Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ja dette svare bør jeg vel vite selv.. men man hører så mye rart at jeg blir en smule smårar :whistle:

jeg trener mot å stille i fitness våren 2014. jeg har tidligere slitt mye med spiseforstyrrelse så jeg har alltid vært strikt med kostholdet..altfor mye i mine øyne.. nå er jeg da normalvektig,god fremgang i styrken. Drikker egentlig veldig sjeldent,men så har jeg da nå fått en periode der det ble en liten ferie forrige helg med noe vin. så bursdag neste helg. men jeg fikk skikkelig lyst å bare slippe alle grenser å ta en tur ut i dag-sjelden jeg har skikkelig lyst å gå ut..men jeg vet at alko og fitness hører dårlig sammen...vil dette ødelegge mye for meg?? jeg holder meg stort sett til vin uansett.

man skal jo liksom leve oppi det hele... samvittigheten gneger hehe:(

men jeg er veldig lei av denne fokus greia på mat all the time... jeg vet jeg henter meg inn fort..men redd likevel at dette skal ødelegge mye...

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22334-mange-tanker-rundt-alkohol-og-fitness/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare..Vær veeeldig forsiktig hvis du fortsatt har spiseforstyrrelse og skal stille..Her er det mange som virkelig har fått problemer under/etter dietten.

Nekter å tro at du vil se forskjell i 2014 på om du gikk en tur på byen- all in i år eller ikke.

MEN du trenger jo ikke drekka deg skiitings=) drekka seg i god form bare!:)

Vil bare..Vær veeeldig forsiktig hvis du fortsatt har spiseforstyrrelse og skal stille..Her er det mange som virkelig har fått problemer under/etter dietten.

Nekter å tro at du vil se forskjell i 2014 på om du gikk en tur på byen- all in i år eller ikke.

MEN du trenger jo ikke drekka deg skiitings=) drekka seg i god form bare!:)

jeg vet jeg må være forsiktig i forhold til sf å stille:) men dette er dette som har gjort at jeg har kommet så langt som jeg har kommet i dag :) det er målet mitt. men jeg har alltid før sykdommen også elsket trening :)

så dette er jo en livsstil for meg. men vil gjerne løsne litt på grepet:)

nei jeg drikker meg svært sjeldent full ;)

Drikk da for faen. Vitsen med selvpining for noe som kanskje ødelegger en hundredels promille av fremgangen din frem til 2014? Vitsen med å trigge spiseforstyrrelser igjen med å være unødvendig strict? Vitsen med å ikke være livsnyter? For at du skal være ei jente som drukner i mengden blandt urkjedelige dedikertesukrinbakstblogghipstercunts?

Å finne ut at man "skal stille i fitness" er så jævla oppbrukt og i mine øyne er det ingen prestasjon i det hele tatt.

Å trene for livsglede er så jævla undervurdert.

Min mening.

Og for å svare på spørsmålet ditt: Se første setning.

Drikk da for faen. Vitsen med selvpining for noe som kanskje ødelegger en hundredels promille av fremgangen din frem til 2014? Vitsen med å trigge spiseforstyrrelser igjen med å være unødvendig strict? Vitsen med å ikke være livsnyter? For at du skal være ei jente som drukner i mengden blandt urkjedelige dedikertesukrinbakstblogghipstercunts?

Å finne ut at man "skal stille i fitness" er så jævla oppbrukt og i mine øyne er det ingen prestasjon i det hele tatt.

Å trene for livsglede er så jævla undervurdert.

Min mening.

Og for å svare på spørsmålet ditt: Se første setning.

hehe.. oi du var rett på sak..

jeg skjønner hva du mener med at så mange skal stille fortiden.. men jeg føler meg egentlig ikke i den båten helt.. dette har jeg hatt sansen for lenge.. ikke hatt helt troen på meg selv før jeg fikk spark i baken om å faktisk ha tro på at dette kunne jeg klare. skal jo litt til å satse mot bodyfitness også...

men alle har jo så klart sine meninger :) men ja jeg hørte deg hehe:) men likevel så hjelper det på å lufte tankene her som folk gjerne gir kloke svar

jeg har tidligere slitt mye med spiseforstyrrelse

men jeg er veldig lei av denne fokus greia på mat all the time...

Da vil jeg påstå at en konkurransediett ikke er noe for deg for øyeblikket. Hodet må være 100% på plass og det tærer på psyken og kroppen å være på diett.

