Gå til innhold

Kviser og trening


JanneB

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 22 som aldri har hatt problemer med kviser og uren hud. Jeg har alltid trent og spist (ganske:p) sunn mat, men i august i år begynte jeg å trene seriøs styrketrening fire ganger i uken og spiser rent (kjøtt, fisk, grønnsaker, ris, havregryn..). I tillegg har jeg en spisedag i uken. Kroppen responderer kjempebra på treningen og kostholdet!

Problemet er at huden min er blitt virkelig vanskelig. I starten ble huden veldig tørr, men etter innførsel av Udo`s choise er dette blitt litt bedre. Hovedproblemet er at jeg har fått kviser! Iik! Spesielt i pannen, i tinningene og på kinnene. Jeg har brukt samme rense/hudprodukter de siste årene uten noe problem. Jeg er alltid nøye med å rense huden like etter trening. Har andre liknende problemer? Kan det være en link mellom treningen og kvisene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var også litt "plaga" med det når jeg begynte å trene. Litt i panna og bak på ryggen mellom skulderbladene der sporthbhen går. Jeg fikk selvsagt "panikk".. hehe. Reiste til hudpleier å fikk rensa huden skikkelig og fikk meg renseprodukter som passer min hud. Tok ikke lange tiden før det var borte.

MD Formulations bruker jeg.

Om det er noen link mellom trening og dette veit jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kroppen din som renser ut gamle slagstoffer og giftstoffer som gir seg i form av kviser. Det kommer (antakelig) til å gi seg etter hvert.

Får nesten ikke kviser nå i det hele tatt, men tar jeg spirulina en periode så ser jeg ut som en riktig fjortiss i trynet, så da lar jeg heller være å ta spirulina :D. Får også kviser av krydra mat, og dersom, mot jeg formodning skulle finne på å bruke samme sportsbh uten å vaske den mellom slagene. Har nemlig skjedd at jeg har hatt feil mellom en ren og en skitten fordi klesskapet mitt heter gulvet. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare det er litt uvanlig at kroppen skal bruke 4 mnd på å rense seg.. Hm.. kanskje det er spirulinaen jeg også reagerer på, har bare brukt det i en uke, og huden er verre enn noen gang. Takk for tips!

Men altså, heller litt kviser og en hot kropp enn slapp kropp med porselenshud;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig plaget med kviser//acne før jeg begynte og trene seriøst, spesielt i pannen og bak på ryggen. Gikk til lege og fikk Epiduo på resept, som funket ganske bra. Etter jeg begynte å trene mer seriøst har kvise/acne problemet mitt blitt mye bedre enn hva det var, jeg bruker fortsatt Epiduo kremen men så og si alt av kviser og acne er borte nå, så egentlig trenger jeg den ikke lenger! Virker som jeg nesten har litt motsatt effekt av trening enn hva dere andre har på akkurat det der :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kutt ut alt av hvete/gluten og meieriprodukter, jobb med stressnivået ditt (medtiasjon om du er interessert) og du vil straks merke en stor endring. Dette er ikke noe tull, men helt seriøst. Kjøp heller et skikkelig omega-3 produkt, ikke Udo's choice.

Har kuttet alt av hvete og melk (bortsett fra spisedagen min:P). Stresset like mye før jeg startet å trene tror jeg:p Jeg skal forsøke å jobbe med stressivået. Har du tips til gode omega-3 produkt da? Udos choise er jo rost opp i skyene overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også litt "plaga" med det når jeg begynte å trene. Litt i panna og bak på ryggen mellom skulderbladene der sporthbhen går. Jeg fikk selvsagt "panikk".. hehe. Reiste til hudpleier å fikk rensa huden skikkelig og fikk meg renseprodukter som passer min hud. Tok ikke lange tiden før det var borte.

MD Formulations bruker jeg.

Om det er noen link mellom trening og dette veit jeg ikke.

md formulations er det beste som er . helt klart !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt i mot alt av kjemiske produkter, men har hørt mye om md formulations. Jojoba olje, honning og aloe vera er også utrolig bra (og helt naturlig). Kostholdsmessig hjelper det å kutte ut alt som har store deler av omega-3. I dagens moderne verden spiser vi opp mot (ikke vi, men mannen over gata) 10:1 til 20:1 omega-6 omega-3. Anbefalt er 5:1, og det kan du kun oppnå ved å kutte ut mest mulig kornprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt i mot alt av kjemiske produkter, men har hørt mye om md formulations. Jojoba olje, honning og aloe vera er også utrolig bra (og helt naturlig). Kostholdsmessig hjelper det å kutte ut alt som har store deler av omega-3. I dagens moderne verden spiser vi opp mot (ikke vi, men mannen over gata) 10:1 til 20:1 omega-6 omega-3. Anbefalt er 5:1, og det kan du kun oppnå ved å kutte ut mest mulig kornprodukter.

Jeg spiser som nevnt ikke noe annet av korn enn havregryn, dermed skader det ikke med ekstra tilførsel av omega-6 som i likhet med omega-3 er helt nødvendig for kroppen, såklart i riktig balanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslag om MD Formulations, men finn produkter som er tilpasset din hud! http://www.hildechristina.com/ er en god hudpleieblogg der du kan lese til du blir blå i fjeset! Jojobaolje funker også kjempebra for meg, bruker det som nattkrem da man blir temmelig blank.

I tillegg til alt over kan jeg jo legge til at man bør skifte putetrekk og ansiktsvaskeklut ofte (dvs mye oftere enn man tror :p).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MD har mnage gode produkter, men dersom du går til innkjøp av noen av de så bør du være obs på at du innfører ett og ett produkt. De er nemlig ganske sterke... Og dersom du begynner med produktene med glykolsyre i (eks. serumet) så kan du ikke ta sol osv, og du må bruke dagkrem med solfaktor (også om vinteren).

Jeg hadde samme problemet som deg, plutselig eksploderte huden min. MD hjalp meg lite (men det hjelper mange, mange andre altså), mens decleors ylang ylang produkter hjalp meg umiddelbart. I tillegg så kan det hjelpe å bytte p-piller/mini-piller. Jeg bytta fra vanlige til noe som heter Yaz. Disse er lavdose ift andre, og hormonkvisene kommer ikke lenger.

Hvis du renser huden etter hver trening så bør du kanskje vurdere å bytte rens. Å rense huden mye med vann kan gjøre vondt verre. Decleors cleansing water kan brukes uten vann, og er veldig mild og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket dette mye jeg også, etter jeg begynte å trene styrke! Og spesielt etter jeg begynte å ta Leucine og Kreatin, huden har også blitt veldig tørr. En venninne som også trener styrke har samme problem, hun sier Seaweed-serien på BodyShop har hjulpet henne, men at den funket kun en liten periode før huden ble vant til den..

Jeg tenkte å gå til innkjøp av diverse fjesmasker for å se om dette funker! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...