Gå til innhold

Kviser og trening


JanneB

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blææh! Kjipt dette altså! Men litt greit å høre at det ikke bare er jeg som har problemer med dette.

Jeg har ikke endret noe annet de siste månedene enn mer trening og kun spise ren mat, kanskje litt mer stress og litt mer dusjing. Irriterende at huden skal reagere sånn. Vi snakker monsterkviser, ikke bare ser det kjipt ut, men er megavondt... Skal dra til hudpleier å få sjekket hvilke produkter som passer min hud, slappe av og ikke styre så mye med huden, men la den hvile i jula (eventuelt gå i hi til denne "fasen" eller hva det nå er er over..:p)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Det påstås at enkelte kan reagere på laktose, som kan gi kviser. Bruker du proteinpulver? Proteinpulver fra konsentrat inneholder gjerne mer laktose enn isolat der man har fjernet det meste.

Jeg får kviser av melkeprodukter, men ikke av ost (for er vel ikke så mye laktose i dette?). Har startet med proteinpulver nå, og får nye kviser hver dag :-( Trenger tips til proteinpulver uten laktose (og veldig fint om det kan kjøpes i Danmark :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
GÅ til hudpleier :D Det anbefaler jeg virkelig.

Det hjelper heller ikke å prøve 100 forskjellige ting. Om man begynner på feks. MD formulations så kommer all "dritten" ut først, før det blir bedre ... Man bør holde seg til ett produkt i lengre tid for å se om det faktisk hjelper eller ikke :D

Vet det er lenge siden du skrev dette, men tenker jeg får spørre likevel ;) Jeg sliter veldig med huden, VELDIG, om dagen, og skal til en hudpleier om ikke så lenge. Jeg ser på nettsiden deres at de selger MD produktene, og tenkte det kunne være en ide å prøve dem selv om det er mange ulike meninger her. Når du snakker om at all "dritten" (:p) kommer først, hvor lang tid gikk det fra dette til det ble bedre? Brukte du sminke o.l. samtidig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er lenge siden du skrev dette, men tenker jeg får spørre likevel ;) Jeg sliter veldig med huden, VELDIG, om dagen, og skal til en hudpleier om ikke så lenge. Jeg ser på nettsiden deres at de selger MD produktene, og tenkte det kunne være en ide å prøve dem selv om det er mange ulike meninger her. Når du snakker om at all "dritten" :)p) kommer først, hvor lang tid gikk det fra dette til det ble bedre? Brukte du sminke o.l. samtidig? :)

Jeg hadde en del små nupper på en måte, ikke masse kviser når huden rensa seg. Ja jeg brukte vanlig sminke, nå bruker jeg kun mineralsminke fra Tikei som ikke tetter porene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet det er lenge siden du skrev dette, men tenker jeg får spørre likevel ;) Jeg sliter veldig med huden, VELDIG, om dagen, og skal til en hudpleier om ikke så lenge. Jeg ser på nettsiden deres at de selger MD produktene, og tenkte det kunne være en ide å prøve dem selv om det er mange ulike meninger her. Når du snakker om at all "dritten" :)p) kommer først, hvor lang tid gikk det fra dette til det ble bedre? Brukte du sminke o.l. samtidig? :)

Jeg var hos hudpleier og fikk anbefalt MDs produkter. Har brukt de siden desember og er megafornøyd!:) Huden min er endelig blitt seg selv igjen!:D Men ja, den første måneden jeg brukte produktene så jeg ikke særlig fin ut (ikke de mest heldige bildene fra nyttårsaften;) Men absolutt verd det i etterkant. Anbefales:D Takk for tips alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MD Fomulations skal være kjempebra. Anbefaler også serien Nimue, den er virkelig helt utrolig bra. Har brukt den i 1 år nå og kommer aldri mer til å bruke L'Oreal eller annet ræl. det er IKKE billig, men det er verdt det. Jeg velger heller ren hud enn dyre klær, sko og sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være noe med at kroppen din reagerer på at du nå er i hard trening og produserer mange fler hormoner enn tidligere. Det skjedde med meg for 1 1/2 år siden da jeg var i hard trening, og i tillegg fikk meg kjæreste. Da spratt hormonene i været, og jeg hadde plutselig et helt rødt ansikt fullt av kviser. Mine tips ville vært å gått til "HUDlegen" og ikke en vanlig lege, høres ikke ut som du har noe særlig mye av det, men nok til å plage deg. Ikke pirk på det, la det være, sørg for å bruke fettfrie sminker og ansiktskremer. I tillegg ta sol, noe som utseende messig tar vekk en god del av det, og i tillegg tørker ut kvisene.

