Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg spør er fordi en kompis av meg lurte på hvilken nedtrekksmåte som var best, og dermed kjørte jeg 10 sett ekstra igår - det ble tilsammen rundt 20 sett på triceps det. Prøvde alle varianter av pushdown, men fant ut at pushdown ikke er min favorittøvelse, den er bra, men for meg er det nok dips pluss smale benkpress. Det er mer BASE det. Vanligvis har jeg bra med verk i tricpes, men idag er jeg helt ok der, noe som forteller meg at det ikke er nok trøkk i den øvelsen - for meg iallefall.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21173-din-beste-triceps-%C3%B8velse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanligvis har jeg bra med verk i tricpes, men idag er jeg helt ok der, noe som forteller meg at det ikke er nok trøkk i den øvelsen - for meg iallefall.

Stølhet har ingenting å si for hvor godt du har trent: Stølhet sier ingenting om treningseffekten - Fitnessbloggen

Mine favoritter er benk og dips.

Decline EZ-ekstensjon med smalt grep, albuer inn, mot kjetting og til haken vil gi de fleste katastrofale tricepssmerter. Når det er sagt, er det variasjonen som er nøkkel. Pronering vil f.eks aktivere mer anconeus og en spesifikk del av selve triceps, viktig i lock-out´en i benkpress.

Når alt kommer til alt er det variasjonen, målsetningen og helheten i treningsprogrammet som vil diktere tricepsøvelsen som DU trenger.

Vil helst ikke aktivere anconeus mer enn nødvendig, er akkurat ferdig med en betennelse der :)

Annonse

Annonse

Smalbenk. På andre plass: pushdown varianter, gjerne med strikk. På delt tredje: Tatepress og Rolling db extensions.

Franskpress og Skullcrushers får eg ikkje gjort noe særlig lengere pga at det verker for mye i albuene av de.

Dips får eg ikkje gjort, ihvertfall ikkje tungt nok pga at scapula tuller det til litt under tunge løft, litt surt fordi at eg alltid har hatt lyst til å få den til med 100kg ekstra, og er heller ikkje langt ifra styrkemessig trur eg.. Men men.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...