Jump to content

Eyila

Members
  • Content Count

    152
  • Joined

  • Last visited

About Eyila

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. For 2 år siden så lå jeg på ca 1000-1200 kcal dagen. Ikke fordi jeg slanket meg, men fordi matlysten min var så liten at det var det jeg fikk i meg. Jeg var mye trøtt og sliten, og fikk ikke fremgang på trening. Jeg var også mye syk, fikk typ bihulebetennelse og influensa bare noen så stygt på meg. Etter å ha lest meg opp en del på kosthold og trening så bestemte jeg meg for å telle kcal i en periode - det var da jeg fant ut hvor lite jeg faktisk spiste. Over en periode på 4-5uker så økte jeg gradvis til 2000-2200 kcal. Og vekten gikk opp. MEN jeg ble slankere. Jeg hadde masse energi, ble sterkere og kroppen forandret seg! I dag teller jeg kun i perioder for å se ca hvor jeg ligger - og har funnet ut at 2200-2700kcal er det jeg får i meg - og jeg har verken blitt overvektig eller 'kroppsbygger' av den grunn. Jeg er 1.70 høy og veier per dags dato 66kg. For 2år siden veide jeg 61-62 kg. Altså har jeg gått opp 4-5kg men jeg er slankere og 'mer fit' en noen gang. (Se loggboken for bilder).! Så prøv å ikke heng deg sånn opp i vekten men bruk målebånd og bilder heller. Jeg tar formbilder 1-2 ganger i året. Og jeg tror ikke det skal være noen forskjell, men så viser det seg at det er det likevel. Endringer tar tid! Kan også nevnes at hele det første året trente jeg nesten bare styrketrening. Jeg trente kanskje intervaller 1-2ganger i måneden, men ellers ingen form for cardio. Jeg startet med løping igjen (fordi jeg elsker det) i januar i fjor, men fremdeles er det styrketrening som er førsteprioritet.
  2. Jeg tok et semester på Bali gjennom Gateway college i 2008. Jeg valgte å gå 'praktisk idrett' fordi jeg ikke ønsket å ha for mye teoretiske fag. Jeg dro sammen med en kompis og vi reiste rundt i Thailand, Malaisia, Singapore og store deler av Indonesia i 4 uker før skolen begynte, og tok noen dager i Hong Kong på vei hjem. Jeg syntes det var helt topp og angrer ikke en plass selv om jeg aldri har fått bruk for studiepoengene jeg fikk der. Han jeg reiste med brukte sine studiepoeng som en del av lærerutdannelsen, og jeg vet at mange studier har en kvote for "åpne studiepoeng" der du ofte kan få godkjent fag som ikke nødvendigvis er direkte knyttet til bacheloren du tar. Jeg gikk privatskole og de hadde ikke denne ordningen - men jeg syntes det var verdt det uansett. Når det kommer til CVen så har jeg aldri sett på det som et problem at jeg har et semester idrett som jeg ikke har brukt til noe. Jeg har fått spørsmål om det på hvert eneste jobb intervju jeg har vært på. Men absolutt alle har ment at det var positivt at jeg hadde reist og opplevd litt, og at jeg også hadde interesser utenfor det jeg er utdannet til (jeg har en batchelor i programmering). Flere folkehøyskoler har også backpacker-linjer. Du kan jobbe som frivillig på barnehjem/med dyr. Du kan dra til Australia på Working Holiday! ++ Selv om det kan koste en del med slike ting så har jeg ennå ikke møtt noen som angrer på at de har valgt å gjøre det. Det er kanskje klisjé men du vokser veldig på å reise og oppleve andre kulturer! Lykke til! (Kjenner jeg er litt misunnelig - tenk så fantastisk å ha alle muligheter åpne! ) (PS. Hvis det var meg hadde jeg ikke giddet å tatt Ex.phil. Som andre har nevnt her tidligere så er det ganske kjedelige teoretiske fag - og om du starter på en utdannelse som krever dem så er de uansett lagt inn som en del av fagene på den utdannelsen! Gjør noe gøy! )
  3. Selv kom jeg over denne http://www.gmax.no/produkt/721481(BC_7)/norheim-duffelbag-large/?gclid=CI_6sPDkubsCFcNF3godWSUAlQ en dag jeg var på shopping. Har ikke skaffet meg den selv (enda), men jeg liker at den har ryggsekkstropper også (disse kan gjemmes bort om man ikke ønsker å bruke dem). Finnes i str small og medium også om du synes 85liter er litt i overkant stort.
  4. Jeg bruker Fitocracy appen. Elsker den! Lett å logge, lett å få opp statistikk på hva du løftet på tidligere økter osv. Og så får man poeng, achievements og quests - og levler opp etterhvert
  5. Eyila

    Dagens Glade

    [ATTACH]110007[/ATTACH] 1x70kg markløft! Endelig tilbake der jeg var før jeg ble syk. Vet ikke om jeg klarer å nå målet mitt med 80kg før ferien (8.juli), men det kommer seg!
  6. Veldig spennende tema! Dette har jeg aldri tenkt på en gang! Men hvordan går man frem for å trene bekkenbunnen om det ikke er godt nok å 'bare knipe litt her å der' ? Og hvordan kan man øke belastningen?
  7. Eyila

