Gå til innhold

Ting du gjør når du egentlig "leser" til eksamen


IdaL007

Anbefalte innlegg

- Lager meg mat selvom jeg nettopp har spist

- Planlegger neste måltid

- Går på butikken for å klargjøre neste måltid

- Laster ned alle 6 sesongene av Lost for å se de på nytt

- Vasker kjøkkenet

- Lærer bikkja nye triks

- Googler oppskrifter, og lagrer de jeg skal teste.

- Sjekker facebook og fitnessbloggen hvert 4. min i tilfelle noe har skjedd.

- Ser på drømmehus til salgs på finn.no og planlegger innredingen jeg ville hatt der.

- Spiller The Sims, lager meg en bodybuilder som har treningsrom, kun får spise kylling, og må løpe overalt.

- Sjekker kjolene på nelly.no

- Bestiller kjoler fra nelly.no

- Sjekker kontoen, angrer på bestillingen. Angrer ikke når jeg får hentelappen i posten.

- Sjekker postkassa selvom jeg vet postmannen ennå ikke har vært her.

- Skriver inn fiktive usunne måltider på diett.no for å føle meg selv flink og sunn !

altså... ingen grenser for alt det tullet man finner på som erstatning for å lese til eksamen. ALT føles mer viktig enn å lese. :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg vet jo hva det er, men det er så innmari vanskelig å huske hvordan man skal regne det ut når man har forskjellige variabler og sannsynlighetsfordelinger å ta hensyn til.. Bahh! Hadde det bare vært å regne ut roten av variansen hadde det liksom ikke vært så ille :p

De andre der er vel ulike parametre som skal tolkes ut i fra et eller annet datamaskinen har satt opp. ANOVA-modell, eller noe så der..

Det er vel relevant i forhold til forskning, ja. Alt i fra det å beregne målefeil ved dopingtester til å estimere hvor stor andel av Norges befolkning som er antatt å få kreft i løpet av de neste 10 årene basert på innhentede date :p

EDIT: Ved å klare å skrive ned det her følte jeg at jeg kanskje kan mer enn jeg i utgangspunktet trodde jeg gjorde :cool:

Jeg var ingen kløpper i statistikk (tvert imot, det tok en stund til det "satt"), men mitt beste tips er, at hvis du får lov til å bruke formler og tabeller i statistikk, så må du bruke den for alt den er verdt! Det er sider der med alle sannsynlighetsfordelingene og deres standardavvik, varians osv. og mye annet gull. Jeg visste ikke om de sidene før uti eksamensperioden :blush: Jeg hadde ikke hatt sjans til å drive å regne på forventning og varians til alskens merkelige fordelinger.

Håper ikke dette er altfor innlysende, det var det nemlig ikke for meg :rofl:

...

Uansett, prokrastinering er jeg flink til. Jeg har min første eksamen på tirsdag, jeg er ferdig 4. juni. Lenge til :cry: Jeg har to kjemianalysefag, organisk kjemi VK og teknologiledelse (teit siv.ing.fag som går meg farlig på nervene!!)

Jeg sitter på skolen, så det er begrensa hva jeg kan gjøre. Men kaffepauser, internettpauser, gåpauser, lesepauser (skjønnlitteratur, altså...) benyttes. Hvis jeg hadde lest på hybelen hadde hele dagen blitt en pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ingen kløpper i statistikk (tvert imot, det tok en stund til det "satt"), men mitt beste tips er, at hvis du får lov til å bruke formler og tabeller i statistikk, så må du bruke den for alt den er verdt! Det er sider der med alle sannsynlighetsfordelingene og deres standardavvik, varians osv. og mye annet gull. Jeg visste ikke om de sidene før uti eksamensperioden :blush: Jeg hadde ikke hatt sjans til å drive å regne på forventning og varians til alskens merkelige fordelinger.

Håper ikke dette er altfor innlysende, det var det nemlig ikke for meg :rofl:

Får du kjøpt slike oppsummerings-/formelhefter? :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min eksamen var det i hvert fall tillatt hjelpemiddel, og nødvendig også, ettersom vi måtte bruke den til å slå opp i tabellene. Kanskje det er NTNU-greie. :unsure:

neineinei, vi får ha med alt mulig rart vi også, men ser ikke for meg at jeg finner igjen noe i den rotete boka mi.. Finnes det et formelhefte er jo det genialt - må sjekkes ut!

:D

TAKK FOR TIPSET!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Standaravvik er hvor langt noe ligger fra gjennomsnittsverdien. De andre vet jeg ikke noe om dessverre. Hvordan statestikk er det du skal ha? Er det til forskningsmetode?

Du gikk Statistikk og metode, y? Kvantitativ og kvalitative forsknings metoder elns (Mener å ha lest at du gikk Statsvitenskap) Det trumfer trolig Org teori på kjedesomhets-skalaen. Da var rommet ryddet, klærne plassert fint i skapet, pulten fri for ark og søppel. Klar for å lese da?.-..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten ett oppgavependium på 135 sider i statistikk inkl. formelsamling og tabeller. 17 oppgavesett med løsninger og 7-8 eksamener med løsninger om noen vil ha.

Om noen har grunnleggende matematikk på UIT med Bård og har hans matematikkleksjoner, hyl ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''. . . anyone can do any amount of work, provided it isn't the work he is supposed to be doing at that moment."

Robert Benchley

...so true.

Rydder

Vasker opp

Støvsuger

Sorterer bøker/artikler

Lager mat

Spiser mat

Kjøper inn mat

Går tur

Ser på tv-serier på nett

Leser nyheter

Henger på div forum

osv osv.

Funnet ut at det beste er å drive med såkalt 'smart procrastination', altså at man lager en liste av ting man må gjøre der alltid en ting er prikært (e.g. lese til eksamen) mens de andre også er nyttige (e.g. lage flashcards til andre eksamener, skrive en stil, osv.) på den måten gjør i hvertfall jeg alle de andre mindre viktige, men fortsatt viktige, tingene. Det er da noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...