Gå til innhold

104 KG - 190 CM - 15 ÅR - NED I VEKT


VKWH

Anbefalte innlegg

vil du ha tynnere og mjukere og slappere armer enn jenta du har noe på gang med? og få slaskete skuldre på dressjakka/bunaden til konfirmasjonen?

for da lønner det seg å spise alt for lite og trene alt for mye. du kommer også til å bli så sliten at når kompisene dine begynner på senter til høsten så orker du ikke å være med, hvis du i det hele tatt orker å gjennomføre 30-days på så lite mat.

spis som du har fått beskjed om av de som har svart deg i tråden, og tren det du har lyst til.

30-day-shred er kjempefint siden du syns det er gøy. men da må du spise ordentlig så du orker å gjennomføre, og da sier kalorikalkulatoren at du skal 3350 om dagen, slik metal_barbie skriver.

da får du en passe sterk og passe slank kropp, du får energi til å flørte med jenta og du får et godt utgangspunkt til høsten.

når man er gutt og tenåring gjør kroppen stort sett jobben sjøl når den får skikkelig mat, det er ingen vits i å slanke seg nå. det kan du ta tak i hvis du er sitter på kontor hele dagen når du er førti år.

det er fortsatt to måneder til konfirmasjonen, hvis du spiser ordentlig NÅ blir det bra. hvis du tuller NÅ blir det ikke bra.

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du kan egentlig spise ganske vanlig mat, Matvareguiden. Informasjon om matvarer f.eks, viser næringsinnholdet i mat.

skriv inn det du selv liker, så kan vi heller tipse om endringer hvis du står fast på noe.

brødskive eller knekkebrød med makrell i tomat, egg, havregrøt, denslags til frokst, f.eks.

gutta som trente en del på skolen pleide ha skiver med makrell i tomat til lunsj på skolen, det er lett å ta med seg. og frukt/grønnsaker

middag: del tallerken i tre deler, en del fisk/kjøtt, en del grønnsaker og en del ris/potet eller hva det nå er til middag. fisk pleier å veie ca 150 gram for laks eller 200 gram for en bit torsk/sei eller kjøtt.

kveldsmat: havregrøt med frukt og cottage cheese, omelett, f.eks.

du trenger en del karbohydrater for å gjennomføre 30-days og følge med på skolen samtidig. husk å sove nok hver natt så kroppen/musklene dine får tid til å ta til seg næring og hvile ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke om det blir en ordentlig link nå, men nå har jeg prøvd å legge inn en del mat på "tallerkenmodell" hos matvareguiden, så du kan se hvor mye mat som faktisk kan spises på en dag. fire egg, en boks makrell i tomat, to laksebiter, ris, banan, you name it. og det jeg har lagt inn som eksempel er fortsatt mye mindre enn det kaloriberegningen sier at du bør ha av kalorier hver dag!

Matvareguiden. Utskrift av tallerken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis deg mett. Spis når du er sulten. Spis sunt og rent (kjøtt, fisk, fugl, grønnsaker f.eks.).

Og ikke tren +5 ganger i uken. 5 ganger holde ri massevis, la kroppen få hvile seg litt også, og ikke begynn for hardt, da går du fort lei eller får deg en smell.

Finnes dessverre ingen mirakelkur. Liker jenta deg nå, liker hun deg nok også som sunn og sprek med ekstra energi, ikke som utbrent, sliten og irritabel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

I går spiste jeg slik:

Frokost: ingenting

Lunsj: To polarbrød (sunnere type) m/ mager skinkeost

Middag: Fiskegratengn, salat, pasta og potet

Kveldsmat: 3 fullkornslefser (300 kcal), 300g kyllingfilet (300 kcal), tacokrydder (250 kcal), 50g ost (150 kcal) + litt paprika, salat og mager kesam.

Jeg har ikke næringsinnholdet fra lunsjen og middagen. Satser på å spise frokost til daglig, ble litt hektisk i går.

I går hadde jeg min beste treningsdag. Jeg doblet 30 days shred -programmet, og det gikk kjempefint! Vurderer å tredoble det i dag, slik at jeg får en time ren trening, utenom oppvarming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

I går spiste jeg slik:

Frokost: ingenting

Lunsj: To polarbrød (sunnere type) m/ mager skinkeost

Middag: Fiskegratengn, salat, pasta og potet

Kveldsmat: 3 fullkornslefser (300 kcal), 300g kyllingfilet (300 kcal), tacokrydder (250 kcal), 50g ost (150 kcal) + litt paprika, salat og mager kesam.

Jeg har ikke næringsinnholdet fra lunsjen og middagen. Satser på å spise frokost til daglig, ble litt hektisk i går.

I går hadde jeg min beste treningsdag. Jeg doblet 30 days shred -programmet, og det gikk kjempefint! Vurderer å tredoble det i dag, slik at jeg får en time ren trening, utenom oppvarming.