    Dagens Glade

    Løpetrening er ikke det jeg prioriterer mest, så det har tatt litt tid, men jeg klarte endelig 5km på under 30min! Wee!
  8. Eyila

    Voksing

    Oslo Beauty.Jeg pleier å gå på avdelingen i Welhavensgate, og de er veldig flinke og har rimelige priser. Om du er student så får du rabatt også. De tilbyr også pakkepriser om du skal vokse flere steder samtidig.
  9. For min del så ble det faktisk verre når jeg begynte med styrketrening. Når fett/muskel sammensetningen endret seg så fikk jeg tydeligere cellullitter på baksiden av lårene. Men jeg satser på at det bare er en mellomfase, og at de forsvinner etterhvert. Er jo i det minste positivt at jeg kan se forskjell, selv om det ikke er en estetisk pen forskjell så viser det vertfall at styrketreningen påvirker kroppsammensetningen
  10. Jeg fikk Polar H7 pulsbelte til jul (H7 pulssensor - Pulssensorer - Tilleggsutstyr - Produkter | Polar Norge). Det bruker Bluetooth Smart og fungerer sammen med telefonen om man har en iPhone 4S, Samsung Galaxy S III eller nyere. Jeg er veldig fornøyd. Da trenger jeg ikke gå med klokke i det hele tatt men bruker en app ( jeg bruker Polar Beat) på telefonen. Appen benytter også GPS og man kan velge å se ett kart med hvor man løper/har løpt. All info blir også automatisk syncet med en profil på polarpersonaltrainer.com . Så man kan gå inn å se på detaljerte grafer over osv. I like! Beltet fungerer også sammen med en Polar pulsklokke om du ønsker å ha en klokke rundt håndleddet. Selv bruker jeg telefonen til å høre musikk når jeg trener så den er alltid med uansett, og da er det digg å slippe å huske pulsklokke i tillegg. Om man løper på tredemølle vil også pulsen vises der automatisk. Appen gir forøvrig også verbale tilbakemeldinger med faste intervaller der den sier noe om snittfart, hvor langt man har løpt osv. Så man trenger ikke å kikke på skjermen hele tiden. Her kan du lese en test av pulsbeltet om det er interessant - Se opp for Bluetooth Smart - Mobili.no
  11. Jeg har det på samme måten i perioder. Jeg synes det hjelper å variere øvelser etter dagsformen. Hvis jeg har bestemt på forhånd at jeg skal trene knebøy, men merker at det er halvhjertet og at jeg ikke orker å presse meg (psykisk), så trener jeg heller en annen øvelse. Om det er en annen øvelse for bein eller om det er en øvelse for ryggen driter jeg litt i da. Gir jo ikke samme resultat men da har jeg vertfall fått litt glede ut av økten.
  12. Det føles litt rart å skulle si hva jeg er flink til, en ting jeg ikke er flink til er å skryte av meg selv! Men, here it goes... Jeg er flink til å tegne og male. Jeg er også flink til å programmere, og til de fleste andre ting som er basert på logikk. Jeg er flink til å organisere og strukturere, og når jeg er ferdig på skolen kommer jeg til å bli en j***** flink prosjektleder (etter at jeg har vært en rå utvikler noen år selvfølgelig)! Og sist men ikke minst, jeg er veldig flink til å ta vare på de jeg er glad i.
  13. Når jeg begynte å løpe så brukte jeg et program som heter "Fra sofapotet til 5km". Det var velidg greit satt opp med ferdige løpetreninger tre ganger i uka i 9 uker. I starten går man mer enn man løper, men det er viktig for å la kroppen (spesielt sener og ledd) bli vant til belastningen. Om man starter med å løpe for langt i begynnelsen er det veldig lett å løpe på seg skader, spesielt om du løper mest på asfalt eller annet hardt underlag (Snakker av erfaring.. ikke noe gøy å gå rundt med vond fot i 2 uker fordi jeg plent skulle klare å løpe lenge når kroppen ikke var vant til det..). I starten så hatet jeg å løpe. Seriøst. Det var nesten det verste jeg visste. Men et sted underveis på de 9 ukene så begynte jeg å like det. Motivasjonen kom snikenes etterhvert som jeg merket at formen ble bedre, og at jeg kunne løpe lenger. En side med informasjon om dette programmet er f.eks Couch Potato to 5K, selve programmet finnes her Couch to 5k - C25K Running Program. En annen side med info er Running for Beginners - Couch to 5k, 10k, marathon program. Den norske 12 ukers versjonen finner du her: Treningsprogram: 5 km løp | I FORM Lykke til!
  14. Eyila

    Dagens negative

    Helt uslitt etter en hard uke og fikk sove tidlig. Ble vekka av en meningsløs telefon 00:15. Får ikke sove igjen...
×
×
  • Create New...