Gå til innhold

104 KG - 190 CM - 15 ÅR - NED I VEKT


VKWH

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Okei! Takker! 100g proteiner var bare et eksempel. Jeg får ned mere uten problemer :)

Pasta var egentlig også bare et eksempel, jeg så bare at det inneholdte mye kalorier og var relativt sunt, og jeg klarer ikke å spise 2 kg kylling om dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for posene med tacokrydder kan du leke deg med pepper, spisskummin, chili og hvitløk. Det smaker nogenlunde det samme og ..uten at jeg har noen kilde på det, er jeg overbevist om at det er sunnere enn Taco Spice Mix fra Santa Maria.. Så lærer du å lage fresh mat samtidig som du går ned i vekt.

Damene liker menn som kan lage mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja, tacokrydder bruker jeg egentlig aldri, var kun da jeg lage wraps :)

Hvor mye mener dere jeg bør trene? 20-40-60 min? 3-4 ganger i uka? Er snakk om 30 days shred level 1

Har du lang skolevei? I så fall kan du gå til og fra skolen hver dag og trene 45 minutter hard 30 days shred + oppvarming 3 -4 ganger i uken for eksempel. Rocker du det programmet riktig så brenner du det fettet ditt jævelig raskt as.

Tips hvis du blir sliten under trening...få en litt irriterende jente / dame til å fortelle deg med babystemme hvor liten og søt du er og at hun kan løfte myyye mer enn deg...så blir du sint og orker litt mer ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har og holder på med samme forvandling som deg. jeg har gått ned 25kg og er vell ca 10kg unna målet mitt, forresten en kar på 22 år. er det noe som fungerte veldig bra for meg så er det faktisk at det enkle er ofte det beste. dropp ferdigmaten, lag noe proteinrikt kjøtt og kok eller kutt opp masse grønnsaker. tren mye styrke, så raser det av. snakker da fra egen erfaring;) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Nå har jeg kommet meg på treningssenter, og det å spise 1000 kcal per dag er ikke noe jeg skal holde på meg lengre.

Hvor mange kcal bør jeg egentlig spise? Jeg vet at jeg skal skal spise 2 gram protein x kroppsvekt, men jeg har ikke peiling på hvor mye karbohydrater og fett jeg skal spise.

Jeg har skrevet feil ang. høyde. Riktig er 185 cm og 103 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg kommet meg på treningssenter, og det å spise 1000 kcal per dag er ikke noe jeg skal holde på meg lengre.

Hvor mange kcal bør jeg egentlig spise? Jeg vet at jeg skal skal spise 2 gram protein x kroppsvekt, men jeg har ikke peiling på hvor mye karbohydrater og fett jeg skal spise.

Jeg har skrevet feil ang. høyde. Riktig er 185 cm og 103 kg

Calorie Calculator

Du trenger drøye 3300 kcal for å vedlikeholde vekta, så 2800 kcal er et godt sted å starte for å gå ned ca. en halvkilo i uka. Ønsker du å legge deg på 2g protein i uka blir det 206g proteiner, som utgjør 824kcal av kaloribudsjettet. De restrerende 2000 kaloriene fordeler du på fett og karbohydrat, og hvordan du gjør det er i grunn ikke så voldsomt viktig for vektnedgangens skyld. Personlig ville jeg begrenset inntaket av brød, pasta og poteter og vært generøs med fettet rett og slett fordi typen mat du da kan spise er solid mat en blir god og mett av, men føler du at du må ha brød til frokost og poteter til middag har det antagelig lite å si. Det er kaloribalanse over tid som teller for vekta. (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på =) Alt går, men finn noe du trives og forandringer du kan leve med=)

Forsøkte og leve uten poteter men det syntes jeg var vanskelig, men har begrenset det til et minimum.

Litt og fordi jeg har en 4 åring som ikke vil ha ditt eller datt for mamma og pappa spiser ikke slik så skal hvertfall ikke hu.

