Gå til innhold

Er det teoretisk mulig!?


Titti

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en "jente" i midten av 30åra som er i sin livs værste form :( Det er 6 år siden jeg trente og var fit, og jeg har ingen andre unskyldninger for mine nå 15 ekstra kg enn latskap og umotivasjon.... Tror jeg kun har de musklene i kroppen som kroppen må ha for å eksistere :confused: resten er bare fett, fett og atter fett... og det meste selvsagt rundt magen.

Spm mitt er; " Er det teoretisk mulig å forandre kroppen sin "tilbake" til slank og fit i min alder!?

Skal uansett begynne å trene igjen for helsa sin del (tror jeg målte opp til 4 på "innfettet" sist..), men hvis det er en teoretisk mulighet for å finne tilbake igjen, da blir programmet lagt opp litt anderledes....

Mvh

Titti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart det er mulig. Har du viljen til å gjøre det og gjennomføre en endring både på kostholdsvaner og begynne med skikkelig trening så kan du bli fit igjen.

Jeg har vært overvektig hele livet var overvektig helt fram til i fjor. Vekta har variert mellom 90 og 110+ fra jeg var 14 år til jeg var 33.

Nå som 34 åring er jeg normalvektig på 82 kg, sterkere og i bedre kondis enn jeg noen gang har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 år gammel sofagris. Var 116 kg 15 juli 2011 - er nå nede i 90 kg.

(Skal faktisk prøve å gå opp igjen i vekt nå!)

:)

Les og lær basics om ernæringsfysiologi. Få satt opp et tøft treningsprogram som tar for seg både cardio og styrke - men sørg for å ikke velge trening som gir høy skadefrekvens. (Bruk en PT den første tiden, om du har råd. Bruk en god venn med gode skills, om ikke du har råd.)

Det viktigste er å bestemme seg og ikke lure seg selv til å tro at det er bra å unne seg litt sofasitting og litt ostepop fordi du har vært så flink. Vil du ha et annet liv, så må du velge det - ikke fortsette med det gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte seriøst med trening da jeg var 33. Jeg hadde trent en del fram til da også, men mest saltimer. Jeg hadde for såvidt ikke et så aller værst utgangspunkt, men hadde fått den berømte muffintoppen og blitt rimelig brei over stumpen syntes jeg selv. Nå er jeg 37, har mageruter, sprettrumpe og en kropp som ser mye strammere ut enn den gjorde da jeg var 18. (bortsett fra puppene da, de er ikkeeksisterende:eek:) Så ja: det er absolutt mulig men det krever dedikasjon og at du vet hva du skal gjøre på trening sånn at treninga di blir effektiv:) og ikke minst krever det et ryddig kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo forhåpentligvis ikke engang halvveis i livet, du har jo et hav av tid! Det tar en stund å legge på seg, og det vil også ta en stund å få kiloene vekk igjen på en sunn måte. Det viktigste er uansett å begynne, ligger man på sofaen kommer man ingen vei. Sjekk ut http://forum.fitnessbloggen.no/threads/youtube-motivasjons-tråden.140/ , et stykke ned på første side er det en video av en dame på 72. Det er aldri for sent! Bruk denne nettsiden for det den er verdt, her er det så mye kunnskap å suge til seg. Lykke til! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helt klart si at det er fult mulig å komme i din livs form. Jeg vil faktisk påstå at du kan greie det uten å ha et "perfekt" opplegg og bruke så fantastisk mye tid på det.

Far min på 50 gikk ned 12-15 kilo, fikk bukt på alt av betennelser i kroppen og mye bedre kondis. Dette brukte han totalt 28 dager på, og det eneste kravet han hadde til å følge opplegget mitt var at han skulle bruke maks en time til dagen på trening. De fleste dagene brukte han ca 30 minutter. Han hadde heller ikke tilgang til treningsstudio. Skaff deg en plan –enten bare at du gjør det du selv tror må til, eller at du får et faktisk oppsett på det, om du føler du trenger det for å nå målene dine. Har du en planen på det så er det egentlig bare deg selv som kan hindre deg fra å komme i dit livs form. Jeg sier ikke at det er "a walk in the park", men "oppskriften" er ganske simpel. "Kontinuitet" er vel nøkkelen:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer i med resten av gjengen her!

Sett deg mål, finn ut hvordan du skal nå målene dine, og BESTEM DEG for å nå dem. Finn motivasjonsbilder eller lignende til stunder hvor du bare har lyst til å legge deg på sofaen og grine mens du trøkker i deg en diger sjokolade til trøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 ?

Helv, jeg og kona er snart 40. Vil si at dama er i sitt livs form og figur, etter å ha gitt meg 2 flotte gutter og være passert 37, ser hun flottere ut enn noengang tidligere. En reduksjon i tonnasjen på ca 8kg etter sistemann ble født, samt muskler både her og der...

:)<-- Lykkelig og heldig mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...