Gå til innhold

Filosofen blåbjørn


Anbefalte innlegg

Du har jo selv lagt ut formbilder av deg selv, var det for "lajks" det da? Når du deklarere for n'te gang at du skal bli "shredded", bare for å gi opp og finne på noe annet etter et par uker, er det også for likes?

Forskjellen på deg og meg er tydeligvis at jeg faktisk respektere at du prøver, jeg vil gjerne støtte deg i dine forsøk, gir gjerne en like, eller noen oppmuntrende ord. Uavhengig om du vingler imellom målene, og kanskje ikke helt får det til bestandig.

Skuffende å se at du blir såpass eplekjekk når du tydeligvis er litt i slaget.

Seff. Hele den "shreddeperioden" var jo for lajks, bekreftelse, oppmerksomheten fra motsatt kjønn. Jeg hadde det ikke helt greit, og å søke ekstern bekreftelse var awesome og en quick fix. Men dette er nå en jævlig god stund siden. Jeg har gått videre fra det og heller mot ytelse og kilo på stanga (og magen tydeligvis :D ). En konkurranse med meg selv. Jeg er dønnærlig her, med meg selv og dere. Og om jeg mot formodning skulle shredde igjen, så vet dere hvorfor. Det kommer garantert ikke til å være "for å være sunn å frisk å sånn" og som følge av det vil det være godt synlig på Facebook, Instagram og Snapchat. Hvis det skjer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker nesten som du går mer etter mannen enn ballen nå, Ojive. Er det noe mine år med fotball ha lært meg, så er det at det er greit å gi mannen en trøkk, men da skal du først og fremst også være på ballen. I beste fall kan det kanskje se ut som du er etter feil ball her.

Ting blir jo dratt helt ut av proporsjoner (og kontekst) her nå.

edit: Slik jeg har forstått dette, i likhet med linjemannen(?), dreier det seg ikke om det er riktig å legge ut formbilder/skrytebilder med hud eller ikke, men om hvordan dette gjøres og presenteres. Hvorvidt dette har kommet klart frem eller ikke, og om det er kongruent med blåbjørnens øvrige poster eller ikke, har jeg ikke satt meg inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff. Hele den "shreddeperioden" var jo for lajks, bekreftelse, oppmerksomheten fra motsatt kjønn. Jeg hadde det ikke helt greit, og å søke ekstern bekreftelse var awesome og en quick fix. Men dette er nå en jævlig god stund siden. Jeg har gått videre fra det og heller mot ytelse og kilo på stanga (og magen tydeligvis :D ). En konkurranse med meg selv. Jeg er dønnærlig her, med meg selv og dere. Og om jeg mot formodning skulle shredde igjen, så vet dere hvorfor. Det kommer garantert ikke til å være "for å være sunn å frisk å sånn" og som følge av det vil det være godt synlig på Facebook, Instagram og Snapchat. Hvis det skjer da.

Ja, det er vel kanskje gått hele 4 uker siden du lagde en post hvor du vurderte å kaste deg på et bygge program.

Du er ikke veldig stabil mr. og det du føler er rett og riktig i den perioden du er inne i nå, vil kanskje ikke være det samme som du føler i morgen, og det er helt greit det, så lenge du bruker det konstruktivt for deg selv, og ikke til å fordømme og rakke ned på andre i øst og i vest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel kanskje gått hele 4 uker siden du lagde en post hvor du vurderte å kaste deg på et bygge program.

Du er ikke veldig stabil mr. og det du føler er rett og riktig i den perioden du er inne i nå, vil kanskje ikke være det samme som du føler i morgen, og det er helt greit det, så lenge du bruker det konstruktivt for deg selv, og ikke til å fordømme og rakke ned på andre i øst og i vest.

Hadde alle spurt på et offentlig forum om hva de til enhver tid vurderer, så tror jeg at de hadde fremstått like ustabile. Jeg har flere andre "crazy" prosjekter i teorifasen i hodet også, som heller ikke angår trening. Det jeg tenker og hva jeg ender opp med å gjøre er jo forskjellig. Man underholder en tanke, veier for og imot, og tar en avgjørelse. Ser du at jeg driver bootybuilding nå? En annen nyanse er hvor ofte det forekommer. Kontekst, som vi er så glade i. En hyppigere forekomst av formbilder kan ha en annen effekt/formål enn en litt sjeldnere forekomst. Det var uansett et kommentar på noe du har sagt og har egentlig ingenting med tråden å gjøre. Min dårlig.

Poenget med denne diskusjonen vi har nå var i utgangspunktet bildebruk og beskjed som er sendt. Det er jo uten tvil et punkt som skaper debatt av flere grunner. Det blir litt feil å kalle ting for personangrep når vi snakker konkrete tilfeller (som naturligvis omfatter person som er/var involvert). Selv om det kanskje ikke ser sånn ut eller ikke oppfattes sånn, så har jeg stor respekt for Svein, jeg liker hans poeng og hans filosofi hva trening, kosthold og livsstil angår. Beskjed sent er absolutt riktig og nødvendig i dagens samfunn, og jeg støtter den 100%. Det jeg reagerte på er "hud". Man kan gi samme beskjed uten å involvere hud. Når beskjeden er av den typen art at den omfatter kroppsfokus og hvor viktig det er å gi slipp på denne, så er beskjeden MEGET sensitiv mot støy som "hudbilder" er og blir. Derfor har jeg den oppfatningen av at bilde og tekst henger ikke sammen (eller hvert fall ikke sånn som Svein vil at de skal henge sammen). "Jeg var alene på et senter, so what om jeg er i baris?". Forskjellen er at man kan godt trene naken (om en vil) på et senter alene, det er en ærlig sak, men å legge ut bilde av det så eksponerer du det videre. Du er ikke lenger bak fire lukkede vegger, om vi skal snakke om det konkrete eksempelet.

Jeg vil skape bevissthet rundt hvorfor vi gjør det vi gjør, og jeg vil at andre skal skape bevissthet (for punkter de brenner for) også. Man utvikler seg ikke som person i like stor grad som når venner og bekjente gjør deg oppmerksom på ting du er blind for. Det er en grunn til at psykologer har psykologer: et par objektive øyne.

Jeg føler at jeg har kommet med mitt poeng, og beklageligvis sporet noe av (sorry, Andy ). Alt annet fra min side nå vil sannsynligvis være en repetisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...