Gå til innhold

Hvordan bli kvitt cellulittene


fitnext

Anbefalte innlegg

Hei! Lurte på om noen av dere har noen tips om hvordan jeg kan bli kvitt cellulittene jeg har på baksiden av lårene mine? Det er ikke snakk om nå mye, men det er litt og vil helst ha de vekk før sommeren kommer! :- )

Tar gjerne imot treningstips som kan hjelpe meg med dette, og andre tips. Hva gjorde du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har og, og har merket stor forskjell etter jeg begynte å trene styrke. Tror det er det eneste som funker, hvertfall for meg. Selv om de aldri forsvinner helt har jeg hørt. Drikk mye vann, spis rent.. eneste jeg kan tenke meg som kan fungere. Hjelper også å være brun, vises litt mindre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en av de som har prøvd det meste,- og ikke greid og ta knekken på de. Styrke, kondis, kombinasjon, styrke/kondis, kremer, vekselvis kald/varm dusj, massasje, rensekurer, kutte sukker, kutte fett, masse furkt, lite furkt, masse vann......You name it. Men når det er sagt, jeg har bildebevis på at da jeg var under 50 kilo (er 180 lang) og anorektiker, så hadde jeg cellulitter på rumpa og på fremside lår, sånn rett over knærne. Ikke mye, men godt synlig på et par bilder i shorts....

Noen av oss bare har det/får det så fort vi få et gram fett på kroppen, andre kan være ganske overvektige uten og ha en eneste cellulitt. Noen har de som følge av inaktiv livsstil og/eller dårlgie matvaner, men er så heldige og lett kunne bli kvitt de om de gjør en innsats på det ene eller begge disse områdene. Du får prøve og leve sundt og aktivt, og holde en "Normalvekt" og har du fortsatt cellutlitter da, så kan det hende de er der for og bli:) Desverre. Med alderen så tenker man ikke så mye på de, og de fleste har nok med sine egne og gidder ikke studere om andre jenter/kvinner har det. :)

Mulig dette ikke var svaret du ønsket, men verden er nå en gang sånn, så får du håpe at du er en av de som faktisk kan jobbe de av.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv merket stor forbedring etter jeg begynte med styrke trening og en sunnere livsstil. Jeg er også blitt flinkere til å bruke sånne skrubbe hansker i dusjen, gjerne sammen med en såpe med skrubb i også. Tror dette skal hjelpe på blodsirkulasjonen. Jeg har også lest noe om tørrbørsting, men har ikke prøvd dette selv.

Her er en artikkel på det: Kroppspleie - Derfor bør du tørrbørste kroppen - Mote & Skjønnhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så ble det faktisk verre når jeg begynte med styrketrening. :p Når fett/muskel sammensetningen endret seg så fikk jeg tydeligere cellullitter på baksiden av lårene. Men jeg satser på at det bare er en mellomfase, og at de forsvinner etterhvert. :p Er jo i det minste positivt at jeg kan se forskjell, selv om det ikke er en estetisk pen forskjell så viser det vertfall at styrketreningen påvirker kroppsammensetningen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist mat med gode næringsstoffer, trent en blanding av kondisjon og hard styrke + drukket masse vann. Det har hjulpet for meg! Om du har høy fettprosent kan celluittene bli mindre av å redusere fettprosenten, men er du slank fra før kan hard styrketrening og riktig kosthold hjelpe på. Jeg har også begynt å tørrbørste (tørrhanske fåes kjøpt på Gina Tricot) områdene der jeg har celluitter for å øke blodsirkulasjonen og fjerne døde hudceller. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Dattera mi på 8 md har masse cellulitter:)

Spør du meg er det skjønnhetsindustrien som har indoktrinert oss om at det skal være det styggeste som finnes. Så vi kan kjøpe dyre kremer osv. Jeg tror det er genetisk. Noen får celulitter og strekkmerker. Andre ikke.

