Gå til innhold

Filosofen blåbjørn


Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve å være konsis og "to the point" etter beste evne.

Grunnen til at jeg kommenterer dine kroppsstatuser er fordi det bildet du viser og den beskjeden du kommer med stemmer ikke overens, i mine øyne. Kontekst eller ikke. Det er selvmotsigende å snakke om hvor fornøyd en skal være med kroppen når bilde du legger ut viser en proggresjon fra fett til sixpack.

Å være fornøyd trenger ikke være eksklusivt for å holde en kroppsvekt som ikke er helsemessig forsvarlig?

Det er heller ikke nødvendig å trene i baris. Inne på et senter. Jeg ser ikke akkurat masse barisbilder fra f.eks. OSK.

Å trene i baris, på et privat senter, alene anser du som et motkast mot mine utsagn?

Det er ikke nødvendig, men det er ganske befriende. Og at du ikke har sett det, betyr vel heller ikke at det ikke har forekommet? :)

Der handler det om prestasjon, og ikke kropp. Alle kommer i alle størrelser og fasonger og du kan ikke se noen av de skrive lange blogginnlegg om hvor fornøyd de er med kroppen eller viser formbilder. Det minner også litt om #fitnok hvor det var snakk om "kropp mot kroppsfokus", noe som, om jeg husker riktig, alle ble enige var en litt uheldig taktikk.

Det handler ikke mindre om prestasjon bare fordi jeg velger å trene noen av mine økter i baris, når jeg er alene på Optimal Trening. Hvorfor antar du dette?

Og at ikke alle investerer tid i en blogg, eller sin sosiale medie profil har vel ikke så mye med saken å gjøre?

Så var det det med manglende evne. Det kan stemme at jeg mangler FLERE evner pr.dags dato. Det er det "å vokse opp" betyr (ikke at jeg kommer med angrep her, mind you). Jo flere år som går, jo eldre man blir, jo mer erfaring har en fått. Det er rett og slett snakk om tall. Det betyr at jeg har en laaaaaaaaaaaaang vei å gå, og det er egentlig en vei som bør aldri tar slutt. Flere nyanser som kommer med tiden er med på å gi deg disse "evner". Det kan hende jeg mangler noen, det kan hende jeg har noen du ikke har. Men jeg ser bilder i hensyn til kontekst, og mener fortsatt at bilder som følger teksten ikke henger sammen (ref: kropp mot kropp). "Her er jeg med min sixpack, men du kan godt trives med dine +15kg ekstra, fordi du skal være fornøyd med din kropp!" er den beskjeden jeg leser.

Da kan det være kommunikasjonsfeil fra min side, eller du kan tolke bildet på en måte basert på din bakgrunn som ikke nødvendigvis kan ekstrapolere det du anser som en realitet over på den faktiske intensjonen til bildet.

Det er vel langt å kunne putte de ordene i munnen til en som mot alt og alle prøver å bekjempe akkurat dette. At jeg tilfeldigvis har en six-pack, og har et standpunkt mot seksualisering av klienter og formbilder burde vel ikke være årsak til at jeg må skjule kroppen. Eller unngå å vise den frem?

Vi er enige pr. "stringtrusebilder" argumentet. Jeg vil bare legge til at stringbilde eller baris, begge sender samme signal. Bare fordi en jente som poserer i stringtruse sender signal X, så betyr det ikke at en gutt i baris ikke sender samme signal. Gutten er ikke fritatt fra noe som helst. Derfor vil jeg påpeke det og be deg om å revurdere din egen intensjon om bilder og hvorfor ditt valg av bilder og tekst er sånn som den er. Om du, etter å ha tenkt litt gjennom det, mener det samme, så får det være. Det er ditt valg, og jeg vil respektere det, selv om min oppfatning er annerledes.

Sender samme signal, i dine øyne, men jeg har fått svært mange kommentarer via facebook og e-post som sier det motsatte. Siste e-post: "Dine reflekterte og ærlige blogginnlegg har fått meg til å tenke. Sette litt mer pris på min egen kropp. Den er, tross alt, veldig funksjonell. Det burde være det viktigste - Takk!"

