Gå til innhold

Hvordan få sukkeret ut av kroppen?


Kj3rsti

Anbefalte innlegg

Hallo alle spreke og sunne sjeler. Og kanskje også dere som ikke er det.

Jeg vet med meg selv at jeg nå har en kropp fyllt med masse sukker. Noe jeg gjerne vil bli kvitt. Og jeg vil gjenre unngå å fylle på med mer av denne shiten. Tips til hvordan kvitte seg med dette og ikke fylle på med mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du sukkeravhengigheten liksom?

På en måte. Nå er det slik at jeg har spist veldig dårlig over en lengre periode og har mye i kroppen som jeg må få ut. Og det er slik at jeg jobber i en sjokoladebutikk og har store vanskeligheter med å stå imot fristelsene. Lurer på om noen har noen gode tips til hvordan rense kroppen for shit... altså en diett eller noe som funker til å holde seg unna søtsaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjell på å ''rense kroppen for shit'' og det å motså fristelser. Kroppen renser seg selv daglig. Det å unngå å spise mer ''shit'' må du nesten fikse selv

Ja, det er jo selvsagt. Men å spørre om tips til hvordan fikse det selv er vel igrunn det jeg er ute etter :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på hvordan du skal klare å få slutt på søtsuget? Vært sterk i 21 dager, da skal det sies å skape en ny vane eller uvane. Vet det selv for noen år siden, da gikk det ca 3-4 uker før jeg var kvitt søtsuget. Men det var BEINTØFT så ikke forvent at det blir en dans på roser å skulle bli kvitt 'avhengigheten' sin. Var da totalt sukkerfri fra juli til desember. Da jeg var gravid forrige gang spiste jeg heller ikke noe sukker. Hvordan jeg nåenn klarte det o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gjør kroppen avhengig av noe annet. Kokain? :p

Noen spesiell grunn til at du vet det funker...? :rolleyes:

-

Sukker er vel ikke en dum ting, mange ''sunne'' varer inneholder sukker. Men regner med du mener godteri o.l, som igrunn består kun av det?

Prøv å sett deg en dag i uken du kan kose deg, innfør god gammeldags lørdagsgodt. Det er vel bedre med en gang iblandt om du er så glad i sukker (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å dempe "suget" med sterk peppermynte, noen dråper peppermynteojle i varmt vann(gjerne med søtingsmiddel). De dagene det er aldeles krise, i nedtrappingsfasen, kan du kanskje unne deg en nutrilettbar til kveldsmat, det pleier å hjelpe meg. Etter to-tre uker kan baren "fases" ut. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...