Viktigste er at du ikke pirker på de, siden da infiserer du de med bakterier og i tillegg, kan få merke/arr av det.

*HSA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være noe med at kroppen din reagerer på at du nå er i hard trening og produserer mange fler hormoner enn tidligere. Det skjedde med meg for 1 1/2 år siden da jeg var i hard trening, og i tillegg fikk meg kjæreste. Da spratt hormonene i været, og jeg hadde plutselig et helt rødt ansikt fullt av kviser. Mine tips ville vært å gått til "HUDlegen" og ikke en vanlig lege, høres ikke ut som du har noe særlig mye av det, men nok til å plage deg. Ikke pirk på det, la det være, sørg for å bruke fettfrie sminker og ansiktskremer. I tillegg ta sol, noe som utseende messig tar vekk en god del av det, og i tillegg tørker ut kvisene.

Viktigste er at du ikke pirker på de, siden da infiserer du de med bakterier og i tillegg, kan få merke/arr av det.

*HSA

Alle råd skal følges! Men ta sol? Jeg ville trodd det var mindre bra, jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sol skal visstnok ha en uttørkende effekt på kviser sånn umiddelbart, men på lengre sikt skades og herdes huden noe av soling, noe som igjen gir ny grobunn for kviser. Men alt med måte sies det.

Sol har en god effekt på huden, ( korttidseffekt ) SPESIELT mot kviser. Årsaken er fordi de tørker bort kvisene, og i tillegg gir mer glød i huden, så du generelt føler deg mer vell ( psykisk ). Men igjen, skal man sammenligne hvor helseeffektivt sol 5 ganger i uken i ett år, så er det dessverre litt andre faktorer som spiller inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ekstremt mye kviser før på kroppen i ca 6-7år,har brukt legemidler til en verdi av 5-10000 ( fikk noe gratis i militære :) ) uten noe hell.. var i Thailand på ferie 2 måneder og alle kvisene forsvant :)

Flyttet til Norge igjen og de kom sakte tilbake :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ekstremt mye kviser før på kroppen i ca 6-7år,har brukt legemidler til en verdi av 5-10000 ( fikk noe gratis i militære :) ) uten noe hell.. var i Thailand på ferie 2 måneder og alle kvisene forsvant :)

Flyttet til Norge igjen og de kom sakte tilbake :/

Prøv noe som heter Reoctan* det er middel of the gods, masse bivirkninger av de, men det er kun under bruken av det.Det er VELDIG sterke saker, men det gjør susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv noe som heter Reoctan* det er middel of the gods, masse bivirkninger av de, men det er kun under bruken av det.Det er VELDIG sterke saker, men det gjør susen.

Går bra nå, fleste arrene starter å forsvinne + har blitt mye mer komfortabel med kroppen etter styrketrening :)

så litt urenhud ødelegger ikke dagen lengre, fins værre ting ;)

Men takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bra nå, fleste arrene starter å forsvinne + har blitt mye mer komfortabel med kroppen etter styrketrening :)

så litt urenhud ødelegger ikke dagen lengre, fins værre ting ;)

Men takk for tips!

Hvis de fleste arrene snart har forsvunnet, er jo det gull verdt da. Jeg har fortsatt arrene, men de er små, og lite synlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

noen som har opplevd å få mer kviser med økt inntak av omega-3? :confused:

har trent over lengre periode nå (nesten et år) og gått på lav-karbo samtidig uten økning i uren hud,

men etter at jeg økte inntaket av omega-3 (fra 1 gram til 4 gram per dag) så fikk jeg mer kviser... :eek:

er det en sammenheng? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...