Jeg må vel bare akseptere at man ser saker med sin egen referansebakgrunn.

Mitt valg av bilder tatt i kontekst. Jeg står på hender fordi det er kropp i kontekst. At jeg har muskler på ryggen bør være utenfor emnet.

At jeg viser formbilder, at jeg i dag er stolt av kroppen min, var for å bygge følelser til teksten.

Jeg skal være enig i at det ene bildet var unødvendig stilt opp, men det ble tatt via snapchat og det ble bare slik. Jeg synes ikke det fremhever seksualitet, eller underbygger en utopisk standard. Faktisk har jeg 17 % kroppsfett på sist bilde og er vel langt i fra utopia!

Sist, men ikke minst, å konstant henvise til "private fora" etter å ha lagt ut noe offentlig og fått kommentar på det offentlig, tålker jeg som en god gammeldags guilt trip/hersketeknikk. Du har lagt ut samme beskjed flere ganger i de siste par ukene: på Instagram, på Facebook, her og på din blogg. Det er fire medier. Det betyr at det er noe som bryr deg veldig og engasjerer, og jeg vil anbefale å revurdere "hvorfor". Når det gjelder mine intensjoner, så er det faktisk å gjøre deg oppmerksom på at du sier imot deg selv, og det litt oftere i det siste enn ellers. Det er gjort med de beste intensjoner. Personlig, setter jeg pris på når jeg blir gjort oppmerksom på det selv, men mennesker er forskjellige. Jeg mener det som et "tips" og ikke et "angrep". Jeg har fått ganske mye feedback fra mine venner om ting de synes jeg gjør eller sier er rart/unødvendig/whatever, noe som har bare stimulert til ikke noe annet enn personlig vekst. Og det er jeg personlig evig takknemlig for, og jeg antar (med mindre noen sier ifra) at andre vil sette pris på sånt også.

Hva med å konstant påpeke noe i offentlig fora som bør diskuteres i privat om det faktisk er meg du ønsker å hjelpe?

Om du KUN ønsker å gjøre meg oppmerksom, hvorfor ikke skrive til meg privat?

Det har ikke noe med å ikke sette pris på tilbakemeldinger, men å måtte skrive en slik kritikk som går i mot mine kjerneverdier er vel noe krast å måtte ta offentlig. Spesielt om du spesifikt nevner at du ønsker å hjelpe meg med personlig vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror - kanskje - at du går glipp av selve problemstillingen, Ojive.

Det BluebearWebcoaching tar et oppgjør med, er IKKE at folk av egen fri vilje legger ut bilder av sine fremganger. Ikke en gang om de måler sine fremganger i kroppslige forandringer som mindre fett, mer muskler, støre sexyness, mer awesomeness, flottere rumpe eller hva det nå måtte være. Alle må få lov å være stolt av kroppen sin og om de vil legge ut bilder av fremgangene, så værsågod!

Så hva er det egentlig han skriver?

Jo, han skriver at han som coach IKKE vil markedsføre seg selv ved SELV å legge ut sine klienters formbilder. Men, om jeg skal driste meg til å tro noe, så vil BluebearWebcoaching være både stolt, fornøyd og glad om hans klienter SELV føler seg så stolt over egne fremganger at de vil dele bilder av den. (Alt innenfor sømmelighetens rammer, selvsagt)

Andre nettbaserte coacher og PTer bruker i stor grad sine klienters bilder som en viktig del av markedsføringen. BluebearWebcoaching gjør det ikke. Og når han ikke gjør det så er det ut i fra et prinsippielt ståsted som sier noe om at han ønsker å hegne om sine klienters integritet, deres private sfære og det som er og bør være deres "eget".

Svært honorabelt, spør du meg!

:)

Og så må selvsagt BluebearWebcoaching få være stolt av sine egne fremganger og han må innrømmes retten til selv å dele bilder av denne, på samme måte som alle andre. (Innefor sømmelighetens rammer selvsagt. Og, ja, det kan bli litt i overkant mye skjegg.)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå virker det, for meg, slik.