Med kostholdendring de siste 3 årene har jeg gått ned nesten 40 kg.... så ingenting er umulig. for første gang siden jeg var 16 (er 24) er jeg nå under 100 kg =) Jeg er 188 og veide 130kg..... og jeg har aldri trent styrke trening, det er for "flaut" blitt mobbet for mye i oppvektsten så det sitter fortsatt for langt inne og gå på treningsenter, selv om jeg vil.Husk at det er opptider og nedtider, vekten vil variere litt men ikke mist fokus av den grunn. har selv gått opp 5 kg igjen men har tatt meg til og rett og slett begynne og jogge. Stå på og du vil se resultater, prøver du for hardt på for lite mat går det deg ille, det har jeg forsøkt med flere pang starter og endt opp med et kjempe brak, Det skal ta tid. En kollega av meg som driver med fittness sa :Når du skal ned i vekt tenk at det skal gå så lang tid som mulig. Jo lengre tid du bruker på og gå ned jo lengre tid vil det ta før du går opp igjen og da lettere og ha kontroll. Mister man 20kg på 3 måneder så går man oppigjen 20 kg på 3 måneder. Kunsten er små endringer som gjør at du ikke sprekker, gradvis tilvenning av vaner og kropp =) Lykke til =) Og vær stolt over hve du har fått til =) Uansett hvor lite du gikk ned den ene måneden så vær stolt..... =) alle skritt i riktig retning skal man være stolt av =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for svarene, det betyr så mye.

Jeg har ikke noe behov for å spise verken potet eller brød.

Jeg klarer virkelig ikke dette med mat. Jeg har ca 900 kcal i kyllingfilet som dekker proteinbehovet, men hvilken mat skal jeg fordele resten av di 1900 kaloriene på?

Dette er så vanskelig.. er det noen som kunne hjelpet meg med å sette opp en konkret matplan? Jeg hadde hvertfall satt utrolig stor pris på det. Maten trenger ikke å vær noe særlig spennende eller god, det viktigste er at jeg får i meg det jeg trenger. Kylling til alle måltidene gjør ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

last ned en app som heter Shape up på tlf din. Den er kjempe grei og ha med seg. Er du på butikken og lurer på hva varen inneholder av proteine og fett så scanner du strekk koden med tlf/appen også vips kommer det opp. Den viser oversiktlig hva du har spist og hva du trenger. Den trekker av kcal ved trening og hviser om du må spise mer for og oppnå ditt kcal. nivå. Der kan du også juster hvor mye proteiner/fett/kcal hver dag slik at den viser hva du trenge mer/mindre av. Kjempe verktøy. Den har gitt meg flere "aha" opplevelser på hva jeg trodde var "sunn" mat. Der kan du legge inn mat før du spiser og ser hvor du havner ut for resten av dage. Der kan du lage egen matplan og se at du faktisk ligger innenfor målet med antal kcal/protein/fett.

Kjempe verktøy i hverdagen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er EatThisMuch en morsom greie. Regner ut kaloribehovet ditt avhengig av høyde, kjønn, alder, og målsettning, og lager dags- og ukesplaner komplett med menyer og oppskrifter. Man kan forøvrig også velge (under "Innstillinger") hvor lang tid man ønsker å bruke på tilberedelsen av hvert måltid.

The automatic meal planner - Eat This Much

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Shape-Up var jo faktisk genial, den kommer jeg nok til å bruke! :)

Ellers er EatThisMuch en morsom greie. Regner ut kaloribehovet ditt avhengig av høyde, kjønn, alder, og målsettning, og lager dags- og ukesplaner komplett med menyer og oppskrifter. Man kan forøvrig også velge (under "Innstillinger") hvor lang tid man ønsker å bruke på tilberedelsen av hvert måltid.

The automatic meal planner - Eat This Much

Tøft! Du, jeg så at du mente jeg burde få i meg 2800 kcal per dag. Er det galt/ dumt om jeg legger meg på 2000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet meg på treningssenter, og det å spise 1000 kcal per dag er ikke noe jeg skal holde på meg lengre.

Hvor mange kcal bør jeg egentlig spise? Jeg vet at jeg skal skal spise 2 gram protein x kroppsvekt, men jeg har ikke peiling på hvor mye karbohydrater og fett jeg skal spise.

Jeg har skrevet feil ang. høyde. Riktig er 185 cm og 103 kg

Utrolig tøft og bra gjort! :-) Treningsstudio er absolutt å annbefale. Og her kan du og få masse gode tips til teknikk og øvelser. Så nå får du egentlig bare et forsprang på kompisene dine som skal starte til høsten, Kanskje det er du som må "hjelpe" de i starten da? :-) (y)

Du kan jo og evnt. vurdere å få satt opp en trenings + måltidsplan av en PT om du ønsker dette? , ellers regner jeg med du vil få masse gode tilbakemeldinger av dyktige folk her inne underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...