Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Rur har dyrerikets lengste penis, i forhold til kroppsstørrelse.

(husker ikke om jeg har sagt det før, men det kan uansett ikke gjentas ofte nok :p)

Jeg pleier uansett å nevne det for alle som uheldigvis tusler med meg nær strandkanten (y)

Fortsetter under...

Tommelfingerneglen er den som vokser seinest, langfingerneglen vokser kjappest.

I tillegg til det vil neglene på den handen du bruker mest vokse kjappest.

Samtidig er det hvert å nevne seg at det årlig fødes flere barn i Asia enn det hele befolkningstallet i Australia.

I følge mange burde alle ha en medalje og minst 10 nyhetsartikler for kroppene sine uansett størrelse (rettelse; spesielt om du har 40-50kg for mye) og selfølgelig er absolutt alle ekstremt sexy, spesielt sistnevnte gruppe. De som ikke er enige dette er dumme.

Annonse

I følge mange burde alle ha en medalje og minst 10 nyhetsartikler for kroppene sine uansett størrelse (rettelse; spesielt om du har 40-50kg for mye) og selfølgelig er absolutt alle ekstremt sexy, spesielt sistnevnte gruppe. De som ikke er enige dette er dumme.

passive-aggressive2-420x250.png

Annonse

Halsen til en giraf er lengre enn du tror. Mye lengre.

For å klare å pumpe blodet opp gjennom hele den lange halsen og opp til toppetasjen trenger den et friskt blodtrykk. Det skal visstnok være hele 300 mm systolisk, 2,5 ganger så mye som vårt normaltrykk! :)

http://tux.aftenposten.no/dyrlegene/service.do?method=item&id=407

Annet funfact om blodtrykk:

Jeg har ingen kilder på dette, men på et foredrag om hjerte-/karsykdom ble det hevdet at Winston Churchill hadde systolisk BT på over 250 mm, da han la inn årene!

For å klare å pumpe blodet opp gjennom hele den lange halsen og opp til toppetasjen trenger den et friskt blodtrykk. Det skal visstnok være hele 300 mm systolisk, 2,5 ganger så mye som vårt normaltrykk! :)

Jeg har ingen kilder på dette, men på et foredrag om hjerte-/karsykdom ble det hevdet at Winston Churchill hadde systolisk BT på over 250 mm, da han la inn årene!

Det som er interessant er hvordan de ikke får slag når hodet plutselig er fem meter lavere. En litt for stor del av fysiologiundervisningen min ble viet til dette...

OMG, betyr dette at Winston egentlig var en giraff med lavt blodtrykk??!! :eek:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...