Ojive hadde et poeng men rota det bort i "hobby-psykologien" sin, og Bluebear hadde kanskje et poeng, men rota det bort i "hobby-filosoferingen" sin. Dere trenger begge to å snakke om ting dere forstår og droppe den pretensiøse innpakningen.

Det kan virke som om to av de brukerne på forumet som er minst rett på sak prøver å diskutere, og argumenterer bare over hodet på hverandre.

_____________________

Hva sier du?

Jeg sier at for min del er det lite forskjell. Det er så og si det samme.

a) Se formbilde av en gutt eller jente halvnaken, med kommentarer fra coach.

B) Se bilde av coach halvnaken, kommentere fremgangen til en gutt eller jente.

Helheten, konteksten, er fokus på kropp, fokus på utseende.

BluebearWebcoaching, for min del bommer du med gode poenger fordi jeg føler du fremstår som hyklersk. Du sier "Et bilde som maskerer realiteten og presenterer et utopia som vanskelig kan eksistere for de fleste, men fremlagt som normen.", og en tur innom instagrammen din så må jeg realitetsorientere megselv.

Personlig har jeg fulgt tråden siden dens spede barndom og for en stund siden kom jeg frem til at dette vell eskalerte kjapt, og nå føler jeg gode poenger går tapt.

Det er flott at du sier tydelig nei til seksualiserte/unødig lettkledde før/etter-bilder av kunder, og velger å stå sterkt på dine verdier som trener. For min del kræsjer det bare når jeg føler du selv havner i akkurat samme kategorien.

Forskjellen er bare at du trener deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier at for min del er det lite forskjell. Det er så og si det samme.

a) Se formbilde av en gutt eller jente halvnaken, med kommentarer fra coach.

B) Se bilde av coach halvnaken, kommentere fremgangen til en gutt eller jente.

Helheten, konteksten, er fokus på kropp, fokus på utseende.

En coach halvnaken = en person uten t-skjorte alene på et privat treningssenter som står på hendene = en jente i stringtruse som står med rumpen oppi et kamera?

Da virker det mer som at det handler om å skjule kropp i sin helhet? Men for å ikke anta noe: Anser du det som negativt å i det hele tatt vise kropp?

Forstår ikke helt sammenligningen din.

BluebearWebcoaching, for min del bommer du med gode poenger fordi jeg føler du fremstår som hyklersk. Du sier "Et bilde som maskerer realiteten og presenterer et utopia som vanskelig kan eksistere for de fleste, men fremlagt som normen.", og en tur innom instagrammen din så må jeg realitetsorientere megselv.

For å unngå misforståelser.

Tenker du nå på bildet mitt hvor jeg står på hender?

Personlig har jeg fulgt tråden siden dens spede barndom og for en stund siden kom jeg frem til at dette vell eskalerte kjapt, og nå føler jeg gode poenger går tapt.

Det er flott at du sier tydelig nei til seksualiserte/unødig lettkledde før/etter-bilder av kunder, og velger å stå sterkt på dine verdier som trener.

Hva spesifikt tenker du på her. Det ble litt diffust.

Tenker du på bildene av Sigvar som stilte på Malta?

Eller spesifikke bilder av meg?

Annet?

For min del kræsjer det bare når jeg føler du selv havner i akkurat samme kategorien.

Forskjellen er bare at du trener deg selv.

Da tenker du på at jeg legger ut bilde fra 2012-2015 og forteller om vektnedgangshistorien min?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det virker som de fleste har inntrykk av at jeg er i mot kroppsbilder.

Det er jeg ikke innenfor rimelighets grenser.

Ei heller er jeg spesifikt i mot et fokus på utseende, så lenge det ikke manifesterer seg i en tilstand som er negativ. Det trenger ikke være noe skam i å ønske å se "veltrent ut" eller "pen ut".

Jeg snakker om:

- Å benytte seg av unødig nakne kropper, ofte i seksualiserte og falske posisjoner. Da spesielt med tanke på personer som er klienter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om:

- Å benytte seg av unødig nakne kropper, ofte i seksualiserte og falske posisjoner. Da spesielt med tanke på personer som er klienter.

Gjesp....

