Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva er ditt beste tips for å gjøre det bra på eksamen?

Mine er:

-Ikke les for generelt. Se på gamle eksamensoppgaver, finn ut hva du mest sannsynlig får spørsmål om og bli skikkelig god på dette

- snakk høyt og forklar for deg selv / skriv ned besvarelsene dine ordentlig mens du leser. Ikke avføy et spørsmål med at "ddette kan jeg" - å formulere sg godt kan utgjøre myyye.

- ha en ryddig og oversiktlig besvarelse. Sensor får nok av kludrete eksamensoppgaver og gir deg garantert plusspoeng dersom din oppgave er like oversiktlig og ryddig som kjøleskapet til bestemor med ocd.

- spis nok

God eksamenslesing!

[ATTACH]105340[/ATTACH]

post-89-14440941116454_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21207-ditt-beste-eksamenstips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk dagen før til å gjør noe helt annet enn å lese, se litt film, serier, les skjønnlitteratur , tren, vask, slapp av. Stå opp tidlig på eksamensdagen, spis en god frokost, pakk med deg litt mat og din beste penn. Kick ass! Ta deg en øl når du kommer hjem og legg beina på bordet.

Annonse

les nok gjenna hele semestret og ikke ni læs kun til eksamen. Deinn tiden jeg studerte trente jeg kun 1 gang uken før eksamen, kansje utenkelig for noen her men det slapp litt spenninger i kroppen da å kunne konsentrere meg. Ellers er det inget bra triks å lese hele natten før eksamen, nei ei god natt søvn, tilstrekkelig næring og væske. Har du ikke sovet i alle timene men notert og fulgt med så går dette bra !!

Har lite gode eksamenstips (meir enn dei som har komt allereie), men mange dårlige! Det siste no er at ein bør ikkje unngå å lese til siste veka før eksamen. Sjølverfart, så dette kan eg gå god for!

Man bør heller ikke ta så mange koffeinpiller dagen før eksamen at man ikke får sove, for deretter å prøve og utjevne effekten ved å ta grønne innsovningspiller fra Brasil.

Jeg har ulike typer av tips for ulike typer eksamen. Er det eksamen for høyere utdannelse? Er det muntlig, skriftlig skoleeksamen eller hjemmeeksamen? Skriftlig hjemmeeksamen er jeg er racer på ;-)

For min del: høyere utdannelse, skriftlig stedlig eksamen.

stokkeland har hjemmeeksamen - gi gjerne noen tips der og ;)

Annonse

I tillegg trengs musikk, god musikk.

Jeg leser best til klassisk, og denne listen er uslåelig: Eksamen

Når man trenger en motivasjonsboost er det sovjetisk/russiske Red Army Choir et ypperlig valg, og spesielt disse fire:

Red Army Choir – Oh Fields, My Fields

Red Army Choir – Chariots Of Fire

Red Army Choir – National Anthem of the Ussr

Red Army Choir – The Red Army Is the Strongest

Fullt volum for best effekt, så klart.

I tillegg trengs musikk, god musikk.

Jeg leser best til klassisk, og denne listen er uslåelig: Eksamen

Når man trenger en motivasjonsboost er det sovjetisk/russiske Red Army Choir et ypperlig valg, og spesielt disse fire:

Red Army Choir – Oh Fields, My Fields

Red Army Choir – Chariots Of Fire

Red Army Choir – National Anthem of the Ussr

Red Army Choir – The Red Army Is the Strongest

Fullt volum for best effekt, så klart.

ja forskninga vise at en lære best av å lytte til klassisk, så stå på !!

- Flash cards hvor du noterer ned viktige spørsmål fra kapitlene. Flash cards er det første du leser om morgenen og siste du leser om kvelden (dette er definitivt beste måten å lære på etter min mening.. etter hvert kapittel noterer jeg ned viktigste spm med svar på baksiden og legger i en konvolutt - det er bare små kort så man må "kunne" å svare skikkelig)

- SQ3RT systemet

- Gamle eksamensoppgaver

- Ikke skrive ned "alt", men heller skrive ned nøkkelsetninger med egne ord. Om du ikke kan si det utenat i korte setninger, kan du det ikke.

- Tegne

- Gråte litt

- Planlegge lesingen, planlegge mat, planlegge alle dager, kutte volum på trening, øke kalorier for å dempe stress på kroppen og unngå eksamens-sykdom

- Gråte litt til

- Ha nok tid til å gjøre noe morsomt, hver dag.

- les alt pensum, og noter underveis.

- gjør alle oppgavene i oppgaveboka(hvis man har det)

- gjør gamle eksamensoppgaver, og da finner man ut hvilke kapitel man siter mest med.

- gå igjennom de vanskeilgste kapitlene igjen.

- møt opp på eksamen, hopp over oppgaver du ikke får til med det første, gjør ferdig de du vet du får til, så gå tilbake på de oppgavene som var vanskeligst.

Dette som funker for meg iallefall, men har bare studert spåk, matte og fysikk så veit ikke hvordan man burde lese til en historie eksamen f.eks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...