Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Denne tråden blir bare mer og mer superawesome. Biologi-fun facts, og nå også Perry the Platypus! :D

En til en om storkobber (seler er superawesome): Istedenfor å slåss for å vinne damer under paringstiden, synger heller storkobbehannene. Hannen med flottest sang tiltrekker seg flest damer.

Fortsetter under...

"E pluribus unum" (av mange, fler) som man kan finne på de forente staters segl, stammer opprinnelig fra en romersk oppskrift på salat.

Mener også å ha hørt det på QI!

Synes det er merkelig Wikipedia ikke nevner det i det hele tatt da...

Vil jo ikke miste troen på at QI faktisk er korrekt :(

Origins[edit]

The motto was suggested in 1776 by Pierre Eugene du Simitiere to the committee responsible for developing the seal. At the time of the American Revolution, the exact phrase appeared prominently on the title page of every issue of a popular periodical, The Gentleman's Magazine,[6][7][8] which collected articles from many sources into one "magazine". This in turn can be traced back to the London-based Huguenot Peter Anthony Motteux, who used the adage for his The Gentleman's Journal, or the Monthly Miscellany (1692-1694). The phrase is similar to a Latin translation of a variation of Heraclitus's 10th fragment, "The one is made up of all things, and all things issue from the one." A variant of the phrase was used in Moretum, a poem attributed to Virgil but with the actual author unknown. In the poem text, color est e pluribus unus describes the blending of colors into one. St Augustine used a variant of the phrase, ex pluribus unum, in his Confessions.

http://en.wikipedia.org/wiki/E_pluribus_unum

Er det en aldersgrense for å like Phineas and Ferb? Den serien er kjempemorsom :D Sidestiller den med Fairly Odd Parents

OT: Dyslexia Research Senter (UK) ligger i Reading.

Fra 1943 til 1948 var BBC sitt motto det latinske ordet for "whatever".

.

The idealistic BBC motto is most likely based on biblical verses from the Book of Micah and the Book of Isaiah: "Nation shall not lift up sword against nation, neither shall they learn war anymore. [1] In 1934 the motto was changed to "Quaecunque", meaning "Whatsoever". This was inspired by St Paul's Epistle to the Philippians 4:8:[1]

Under den kalle krigen fantes det en plan laget av amerikanerene for å slippe gigantiske kondomer over Soviet, på de gigantiske kondomene skulle det stå "MEDIUM" for å svekke psyken til sovjetiske soldater. Planen ble aldri gjennomført

Kilde

What does the fox-- POW!

Den statlige Australske viltorginasjonem har fått tillatelse til å bruke snikskyttere til å passe på baby-pingviner fra å bli spist av rev.

Kilde

Hvor er Waldo?

I kinoverjsonen av APOCALYPTO kan du i en gitt scene, i en "frame" se Waldo.

Kilde

Hvorfor heter Google, Google?

Her må dere holde tungen rett i munnen. Følg med.

"The googolplex was first proposed by Edward Kasner in 1938 as one, followed by writing zeroes until you get tired"

Men for å forstå hva googolplex er så må du vite hva en Googol er.

En googol er tallet 1 fulgt av 100 nuller. På fagspråket blir dette 10^100. eller

10,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,00!

er du med? okei.

På den andre siden er Googolplex gitt slik: 10^Googol eller 10^10^100 på fagspråket. Det er mange nuller det.

Det er faktisk så mange nuller at om du skulle telle alle partiklene i universet, ville du gått tom for partikler før du hadde nådd Googolplex..

For å virkelig forstå det har en person ved navn Carl Sagan estimert at om du skulle forsøke å skrive ut hver eneste null i googolplex hadde du ikke klart det, det er umulig fordi nullene ville tatt mer plass enn hva rom det er i det SYNLIGE universet.

Og jepp, Google stammer av navnet Googolplex.

Kilde

Annonse

Dette har jeg lært fra læreren min som har lest masse forskninger på dette når hun gikk på UMB (tror jeg det var).

At ingen dyr klarer å være forbanna og spise samtidig. Det er derfor hundetrenere prøver å få hunden til å spise godbiter viss den bjeffer aggressivt på andre hunder. Dette skal visst gjelde mennesker også.

Dette har jeg lært fra læreren min som har lest masse forskninger på dette når hun gikk på UMB (tror jeg det var).

At ingen dyr klarer å være forbanna og spise samtidig. Det er derfor hundetrenere prøver å få hunden til å spise godbiter viss den bjeffer aggressivt på andre hunder. Dette skal visst gjelde mennesker også.

Eliza

Marylin Monroe hadde 6 tær på den ene foten

Om du oppbevarer en gullfisk i et mørkt rom vil den etterhvert bli hvit

ingenting rimer på pølse (haha,l ser for meg dere prøve)

Elefanter er det eneste dyret som ikke kan hoppe

Annonse

Elefanter er det eneste dyret som ikke kan hoppe

http://www.marilynmonroepages.com/6toes/ :whistle:

http://chemistry.about.com/od/chemistryfaqs/f/goldfish.htm

Elefanter er det eneste PATTEdyret som ikke kan hoppe

Dovendyr kan ikke hoppe. Sjøkuer kan ikke hoppe. Diverse gravende gnagere kan ikke hoppe. (Kan f.eks. pinnsvinn og muldvarp hoppe..?)

http://en.allexperts.com/q/Wild-Animals-705/Sloths-Jump.htm

Og det er ikke meningen å ødelegge, men det er jo ikke fun facts om det ikke er fakta ;)

Dovendyr kan ikke hoppe. Sjøkuer kan ikke hoppe. Diverse gravende gnagere kan ikke hoppe. (Kan f.eks. pinnsvinn og muldvarp hoppe..?)

http://en.allexperts.com/q/Wild-Animals-705/Sloths-Jump.htm

Og det er ikke meningen å ødelegge, men det er jo ikke fun facts om det ikke er fakta ;)

Jaa, ser jo det... Er bare jeg som liker å tro alt jeg leser uten å sjekke det opp først. Skulle virkelig ønske jeg kunne gjøre gullfisken min hvit though..:(

Friends serien er full av feil

bla :

Rachel kan i en sesong absolutt ikke noe om seiling, når hun lyver på seg at hun skal på en regatta veldedighets auksjon

en senere sesong skal hun lære Joey å seile fordi hun fikk en seilbåt av faren sin når ponnien hennes var syk, og hun elsker å seile.

Phoebe kan i en senere sesong ikke et fnugg fransk

I en tidligere sesong skal hun lære Joey fransk fordi han har løyet på seg å kunne fransk på en CV til en audition. ( Hun er her flytende i fransk)

Vet det er flere, men kommer ikke på de i farta. OG hvilke episoder det gjelder, vel.. det orker jeg ikke finne fram

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...