Dette hadde nok Tor fått med seg om han hadde giddet å lese innlegget mitt før han klimpret løs på tastaturet.

Må vel finne en annen tråd om det skal bli noe poeng å finne frem popkornet...

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om:

- Å benytte seg av unødig nakne kropper, ofte i seksualiserte og falske posisjoner. Da spesielt med tanke på personer som er klienter.

Det kan vi være ganske enige, men hele poenget går tapt i enten et bilde eller i en filosofisk-vri.

Du sier det selv. De fleste tror at du er i mot kroppsbilder, vel, hvor i kommunikasjonen går det galt da om du ikke er det?

Kort fortalt. Det kan godt hende du mener en ting, men ikke kommuniserer det ut. Jeg oppfatter deg til tider hyklersk. Tekstene og bildene stemmer kanskje overens hvert innlegg for seg, men når jeg leser flere etter en annen (instagra, her inne, bloggen) så blir helheten diffus.

Posten min forøvrig burde være lett og forstå, jeg klarer faktisk ikke kommunisere det noe enklere, og det eneste jeg kan legge til er helheten, altså overkropsbilder for markløft, håndstående ol, altså ikke spesifisert kun til håndståendebildet.

Som nevnt. Gode poenger, men for min del mye unødvendig støy i kommunikasjonen, både bilder og/eller filosofi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjesp....

Dette hadde nok Tor fått med seg om han hadde giddet å lese innlegget mitt før han klimpret løs på tastaturet.

Må vel finne en annen tråd om det skal bli noe poeng å finne frem popkornet...

;)

Jeg leste innlegget ditt, men følte ikke det var i samsvar med hva jeg hadde lest. Om det er slik at Bluebear trenger deg eller andre til å kjøre en oppsumering slik at vi nolduser skjønner hva som står, så forstår jeg innlegget ditt.

.. om ikke så er det min tilbakemelding til Svein, og mitt bidrag til diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvem du vier deg med som nolduser, Tor - men BluebearWebcoaching klarer seg nok fint uten meg som advokat. Jeg prøvde vel bare å peke på det som åpenbart så ut som en misforståelse. Og grunnen til den kan nok hvile vel så mye på BluebearWebcoaching som på Ojive.

Men nå er det jo avklart flere ganger, så ingen grunn til å finne frem popcorn, altså.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vi være ganske enige, men hele poenget går tapt i enten et bilde eller i en filosofisk-vri.

Du sier det selv. De fleste tror at du er i mot kroppsbilder, vel, hvor i kommunikasjonen går det galt da om du ikke er det?

Kort fortalt. Det kan godt hende du mener en ting, men ikke kommuniserer det ut. Jeg oppfatter deg til tider hyklersk. Tekstene og bildene stemmer kanskje overens hvert innlegg for seg, men når jeg leser flere etter en annen (instagra, her inne, bloggen) så blir helheten diffus.

Posten min forøvrig burde være lett og forstå, jeg klarer faktisk ikke kommunisere det noe enklere, og det eneste jeg kan legge til er helheten, altså overkropsbilder for markløft, håndstående ol, altså ikke spesifisert kun til håndståendebildet.

Som nevnt. Gode poenger, men for min del mye unødvendig støy i kommunikasjonen, både bilder og/eller filosofi.

Det er mulig at det blir mye støy i tekstene, men det er vanskelig å oppklare uten spesifikke eksempler.

1) Formbilder av Sigvar som skal stille i kroppsbygging anser jeg som bilder i kontekst, og ikke seksuelt fremmende. Spesielt ikke et bilde av kropp som drar nytte av noen. Da synes jeg ogå det er moro å ta tullete bilder som henger sammen med "historien" uten at jeg har ansett det som negativt for følgerene mine eller andre mennesker som har blitt utsatt for dette/disse bildene.

Noen bilder anser jeg derimot som på kanten, og det har jeg tatt til meg etter tilbakemeldinger.

2) Overkroppsbilder @ markløft anser jeg personlig iallefall som kontekst. Da det var en treningsøkt, med markløft, uten t-skjorte fordi jeg trener ikke på sats og kan i stor grad gjøre hva enn jeg vil etter normal åpningstid.

