Gå til innhold

Tre hvite lamper - en guide til baseløftvennlige treningssentre


Pinglo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stemmer det. 3 powerrack, ett nytt nå nettopp. Én ny styrkebenk, godkjent til stevne. (Det vil si 2 konkurranse-benker). 4flatbenker til sammen. 2skråbenker. Massivt med godkjente vekter. For ikke å nevne alle de fantastiske personlighetene som finnes på Bjørns Gym.

Har de fått ryddet opp litt og gjort det romsligere også? Tok håpløst mye plass alle de gamle apparatene de dro med seg fra det gamle gymmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de fått ryddet opp litt og gjort det romsligere også? Tok håpløst mye plass alle de gamle apparatene de dro med seg fra det gamle gymmet.

Både ja og nei, hehe. Bjørns er jo ett ganske intimt gym, men jo, når det gjelder styrkeavdelingen, så har dem gjort det litt mer romslig. Menne, jeg tror du skal slite med å utføre farmers walk mitt i rushtiden, for å si det slik.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Både ja og nei, hehe. Bjørns er jo ett ganske intimt gym, men jo, når det gjelder styrkeavdelingen, så har dem gjort det litt mer romslig. Menne, jeg tror du skal slite med å utføre farmers walk mitt i rushtiden, for å si det slik.:D

Hadde suitcase walk der på onsdag, og det gikk akkurat, men måtte ha litt slalom mellom folk og maskiner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler

Spring Trening

til de som bor i nærheten av Kristiansand :) 399,- pr måned. gode åpningstider, pent og rent lokale med mye vekter og lov å bråke med markløften (y) Passer godt til deg som trener styrkeløft, olympiske løft, kettlebell, eller trener for å få mer muskler. Er ingen apparater der, kun masse frivekter og ting å henge seg i, pluss klatre på :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 8 måneder senere...
Trondheim, SiT:

Vil vel si SiT sine sentre for studenter kvalifiserer til å bli nevnt her. Nå har jeg ikke vært innom avdelinga på Gløshaugen, men både Dragvoll og Portalen er innafor.

Treningssenter | SiT.no

Plattinger for mark, flere knebøystativer, utstyrt med Eleiko-vektskiver og Eleiko WL-stenger i følge Nicolai her. Gode gamle benker fra technogym på Dragvoll. Liker de ganske godt. Nyere benker fra samme merke på Portalen, men de er ikke spesielt gode etter min mening. Gløshaugen har jeg ikke oversikt over.vEllers godt utstyrt. Minus for alt for mange folk i primetime.

Priser: Fra 830,- (student), 70 for dropin.

Våre priser | SiT.no

+ Mulighet for gratis gjestetrening i opptil 1 mnd av gangen for medlemmer av en rekke andre studentsamskipnader i landet (y)

Hei,

Spørsmål ang. Portalen og Gløs: Mulighet for vektløfting der? Kan man droppe stanga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Spørsmål ang. Portalen og Gløs: Mulighet for vektløfting der? Kan man droppe stanga?

Nå er min informasjon ganske utdatert, så ta den med en teskje kanel;

På portalen hadde de når de åpnet to plattformer, fullt brukbare til både mark og støt og rykk og mytji moro.

men så kom de jo på at de befant seg i andre etasje, godt plassert over andre butikker, som ikke satte pris på all dunkingen, så da ble det ikke lov med mark og å droppe vektene eller anna moro lengre.

Men skal du trene vektløfting i Trondheim så går du i fem minutter fra Portalen, opp på Buran, og inn på Trondheim Atletklubb.

Vil tro de dekker akkurat DET behovet rimelig greit;)

På gløs kan det være litt lavt under taket. Håvard Vika ; ka du trur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere anbefalinger her av treningssenter jeg har testet ut når jeg har vært ute og reise gjennom arbeid.

Puls treningssenter Florø

http://www.pulstreningssenter.no/

Gratis trening hvis man er gjest hos Quality Hotel Florø, som ligger rett ved.

2 benkpresser, 1 halv-rack, bumper plates (sorte), diverse standard styrkeapparater, diverse strikk

Vektertorget Bergen (SiB)

http://www.sib.no/no/trening/temp/treningssentre/vektertorget

Bra treningssenter med 3 benkpresser, 1 skråbenk, 3-4 halvrack, bumper plates etc.

Elixia Ryen

Noe tilsvarende som Elixia Hillevåg og Bjørvika.

6 Hammer strength halv-rack, 3 markløftplatformer, sorte bumper plates fra Eleiko, frivektsavdeling, 2 "crossfitstativ"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Spørsmål ang. Portalen og Gløs: Mulighet for vektløfting der? Kan man droppe stanga?

Du kan ikke droppe stangen på portalen.

På gløs er det fire plattformer egnet for stangdropping. De fleste videoene i loggen min er fra Gløs hvis du vil se hvorden det ser ut der;). Kom bort og hils hvis du kommer på gløs også da:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Spørsmål ang. Portalen og Gløs: Mulighet for vektløfting der? Kan man droppe stanga?

Som de ande nevnte, så er det gode muligheter på gløs og dragvoll, men helt uaktuelt på portalen ;)

edit: resten av informasjonen i innlegget mitt som du siterte er også utdatert. orker ikke fikse det nå :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal en del til Trondheim på kurs utover våren/sommeren. Er det noen som har et tips til et sted der jeg kan droppe innom og få trent på ettermiddagen? Helst i gangavstand fra sentrum..

Tjah, det er jo flere treningssentere av type elixia/3t/sats i byen, du kan jo spørre pent om du kan få ta en prøvetime, og rullere? =p

Skulle til å foreslå Club Fitness,men det ser ut til at de stenger? o.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal en del til Trondheim på kurs utover våren/sommeren. Er det noen som har et tips til et sted der jeg kan droppe innom og få trent på ettermiddagen? Helst i gangavstand fra sentrum..

Få steder med gode dropin muligheter. Beste er vel å kjøpe en måned et sted, og da er vel Hit the gym billigst. Ligger i Olav Tryggvasons gate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få steder med gode dropin muligheter. Beste er vel å kjøpe en måned et sted, og da er vel Hit the gym billigst. Ligger i Olav Tryggvasons gate.

Nidarø treningssenter tar 80 kr for dropin tror jeg. Befinner seg på øya. Det må regnes som gangavstand. Sats, 3T, Elixia tar jo 300 kr eller mer for dropin. Det nytter ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...