko med masse demping ved både knebøy og markløft :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt det samme selv i diskusjon med en PT, som selv bruker joggesko med masse demping ved både knebøy og markløft :rolleyes:

Årh! Kjenner jeg blir irritert! Når man ender opp med å kjøpe sko til over tusenlappen og de i butikken ikkje har peiling i det hele tatt! Hun kunne ikkje innrømme at hun ikkje hadde peiling, før eg påpekte at hun tok en smule feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra et nettforum i dag:

"Jeg syns uansett det er fascinerende at "vitenskapsfolk" fullt og fast tror på neutroner, elektroner og enda mindre partikler som er alt for små til å kunne bevises. Men så snart noen hevder de kanskje finnes noe annet mellom himmel og jord også, da blir vi sett på som fullstendig idioter. Det handler ikke om viten, det handler bare om å tro på de rette tingene."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra et nettforum i dag:

"Jeg syns uansett det er fascinerende at "vitenskapsfolk" fullt og fast tror på neutroner, elektroner og enda mindre partikler som er alt for små til å kunne bevises. Men så snart noen hevder de kanskje finnes noe annet mellom himmel og jord også, da blir vi sett på som fullstendig idioter. Det handler ikke om viten, det handler bare om å tro på de rette tingene."

Jeg døde nettopp litt inni meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppdatering fra det andre forumet.

En av de 'alternatives' svar til meg (del av et større innlegg):

"Jeg må si jeg føler litt synd på deg som er såpass rigid i hva som er mulig selv om det ikke alltid kan bevises."

Lol, ka for et forum e d du henger på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jeg helt nøtt hvis jeg ikke skjønte hva som var så sykt dumt med den videoen? o_O

Bare fra de første 2 minuttene:

"Today more of us are dieting and exercising than ever" - Det er sikkert flere som trener osv, men det har ingenting å si når kaloriinntaket til gjennomsnittsmennesket øker og aktivitetsnivået går ned. Han går ut ifra at bare fordi at myndighetene har sagt at folk bør spise mindre og bevege seg mer, så har dette faktisk skjedd, noe som ikke er tilfelle. Dette har blitt dokumentert i forskning gang på gang, på gang.

"How were they (folk for 50+ år siden) able to stay slim?" - Igjen, dette er ikke et mysterium, mtp at tilgangen på kaloritett mat var lavere, porsjonene var mindre (tenk colaflaske for 50 år siden og nå), og langt flere var i fysisk arbeid/hadde ikke bil/hadde et høyere aktivitetsnivå. Det er selvfølgelig flere faktorer enn dette, men du skjønner tegninga.

"That enables us to burn fat 24 hours a day, rather than a few hours at a gym" Sist jeg sjekket så gjør vi dette allerede.

Refererer til 1100 studier som vistnok støtter det han sier uten å liste opp en eneste en.

"Starvation and deprivation are not healthy" - No shit Sherlock, men kaloritelling og det å sulte seg er ikke det samme. Ikke litt engang.

"Largest increase in obesity in history took place alongside the largest increase in dieting in history" - Korrelasjon medfører ikke kausalitet osv. Gjennomsnittstemperaturen på Jorden går ikke opp pga mangel på pirater, selv om disse har en invers korrelasjon.

EDIT:

Kort sagt, så er det omtrent like mye pissprat i den videoen som det er i disse to:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fra de første 2 minuttene:

"Today more of us are dieting and exercising than ever" - Det er sikkert flere som trener osv, men det har ingenting å si når kaloriinntaket til gjennomsnittsmennesket øker og aktivitetsnivået går ned. Han går ut ifra at bare fordi at myndighetene har sagt at folk bør spise mindre og bevege seg mer, så har dette faktisk skjedd, noe som ikke er tilfelle. Dette har blitt dokumentert i forskning gang på gang, på gang.

"How were they (folk for 50+ år siden) able to stay slim?" - Igjen, dette er ikke et mysterium, mtp at tilgangen på kaloritett mat var lavere, porsjonene var mindre (tenk colaflaske for 50 år siden og nå), og langt flere var i fysisk arbeid/hadde ikke bil/hadde et høyere aktivitetsnivå. Det er selvfølgelig flere faktorer enn dette, men du skjønner tegninga.

"That enables us to burn fat 24 hours a day, rather than a few hours at a gym" Sist jeg sjekket så gjør vi dette allerede.

Refererer til 1100 studier som vistnok støtter det han sier uten å liste opp en eneste en.

"Starvation and deprivation are not healthy" - No shit Sherlock, men kaloritelling og det å sulte seg er ikke det samme. Ikke litt engang.

"Largest increase in obesity in history took place alongside the largest increase in dieting in history" - Korrelasjon medfører ikke kausalitet osv. Gjennomsnittstemperaturen på Jorden går ikke opp pga mangel på pirater, selv om disse har en invers korrelasjon.

Ser alle poengene dine, men jeg tipper dette her er en amerikanske video, og jeg syns den forklarte akkurat det den skulle uten å gjøre det veldig vanskelig ;) Believe me, det er det de trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser alle poengene dine, men jeg tipper dette her er en amerikanske video, og jeg syns den forklarte akkurat det den skulle uten å gjøre det veldig vanskelig ;) Believe me, det er det de trenger.

Han kunne like gjerne ha sagt helt enkle ting som at hvis du vil holde normalvekta uten å telle kalorier så er det greit å spise mye kjøtt og grønnsaker og holde seg unna brød osv fordi de metter mindre og får det til å spise mer. Akkurat samme budskapet uten alle bullshitpåstandene.

Men men, er nok ikke like lett å selge moderasjon og sunn fornuft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kunne like gjerne ha sagt helt enkle ting som at hvis du vil holde normalvekta uten å telle kalorier så er det greit å spise mye kjøtt og grønnsaker og holde seg unna brød osv fordi de metter mindre og får det til å spise mer. Akkurat samme budskapet uten alle bullshitpåstandene.

Men men, er nok ikke like lett å selge moderasjon og sunn fornuft...

Nope, er ikke det. Det er tross alt USA vi snakker om. Mange trenger det inn med dråpeteller, flere ganger om dagen dessverre :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk ein kommentar idag av ei jenta som var like tør og perfekt sminka etter 1 time intens (for min del ihvertfall) spinningsøkt, om at eg kanskje ikkje skulle ha så stor belastning på neste gang, så slapp eg å svetta så mye.....okey noted....

Også er eg og så heldig at eg stadig får gode uoppfordra og random tips av ein lubben og kortvokst mann på tsenteret, som at:

- At man ikkje trenger å trene rygg, man kan bare bruke romaskina.

- At Pallofspress ikkje er den beste skulderøvelsen

- At man MÅ gjøre triceps pushdown med supinert grep

- At eg trener med få få repitisjoner (5) for å få noe effekt

Ellers så er han veldig glad i å opplyse meg om at eg har ei vektskive på ryggen under push ups og at eg ikkje bør jogge på tredemølla då det kan vere distraherende for andre. Med eit nikk mot bryste mitt.

Og ja han er på senteret uten verge......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...