Anser du det som et problem å trene med en bar overkropp?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Posten din var ikke vanskelig å forstå helhetlig sett, men noen ting som kunne misforstås. Det blir litt vel diffust hvilken post du spesifikt snakker om, og jeg synes det blir noen misforståelser på veien. Det er nok av de, og jeg ønsker å avklare så mye som mulig før noe får et svar for å unngå unødige omveier.

Når jeg nevner alle snakket jeg vel egentlig bare om deg og ojive, hehe.

Har ikke fått så mye inntrykk av at "alle" i bloggosfærene har et inntrykk av at jeg er i mot kroppslige bilder per innspill jeg har fått, men så har jeg ikke intervjuet alle heller :-)

Om helheten baserer seg på at det ikke er samsvar mellom det som blir sagt og det som kommer frem er det fint å ha spesifikke situasjoner å peke på da hver av de kan igjen ha sin kontekst som jeg ville regnet innenfor rimelighetensgrenser av kroppslig eksponering.

Er det slik at du/flere i diskusjonen anser det som et problem å legge ut bilder av kropp generelt og at dere da reagerer på at jeg til tider har bilder av en lettere kledd kropp?

Videre synes jeg det er vanskelig å føre praten et steg videre da det blir veldig mange diffuse utsagn, men jeg er mer enn åpen for en videre prat og setter pris på alle innspill som kan gjøre at mine verdier kommer bedre frem uttad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare kort og greit.

Personlig har jeg ingenting i mot menn eller damer som skryter av kroppen, innenfor rimelighetens grenser.

Men du skriver at du har tatt til deg tilbakemeldinger på bilder som er på kanten, så da regner jeg med at tilbakemeldingen er motatt fra flere kanter, og meg.

Konkret tilbakemelding for å få frem dine verdier er å skille på filosofikse, konkrete og innlegg der du selv er hovedfokus - til tider så er alle tre tilstedeværende og jeg sliter med å se hva budskapet egentlig er. Kanskje er det bare jeg som ikke skjønner, eller kanskje vi er flere.

Avsnittet svarer vel egentlig for det meste om det du spør om.

Personlig mener jeg du har til tider veldig gode poenger, og det er synd å se det forsvinne i missforståelser, besykyldninger om dobbeltmoral og endeløse diskusjoner om hvordan det blir fremstilt.

Siden det blir alt for subjektivt at jeg skal poste mine eksempler på det, så overlater jeg jobben til deg. Tilbakemeldingen er iallefall gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, i likhet med Ojive og Tor, stusset på ordvalg og bildebruk. Ser jo nå det at det pressiseres at formbilder er ok, og at du tenker først og fremst på bildebruk av klientene - og det er jo flott! Så alt bunner kanskje i hvordan budskap formidles? Det kan jo tenkes at det av og til, kan være en fordel å være tydeligere enn tåkefyrsten Morten Harket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, i likhet med Ojive og Tor, stusset på ordvalg og bildebruk. Ser jo nå det at det pressiseres at formbilder er ok, og at du tenker først og fremst på bildebruk av klientene - og det er jo flott! Så alt bunner kanskje i hvordan budskap formidles? Det kan jo tenkes at det av og til, kan være en fordel å være tydeligere enn tåkefyrsten Morten Harket ;)

Så fint at du kom ut av observatørrollen for å fortelle det.

Iallefall i dagens innlegg skal det stå ganske tydelig?

"For all del. Man kan fint være stolt av kroppen sin og legge ut bilde av denne, spesielt når det er i en gitt kontekst, men blir det ikke veldig rart å legge ut før/etter-bilder der det tydelig er endringer i lys og vinkler såvel som klær?"

Jeg kan ikke garantere tydelighet, men jeg kan garantere mine standpunkter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du kom ut av observatørrollen for å fortelle det.

Iallefall i dagens innlegg skal det stå ganske tydelig?

"For all del. Man kan fint være stolt av kroppen sin og legge ut bilde av denne, spesielt når det er i en gitt kontekst, men blir det ikke veldig rart å legge ut før/etter-bilder der det tydelig er endringer i lys og vinkler såvel som klær?"

