Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg viste ikke helt hvor på fb-forumet jeg skulle poste denne, mem prøver i første omgang her.

Jeg er ei aktiv jente på 20, trener type 2-4 økter styrketreningsøkter, samt tilsvarende intervalløkter per uke. Samtidig har jeg et svært bra kosthold også. Og ja, jeg gjør det meste "riktig" ift dette. Jeg vil tørre å påstå at jeg har endel kunnskap på både trenings,-og kostholdsfronten, men forstår virkelig ikke hvorfor jeg får slike streker eller type "strekkmerker" på rompa!?

I det store og det hele er jeg svært fornøyd med kroppen min på mange måter, og har vel en fettprosent på 17-20%, men disse strekene har det bare blitt mer og mer av, tross fettprosenten har minsket. Det skal nevnes at jeg raste raskt ned i vekt over en kort periode, for så å legge på meg noe mer, men dette sammen med et fantastisk kosthold og regelmessig overnevnt trening.

Hva i allverden kommer disse strekene av? Noe matvarer som trigger dette på noe måte? Andre som har opplevd/opplever det samme tross iherdig innsats og ellers generellt fornøyd med kroppen sin? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23286-streker-p%C3%A5-rompa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også sånn på rumpa, og har fått det uten å være svær jeg også.. Sikkert fordi rumpa vokser fortere enn huden har klart å henge med, det er vel sånn strekkmerker oppstår! Men egentlig driter jeg i det, for det syns ikke med mindre man ser veldig nøye etter, og so what? Fasongen og resten er jo mye viktigere enn noen teite merker :) no worries!

Jeg har strekkmerker mot armhulene, på grunn av at musklene der este ut raskere enn huden klarte å følge meg. En kompis av meg drev mye med spinning på 90 tallet, og fikk strekkmerker på rumpa fordi musklene der vokste for raskt. Men who cares, merker er en del av livet :)

Jeg har også strekkmerker på rumpa enda ingenting tilsier at jeg burde ha det, den er ikke stor engang. Venninnene mine fikk veldig brede hofter og stor rumpe i puberteten og fikk store rød/blå strekkmerker der som senere har blitt hudfarga. Jeg fikk aldri det, men etter jeg ble "stor" ser jeg at jeg også har strekkmerker, men veit ikke når de dukka opp og de har alltid vært hudfarget. Tror det bare er en del av pakka når det kommer til rumpe:)

Annonse

Sånn får det når du får DAT ASS for fort.. Bare sånn for å få det ut av vinduet, så bryr vi gutta oss ekstremt mye mindre om det enn dere jentene tror, og ekstremt mye mindre enn dere gjør.

Sånn får det når du får DAT ASS for fort.. Bare sånn for å få det ut av vinduet, så bryr vi gutta oss ekstremt mye mindre om det enn dere jentene tror, og ekstremt mye mindre enn dere gjør.

Jepp.

DAT ASS med strekkmerker > (krokodilletegnet burde egentlig vært mye større) NO ASS uten strekkmerker - Any day.

Jeg har også sånn på rumpa, og har fått det uten å være svær jeg også.. Sikkert fordi rumpa vokser fortere enn huden har klart å henge med, det er vel sånn strekkmerker oppstår! Men egentlig driter jeg i det, for det syns ikke med mindre man ser veldig nøye etter, og so what? Fasongen og resten er jo mye viktigere enn noen teite merker :) no worries!

Oki, litt "godt" å høre at det ikke er bare meg, hehe:) Helt enig, skal drite mer i det hoho :D

Jepp.

DAT ASS med strekkmerker > (krokodilletegnet burde egentlig vært mye større) NO ASS uten strekkmerker - Any day.

Greit å bli minnet på det der en gang i blant, hehe :D

Annonse

Jeg har også strekkmerker på ræva og fikk det i veldig ung alder selv om jeg var unormalt tynn og spjæl. Strekkmerkene har blitt nesten usynlige og plager meg ikke i det hele tatt. Har ikke sett tegn til flere etter at jeg begynte å trene heller, men om det kommer noen streker til, så er det greit å vite at det er flere der ute som har det samme :)

Strekkmerker er da mye genetikk vel? jeg har feks hatt strekkmerker fra ung alder, samme har min far. Mener jeg hørte en gang at strekkmerker under graviditet ikke bare kommer fra huden som strekker seg men fra hormonene. Men har ikke peiling jeg ;p strekkmerker er da ikke no ille ;D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...