NÅR DET ER SAGT. Jeg fikk bort veldig mange av mine da jeg for noen år siden trente harde løpeøkter og styrke 5 ganger i uken og samtidig gikk ned tre kilo. Tror egentlig at den løpingen gjorde susen.

Nå tror jeg alderen etterhvert jobber imot meg. Hehe. Huden sitter liksom ikke like fast lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen blir kvitt dem med trening og sunt kosthold, andre må leve med dem uansett hva :cautious: Sier som Hefor jeg, at om jeg så hadde veid 40kg, ville jeg fortsatt hatt cellulitter, men det stopper meg ikke fra å trene og spise bra mat.

Ser ihvertfall bedre ut med en stram kropp som har appelsinhud, enn en slapp kropp med appelsinhud. Det hjelper på å få fokuset bort fra det man ikke er så fornøyd med.

Og så må man ikke glemme at man selv ser ting så mye verre enn de egentlig er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskler+lite fett..

Har til dags dato til gode å se en fitnessutøver med cellullitter...just saying..

Sier ikke at dere ska sulte dere men..

Ikke for å kverulere; Men jeg har ihvertfall sett noen - husker det veldig tydelig for jeg bare "herregud jeg gir opp livet" da jeg så det......

Men når det er sagt så har mine så og si blitt borte etter jeg begynte å trene da (ikke at jeg var så ille da, kanskje lurt å begynne å trene før de "setter seg"?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

som de andre her sier; styrketrening og et fornuftig kosthold.

Huska t du aldri vil kunne fjerne cellulittene, men dukan gjøre dem mindre synlige =) Også tiltak som å massere ommrådet, gjerne med olje/krem slik at blodsirkulasjonen øker - skal hunne hjelpe. Anbefaler deg å lese denne; Cellulitter: - Finn ut hvilken type cellulitt du har - Mote & Skjønnhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt hva celluetter er, så jeg måtte google det. Var sikker på at det var noe kjempestygt. Men satt å lo i 10 minutt! Alle bildene jeg fant på google så i mine øyne helt normalt ut, og jeg er tydligvis full av slike celluitter selv. Kan vel være glad jeg aldri har lest i moteblader eller hadt en mor som frykta det, for ha ville jeg jo hatt enda mer å bekymre meg for. Nei, celluitter og appelsinhud er normalt, jeg har akkurat lært at jeg har det! Alle har det, i mer eller mindre grad. Det som ikke er normalt er å ha like glatte bein som barbie. Lurer på om jeg skal sende mail å be dem lage en barbie med appelsinhud, slik at våre barn vokser opp og skjønner at det er 150% normalt. Beklager for at jeg ikke bryr meg om å bli kvitt noe helt normalt, er i mine øyne litt som fregner og føflekker,.det er der, det blir der, ha det gøy å drit oppi det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt hva celluetter er, så jeg måtte google det. Var sikker på at det var noe kjempestygt. Men satt å lo i 10 minutt! Alle bildene jeg fant på google så i mine øyne helt normalt ut, og jeg er tydligvis full av slike celluitter selv. Kan vel være glad jeg aldri har lest i moteblader eller hadt en mor som frykta det, for ha ville jeg jo hatt enda mer å bekymre meg for. Nei, celluitter og appelsinhud er normalt, jeg har akkurat lært at jeg har det! Alle har det, i mer eller mindre grad. Det som ikke er normalt er å ha like glatte bein som barbie. Lurer på om jeg skal sende mail å be dem lage en barbie med appelsinhud, slik at våre barn vokser opp og skjønner at det er 150% normalt. Beklager for at jeg ikke bryr meg om å bli kvitt noe helt normalt, er i mine øyne litt som fregner og føflekker,.det er der, det blir der, ha det gøy å drit oppi det:)

AJ LØVV JUR ÆTTITUDE, DUDE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Det er vel hovedsaklig genetisk om du har det eller ikke. Har sett alt fra superdvaske, lubbne til overvektige uten en eneste celluitt, til superslanke, godt trente jenter med masse celluitter.

Noen kan nok redusere det noe, men noen kan rett og slett ikke bli kvitt dem uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...