Jeg kan ikke garantere tydelighet, men jeg kan garantere mine standpunkter ;)

Vel, noen ganger observerer en, noen ganger er en aktiv og noen ganger er en begge deler :). Dette var jo ikke vondt ment, men for å understøtte at fler kan ha misforstått deg.

Tidligere i uka ble jeg fortalt i en annen tråd, at man må forvente reaksjoner (negative som positive), når man byr på noe personlig i sosiale medier. Og det er nok mye sannhet i det.

Dagens innlegg som du viser til, er tydelig nok det.

Ha en fin kveld Svein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok de fleste må lære seg å lese ja. Jeg leste det både her og på instagram som tanker rundt bruk av før/etter bilder av kunder i markedsføringsøyemed, bilder som i en eller annen grad kan virke sexualisert, og/eller lite sannferdig.

Jeg forstår ikke hvorfor tanker rundt dette, over hode skal lede til diskusjon rundt blåbjørns bilder av seg selv?

Handler et bilde i bar overkropp automatisk om sex? Jeg slenger ut et forbilde i bar overkropp i ny og ne, og det siste jeg tenker på er hvorvidt det er sexy eller ikke. Jeg legger det ut i konteksten trening, kosthold, resultater, det blir en status for meg selv og andre, og kanskje jeg kan inspirere andre på samme måte som jeg blir inspirert av andres fremgang, både i form av treningslogger og formbilder.

Nei f...n heller, gi meg en styrkeløfter som ser sunn ut, ikke feit, ikke rippa, men sunn og sterk, gjerne i baris. Det gir i alle fall meg inspirasjon og troen på at det går an å bli sterk uten å ødelegge helsa.(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger det ut i konteksten trening, kosthold, resultater, det blir en status for meg selv og andre, og kanskje jeg kan inspirere andre på samme måte som jeg blir inspirert av andres fremgang, både i form av treningslogger og formbilder.

Så basically bilde av en pack som ikke endres nevneverdig fra dag til dag er "status for deg selv og andre"? Cool story, bro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg du virker i overkant spydig/frekk og at dette ikke er berettiget.

Skjerp deg, Roman. Du snakker til et menneske.

Klart det er et menneske, og det er jo nettopp det: menneskelig. Menneskelig å legge ut et formbilde hver uke (elns?) hvor endringen er langt mindre synlig enn ved f.eks. 4 ukers intervall. La oss være litt ærlige, mest ovenfor seg selv: at det er digg å få lajks på formbilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er et menneske, og det er jo nettopp det: menneskelig. Menneskelig å legge ut et formbilde hver uke (elns?) hvor endringen er langt mindre synlig enn ved f.eks. 4 ukers intervall. La oss være litt ærlige, mest ovenfor seg selv: at det er digg å få lajks på formbilder.

Å få bekreftelse er vel hele naturen til sosiale medier, og er ikke noe unikt med formbilder i seg selv? Hvorfor legger du ut bilder av at du går på tur om morgenen, eller at du var å trente på magnat? For bekreftelse. Selvsagt.

Synes du dette ga deg rett til å skrive den forrige kommentaren som kan fort være unødig spiss til at det kan forsvare et eventuelt poeng du skulle ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er et menneske, og det er jo nettopp det: menneskelig. Menneskelig å legge ut et formbilde hver uke (elns?) hvor endringen er langt mindre synlig enn ved f.eks. 4 ukers intervall. La oss være litt ærlige, mest ovenfor seg selv: at det er digg å få lajks på formbilder.

Du har jo selv lagt ut formbilder av deg selv, var det for "lajks" det da? Når du deklarere for n'te gang at du skal bli "shredded", bare for å gi opp og finne på noe annet etter et par uker, er det også for likes?

Forskjellen på deg og meg er tydeligvis at jeg faktisk respektere at du prøver, jeg vil gjerne støtte deg i dine forsøk, gir gjerne en like, eller noen oppmuntrende ord. Uavhengig om du vingler imellom målene, og kanskje ikke helt får det til bestandig.

Skuffende å se at du blir såpass eplekjekk når du tydeligvis er litt i slaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...