Annonse

Ta deg en tur ut, det er ikke mer "skadelig" en å stå over en trening. Man er nødt å begynne og innse at trening handler ikke om èn spesifikk treningsøkt, men summen av alle treninger over lang, lang tid.

...og at "skadene" av alkohol ikke handler om èn spesifikk bytur, men om summen av alle byturer over lang tid. Ta deg en tur ut du frøken, og kos deg :happy:

Tror mange snur seg litt for mye til andre (altså brukere her på fb bl.annet) for å søke ''aksept'' for ting de ikke vil ha dårlig samvittighet for. Altså om man får som svar at det bare er å kjøre på letter det samvittigheten og gjør at tingen ikke blir så ille. Dette er jo bra hvis man sliter med psyken, men det beste er jo alltid å avgjøre hvor lurt ting er selv:) Hvis du har lyst å drikke i helgen, gjør for all del det.YOLO!

Drikker stadig vekk jeg! Funker fett sammen med trening! :)

Hurra! Jeg føler meg innimellom veldig ensom med mine hvitvinsglass i kveldssola, tør ikke ha FB åpen engang, i redsel for at noen ser meg! :p

Men, litt sånn apropos alkohol - hva er verst - en flaske vin på en kveld, eller en flaske vin fordelt utover på 3-4 kvelder? Sånn treningsmessig, selvsagt.

Annonse

Hurra! Jeg føler meg innimellom veldig ensom med mine hvitvinsglass i kveldssola, tør ikke ha FB åpen engang, i redsel for at noen ser meg! :p

Men, litt sånn apropos alkohol - hva er verst - en flaske vin på en kveld, eller en flaske vin fordelt utover på 3-4 kvelder? Sånn treningsmessig, selvsagt.

Blir man dårlig i par dager+ så tror jeg ikke det er bra for treningen, men drikker man litt avogtil og får i seg mat og væske så har jeg aldri merket noe til det hvertfall. hehe!

Spørsmålet du må stille deg her er hva som er verst:

* de katabole effektene av fylla

* de katabole effektene av kortisolet/stresset som følger med å bekymre deg for punktet over

Selv drikker jeg nesten ikke, men om jeg først har lyst å drikke noe sammen med frimåltidet mitt på lørdag, så gjør jeg det. Men jeg tar den ikke så langt ut at dagen derpå er ødelagt. Det er *min* måte å gjøre det på. Finn noe som passer deg og som gjør at du ikke stresser.

Ang det de andre sier om SF og Fitness...der bør man være forsiktig i ditt tilfelle altså,for den depresjonen mange opplever etter en diett er ikke enkel i seg selv..nå opplever ikke alle det men,mange og for eksempel kan du jo lese denne :

"The post-competition blues" (Fitnessnora)

og dette:

Confessions (Fitnessnora)

Og dette er en jente som overhodet aldri har slitt med sf før dette...tenk deg hvilken påkjenning det kan bli for en jente som deg som har slitt med sf før diett og gjennom hele dietten og deretter...etterpå...det kan bli svært vanskelig og jeg har selv vært syk,er fremdeles faktisk merker jeg i perioder at jeg har fremdeles tendenser ....det psykiske er veldig vanskelig å bli kvitt selv etter mange år med behandling ....nå vet jeg ikke hva du har fått v behandling og hvor alvorlig din sf var,men uansett...Fitness er ikke for de som sliter på den måten synes jeg da..

Nå husker jg ikke hvilken blogg jeg leste men det var en annen enn overnevnte ,men en jenta hadde også mye å fortelle hva angår baksidene ved Fitness...og da hvor tynn man faktisk må bli ,veldig mange av jentene før man faktisk er bra nok i coatchen sine øyne..og husk at ikke alle coatcher er like gode heller...det har vært tilfeller der folk ahr blitt ødelagt...

Jeg ville ivertfall brukt ena lengre tid til å evt komme dit hvor jeg skulle stillt om jeg var deg...kan hende at målet om Fitness ikke er for deg som det nevnes over,av flere grunner...helse først...Fitness er i grunnen ikke spesielt sunt..og det er helsa og sunnhet man bør strebe etter når man skal bli friske fra sf:)

Nei. Tvert imot blir man hardere da alkoholen dehydrerer kroppen. Dagen derpå + en dusj = magisk form.
Man vil jo bli tørst og drikke masse ...d vil amn jo ikke bli så hard? Drikker alltid masse vann gjennom kvelden om jeg drikker alkohol og før jeg legger meg...og når jeg våkner...da vil man ikke bli hard:POg dessuten slipper man hodepine :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...