Gå til innhold

Hva fa... er det med pepsi max??


Rodolfo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hhhe. Det fikk jeg beskjed om og.. så bris it is;) eller bare vatten og funlight.. klarer seg fint uten 1 liter pepsi max om dagen..

Må jo bare finne meg noe annet å drikke - som ikke tærer på tenna. Men fun light, er ikke det like ille? Den har vel en sur pH den også, og det er vel det som er med på å ødelegge tenna, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du også noen tips om hva man kan gjøre med det?! Begynner fysisk å kjenne det i tenna :cry:

nei bare og slutte og drekke dritet.. Bruke flux flour skylling, ikke pusse tenna rett etter du har spist osv. zendium tannkrem og tanntråd selvfølgelig.. Ta deg en tur til tannlegen, han ser alt som skjer så du får ei lekse av han og.. I did:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei bare og slutte og drekke dritet.. Bruke flux flour skylling, ikke pusse tenna rett etter du har spist osv. zendium tannkrem og tanntråd selvfølgelig.. Ta deg en tur til tannlegen, han ser alt som skjer så du får ei lekse av han og.. I did:p

Huff da! Men jeg sjekket det litt selv, og jeg tror faktisk jeg får dekt det :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker selv mellom 1.5 og 2L pepsi max om dagen i helger kan jeg komme opp i 3L om dagen. Tror jeg burde trappe ned..

Kom over denne artikkelen

http://www.alun.dk/sund-kost/aspartam.html

Ligger det noe i dette eller er det konspirasjonsteroier (kjemisk våpen? wtf) og bullshit?

Har vurdert å bytte til funlight og vann med tilsatt smak men dette er visstnok heller ikke bra.. Er det bare vann som duger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker selv mellom 1.5 og 2L pepsi max om dagen i helger kan jeg komme opp i 3L om dagen. Tror jeg burde trappe ned..

Kom over denne artikkelen

http://www.alun.dk/sund-kost/aspartam.html

Ligger det noe i dette eller er det konspirasjonsteroier (kjemisk våpen? wtf) og bullshit?

Har vurdert å bytte til funlight og vann med tilsatt smak men dette er visstnok heller ikke bra.. Er det bare vann som duger?

Tror nok det er bivirkninger ved enormt inntak, men har liten tro på det er så drøyt som artikkelen sier. Da hadde det vært blåst opp i media for lengst, og dette er rotter ikke mennesker. Litt forundret hvorfor de velger så merkelige tall, 108 rotter, 3 år og 8 måneder...

Tror man skal variere kosten, ikke for mye av noe, og noe skal man bare holde seg borte fra (frityr mat, palmeolje)

Lettbrus skal man kose seg med, prøver å holde det til helgen eller de dårlige dagene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, det er ikke bare lavt blodsukker som fremkaller søtbehov. Det er en langt mer komplisert systematikk i dette bildet, hormoner som leptin (som har med belønning å gjøre) ghrelin (sult) og insulin.

Når jeg skrev føling, så var det ikke føling som i lavt blodsukker. Jeg kunne satt inn ordet "merket" i stedet for.

Som jeg skrev, så var det for et par år siden som jeg surfet rundt, da jeg bare kom over det. Jeg leste det, la meg det på minnet, men ikke mer enn det. Bloggen lilalife derimot finnes fortsatt, du kan bare maile henne på bloggen hennes så finner hun garantert opp innlegget.

Sukkerfri brus trigger ikke frigjøring av sukker omgående, det sender signaler fra tungen til pankreas at det kommer sukker, så den sender ut bufret insulin omgående. (vi har alltid en buffer insulin, med mindre du har diabetes.) Dermed må den produsere glukagon for å motvirke at blodsukkeret faller, og da frigjøres det sukker fra lever - sjelden fra muskler.

Jeg har lest ernæring i 3 år, og har en del peiling på hva som foregår i kroppen. Men jeg kunne sikkert lært mer :)

Hvor kommer blodsukkeret fra? Om det trigges insulin vil blodsukkeret rase NED, ettersom det ikke er noe næring å mose inn i cellene. Du snakker jo mot deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepsi Max... Like mye nytteverdi som støv eller lommerusk. Brus i det hele tatt ødelegger tannemaljen og gir deg ingen nyttige næringsstoffer what so ever. Vann er beste tørsteslukker, melk er blant det sunneste og proteindrikker er blant det mest nyttige. Tomme kalorier er meningsløse...

Lommerusk og støv er i veien - Pepsi Max er godt!

....Men ja, det er ikke det optimale å drikke, og heller ikke bra for tenna. Vann er selvsagt bedre, men jeg ser ikke noe galt i å drikke litt pepsi max i det daglige så lenge resten av kostholdet er bra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer blodsukkeret fra? Om det trigges insulin vil blodsukkeret rase NED, ettersom det ikke er noe næring å mose inn i cellene. Du snakker jo mot deg selv.

Han sier jo ikke mot seg selv. Han sier at det vil trigge en insulinrespons, som i sin tur trigger en glukagonrespons som gir frigjøring av glukose fra leveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lommerusk og støv er i veien - Pepsi Max er godt!

....Men ja, det er ikke det optimale å drikke, og heller ikke bra for tenna. Vann er selvsagt bedre, men jeg ser ikke noe galt i å drikke litt pepsi max i det daglige så lenge resten av kostholdet er bra....

Altså, jeg er avhengig av sjokolademelk og melk generelt (besatt siden jeg ble student i 2010), så visse ting må man kunne unne seg. Selv liker jeg ikke PM, men det er jo smak og behag, ikke sant? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...