Gå til innhold

Dere med store lår, hvor handler dere bukser?


Sondre Aalbotsjord

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke hvor tjukke lår du har, er selv 57-58 cm midt på lårene. Har hatt stor suksess med Levis bukser, bruker 29/30 eller 30/30 som regel. 519 er favoritt modellen min, men de har tydeligvis gått ut av produksjon.

Akkurat nå er jeg mellom 66-68 cm rundt lårene. 38/32 blir for stramt til meg, så jeg er usikker på om jeg må opp til 40, men igjen så blir det for stort. Jeg vil jo føle meg fin i buksene, og ikke bare ha dongeribokser for å ha dongeri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Only har en del olabukser med stretch i som sitter bra på jenter som tar knebøy ;) (Har selv sprengt et par bukser i sommer å måttet kjøpt nye)

Bikbok har også det, de sitter tight, men fint! :) Også kjennes det egentlig ikke ut som om man har på seg bukser med dem.. Husker ikke merket, men de er laget for å bevege seg i, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jeg ser du allerede har fått anbefalt luxire.com, men sjekk også ut tailorstore.no hvis prisene på luxire er litt for stive for deg.

Ingen grunn til ikke å få bukser lagt på mål nå til dags, spesielt hvis man ikke passer noen av modellene man får kjøpt OTR.

Personlig sliter jeg stort med å finne bukser (dress/jeans/chinos) og skjorter som passer OTR. Praktisk talt alt må tilpasses, med unntak av noen svært få jeansmodeller, t-skjorter, poloskjorter etc.. Det er definitivt verdt prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikbok har også det, de sitter tight, men fint! :) Også kjennes det egentlig ikke ut som om man har på seg bukser med dem.. Husker ikke merket, men de er laget for å bevege seg i, hehe

Superflex heter de :)

My two cents:

Jeg har prøvd Bikbok superflex, Dr Denim, og Levi's Demicurve.

Levi'sene varierer sinnsykt i størrelsen avhengig av stoffet, og noen av dem mister fasongen veldig fort (spesielt de mørke med tykt stoff). Men kvaliteten er kjempegod - der har du bukser som varer mange år. De sitter heller ikke så "som støpt" som Dr Denim og superflex som jo egentlig er jeggings. Jeg ville nok sverget til disse hadde det ikke vært forat man aldri vet hvordan fasongen vil bli etter noen dagers bruk, og det er kjipt å bruke oppimot 1000 kr for bukser som ikke sitter godt.

Dr Denim var ok, men videt seg endel ut i livet etter en dags bruk. Skal jeg kjøpe disse igjen vil jeg nok gå ned en størrelse ihvertfall. I tillegg har de ikke frontlommer, hvilket er noe irriterende.

Superflex er de jeg liker best tror jeg. De sitter godt i livet og fås i ulike livhøyder også. Men stoffet er ikke av god kvalitet, så disse må nok kasseres etter en tids bruk (hvilket jeg synes er en uting, siden i mitt hode er olabukser noe som skal vare evig. Men disse er vel ikke egentlig olabukser, så de kan vel kanskje ikke tas på det). Jeg har hatt et par siden juni-juli og de er allerede veldig slitt ned på knærne, så det kommer nok til å gå hull etterhvert. Synes de burde holde lenger enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusproblem!! :D

Fleste av oss kommer aldri dit at buksene blir problemet :)

Dere er heldige ;)

Men når det skal være sant så er skredder tingen. Du får en skredder på forskjellige lokale systuer til å sy inn/ legge ut en eller flere bukser for et par hundrelapper alt ettersom. Det er ikke så dyrt :) Har gjort det med endel turtøy / jaktdresser tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Vet ikke hvor tjukke lår du har, er selv 57-58 cm midt på lårene. Har hatt stor suksess med Levis bukser, bruker 29/30 eller 30/30 som regel. 519 er favoritt modellen min, men de har tydeligvis gått ut av produksjon.

Levis 519 har blitt til Levis 511 pga endret/mindre baklommer :) Jeg har jobbet i en jeans butikk og anbefaler til dere med grove lår levis 520 som er en carrotfit, mao store i lårene og smalere nede ( men om du har syke legger så prøver du 508 av levis) tenk på at det skal være litt stretch ;) koster ikke så alt for mye å sy inn bukser, 130-250kr kommer an på skredderen og hvor mye du trenger fikset på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levis 519 har blitt til Levis 511 pga endret/mindre baklommer :) Jeg har jobbet i en jeans butikk og anbefaler til dere med grove lår levis 520 som er en carrotfit, mao store i lårene og smalere nede ( men om du har syke legger så prøver du 508 av levis) tenk på at det skal være litt stretch ;) koster ikke så alt for mye å sy inn bukser, 130-250kr kommer an på skredderen og hvor mye du trenger fikset på :)

Bukseben som går innover er sikkert fint for dem som er høyere enn meg. Med mine 170cm ser jeg ut som kjærlighetsbarnet mellom en dverg og en smurf om jeg bruker slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...