Vet ikke helt om jeg forstår hva du mener her, men du skal ha brukt uhorvelige mengder tacokrydder for at det skal utgjøre 250 kcal. Samme tall for 3 lefser virker også rimelig høyt.

Ellers ser jo kveldsmaten super ut, mens resten av dagen ikke står helt i stil med tanke på innhold og kvalitet (med mindre fiskegratengen var hjemmelaget). :p

Edit: ser at Firstprice tacokrydder faktisk er oppgitt å inneholde 303 kcal per 100g (what the hell?). Pakka veier dog 40g, så innholdet per pakke er ikke mer enn 121 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg forstår hva du mener her, men du skal ha brukt uhorvelige mengder tacokrydder for at det skal utgjøre 250 kcal. Samme tall for 3 lefser virker også rimelig høyt.

Ellers ser jo kveldsmaten super ut, mens resten av dagen ikke står helt i stil med tanke på innhold og kvalitet (med mindre fiskegratengen var hjemmelaget). :p

Edit: ser at Firstprice tacokrydder faktisk er oppgitt å inneholde 303 kcal per 100g (what the hell?). Pakka veier dog 40g, så innholdet per pakke er ikke mer enn 121 kcal.

Hehehe,jævlig mye sukker i tacokrydder:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Til frokost i dag ble det et fullkorn-polarbrød m/ skinkeost, og 200g kyllingkjøttdeig m/ litt tacokrydder til lunsj.

Hvor mye mener dere jeg bør trene? Jeg klarer en tredobling av 30 days shred, som vil si en times trening, i tillegg til oppvarming og uttøyning.

Igjen - jeg ville blitt veldig glad om noen kunne sette opp en matplan, med konkret mengde på hva og hvor mye jeg bør spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen!

Jeg har så ufattelig lyst til å se forandring på kort tid, og jeg har konfirmasjon i Mai. Snart er det sommer, og jeg har noe på gang med en jente osv. Jeg vil bli tynn på kort tid!

Jeg trente 30 days shred i går (med musikk) og syntes det var sykt gøy! Jeg bruker store brusflasker, fylt med vann som vekter (ca 2 kg per).

Jeg tenkte å prøve meg på PSMF i en uke, men slik jeg forstår skal jeg bare avslutte det?

For å være ærlig her.

Du er 15 år. husk det. Kroppen din er ikke ferdigutviklet enda. Det målet du har, er det samme som jeg hadde, og rundt samme tidspunkt.

jeg vil heller råde deg til å sette deg selv ett mål, som f.eks å gjøre deg klar til VGS. istede for konfirmasjonen som er nå i Mai. Men det er min mening!

Du fokuserer ALT for mye på at du skal ned i vekt, og det på kort tid. jeg ble dessverre litt oppgitt over noen av svarene som ble gitt her. Og de tankene du hadde rundt å gå ned i vekt på. f.eks som PSMF.

Mitt råd til deg vil være; SPIS MER! Rør på deg, gå tur, jogg, gjør hjemmetrening siden du ikke vil på trenigssenter.

Kast den jævla vekta ut vinduet, den kommer kun til å gjøre ting surt for deg. Skaff deg målebånd!

Mai er lenge til enda, du kan klare underverker på den tiden, ikke vær redd for det.

Fokuser på å få bygget deg muskler enn å gå ned i vekt. En mer tonet kropp vil se 10 ganger finere ut enn en tynn flis.

Og Ikke se blindt på KCAL i maten. Bare fokuser på å få i deg rene produkter. Og igjen; SPIS MER!

Spis mye proteiner, som har mye % i seg, som f.eks Tunfisk og Kyllingfilet. førstnevtne er veldig billig og inneholder veldig høye verdier av proteiner.

mange har det for seg at de skal spise lite for å gå ned i vekt, noe som blir feil. Spiser du for lite så vil du bare ende opp å se slaskete ut, og du vil føle deg ræva pga lavt energi nivå etc.

Det er bra du fant 30 days shred artig, fortsett med det! Gjør man noe som er artig så vil man få kjappere resultater.

Holder du på med ei jente nå og hu liker deg. Så liker hu deg for den du er.

Og er det en ting du aldri skal gjøre, så er det å gå ned i vekt pga noen andre.

Hu har allerede bevist hu liker deg for den du er, ved at hu er der nå. Tenk på det.

Kutt ut godis, brus i ukedagene, men det er lov å kose seg av og til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om å spise fullkornspasta for å få i seg nok kalorier? 300g fullkornspasta er rundt 1000 kcal, så hvis jeg spiser det i tilegg til slik jeg spiste før jeg opprettet denne tråden, er jeg godt på vei da?

Hvor mye proteiner bør jeg få i meg? 100g?

Er det greit å spise kyllingkjøttdeig? Ser at det inneholder en del fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...