Gå til innhold

Kviser og trening


JanneB

Anbefalte innlegg

Dette førte til at jeg investerte i gode hudpleieprodukter fra Decléor og md formulations. Bruker dagkrem og nattkrem (night balm) fra Decléor og anbefaler virkelig dette merket. De tar knekken på tørrheten (som gjerne kommer etter syre-produktene til md) og night balmen virker veldig beroligende på huden. Fra md formulations bruker jeg continuous renewal serum, face & body scrub og facial cleanser, alle med glykolsyre, og det er disse tre produktene man burde investere i dersom man ønsker å bli kvitt uren hud. Husk at md-produktene dyrker opp all dritten man har under huden, så man kan fort se mye verre ut enn man gjorde i utgangspunktet når man starter med produktene. Dette vil roe seg etterhvert, det normale er vel fra 1-3 måneder. Jeg har bl.a. nesten blitt kvitt nuppene ved tinningene, og de betente kvisene har forsvunnet.

Fint å høre så mye lovord om MD nå som jeg har begynt med det selv :) Har vel holdt på en måned snart, og opplever absolutt den "alt blir verre" biten ;) Men jeg er mye mindre tørr i huden enn før, og føler absolutt at det er gode produkter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint å høre så mye lovord om MD nå som jeg har begynt med det selv :) Har vel holdt på en måned snart, og opplever absolutt den "alt blir verre" biten ;) Men jeg er mye mindre tørr i huden enn før, og føler absolutt at det er gode produkter!

Godt å høre! Det gjelder bare å holde ut, det er verdt å ofre et par måneder med uren hud for å ende opp med frisk og fin hud som resultat. Husk bare å bruke solkrem med høy solfaktor nå som sola begynner å titte frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv:

- ta tilskudd av selolje

- ikke ta solarium (kvisene forsvinner fordi det tørker ut huden, noe som igjen fører til høyere talgproduksjon som vil forverre problemet på sikt)

- abefaler MD formulation sine produkter som du får kjøpt hos hudpleier. Pass på at du får produkter som passer til din hud.

- pass på at du får hoppa i dusjen med én gang treninga er ferdig. Bruk scrub fra MD i dusjen etter trening (om jeg bare kunne gitt deg ett råd, hadde det vært dette!). Om du har sensetiv hud og trener ofte, bland 50/50 med peelingen og rensekrem fra MD.

- senk stressnivået, få nok søvn

- skift putetrekk ofte, spesielt hvis du bruker hårspray o.l. så unngår du å gnikke produktrester inn i ansiktet ditt.

- vask sminkebørster 1 gang i uka

Hvilke produkter bruker du per dags dato til rens og fukt? Og av sminke, bruker du foundation, concealer pudder e.l?

Er eni med deg på de fleste punkter, men litt usikker på om det er så bra å bruke scrub etter hver trening..? Jeg har selv MD sin face and body scrub, og elsker den! Tenker bare at scrub kan være ganske hardt mot huden, og at det over tid ikke er bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er eni med deg på de fleste punkter, men litt usikker på om det er så bra å bruke scrub etter hver trening..? Jeg har selv MD sin face and body scrub, og elsker den! Tenker bare at scrub kan være ganske hardt mot huden, og at det over tid ikke er bra..

Ja, det har du helt rett i. Korrigerer meg selv og sier maks 2 ganger i uka, og om man har sensitiv hud så bland 50/50 med rens.

Tenkte rett og slett litt kort, bruker den selv etter hver "tunge svetteøkt" men tenkte jo ikke på at jeg bare har 2 av de i uka og trådstarter muligens har 5. Beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hmm, nå lurer jeg på om jeg har gjort noe kraftig feil her.

Dere som bruker/har brukt MDformulations - Det serumet (den lille flasken) med glykolsyren, skal man påføre det på ansiktet og IKKE rense det vekk etterpå? Men påføre det og deretter ta på krem over? Det er jo en ganske sterk syre, og jeg gikk bare utifra at den skulle renses vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, nå lurer jeg på om jeg har gjort noe kraftig feil her.

Dere som bruker/har brukt MDformulations - Det serumet (den lille flasken) med glykolsyren, skal man påføre det på ansiktet og IKKE rense det vekk etterpå? Men påføre det og deretter ta på krem over? Det er jo en ganske sterk syre, og jeg gikk bare utifra at den skulle renses vekk.

Serumet er nettopp et serum, og skal ikke renses vekk :) Du kan dog bruke det som en toner en gang i blandt om du foretrekker det/ikke vil ha så sterk effekt (for eksempel om du blir tørr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serumet er nettopp et serum, og skal ikke renses vekk :) Du kan dog bruke det som en toner en gang i blandt om du foretrekker det/ikke vil ha så sterk effekt (for eksempel om du blir tørr)

Haha, herlig :rofl: Hudpleieren jeg hadde renset det vekk, skjønner du, så jeg gikk utifra at man skulle det :) Da har jeg gjort det ganske så feil en stund! Men takk, da vet jeg det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Haha, herlig :rofl: Hudpleieren jeg hadde renset det vekk, skjønner du, så jeg gikk utifra at man skulle det :) Da har jeg gjort det ganske så feil en stund! Men takk, da vet jeg det ;)

Serumet gir mye nødvendig fuktighet etter rensen, så behold det på ja!! Kremen alene har ikke mye for seg, jeg har eksperimentert litt i perioder (for å se om jeg virkelig mååå ha alle disse dyre produktene) og brukt både serum og krem hver for seg. MD serum + annen fukt = njoda. Ikke serum + MD fukt = fail, fail, fail! MD serum + MD fukt = happy skin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fikk tabletter av legen, antibiotika elns som jeg skulle gå på ett år. Gikk på det ett halvår og kvisene ble nesten borte. Men siden man ikke bør få sol på seg når man tar disse, så sluttet jeg med dem nå i sommer og kvisene er kommet tilbake :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...