Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Jeg tenker også å ta silikon :) Jeg har egentlig bestemt meg, etter å ha tenkt i flere år. Er nå 20 år, og bestemte meg fra starten av at jeg ikke skulle ta før jeg var over 21. Hvis jeg fremdeles vil - skjer det. Så nå er det bare å spare, og det kan ta tid. Er en tredjedel på vei, men det skal gå^^

Det jeg er mest redd for, er hvordan de rundt meg reagerer. Tror nok familien vil mene det er sløsing av penger. Det er jo ganske dyrt, så jeg kan jo forstå at de mener det er en sprø prioritering når jeg ikke akkurat er rik ;p

Hvilke erfaringer har dere? Hvordan reagerte familie og venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker også å ta silikon :) Jeg har egentlig bestemt meg, etter å ha tenkt i flere år. Er nå 20 år, og bestemte meg fra starten av at jeg ikke skulle ta før jeg var over 21. Hvis jeg fremdeles vil - skjer det. Så nå er det bare å spare, og det kan ta tid. Er en tredjedel på vei, men det skal gå^^

Det jeg er mest redd for, er hvordan de rundt meg reagerer. Tror nok familien vil mene det er sløsing av penger. Det er jo ganske dyrt, så jeg kan jo forstå at de mener det er en sprø prioritering når jeg ikke akkurat er rik ;p

Hvilke erfaringer har dere? Hvordan reagerte familie og venner?

Sløsing med penger er det egentlig ikke vil jeg si. Heller en investering :p hehe.. Det er dine penger, du kan gjøre hav du vil med de. Hva andre mener bryr jeg meg ikke noe om...

Men....

Mamma skjønte det godt jeg har aldri hatt pupper... Men hun syns det var litt ekkelt at jeg skulle opereres. Pappa har aldri sagt noe (det er bare sånn han er haha).. Venninnene mine er for det meste misunnelige :p På den bra måten, ikke at de er ekle, men at mange av de også vil. Jeg har flere kjente som har silikon så her på bygda som jeg bor er det ganske så vanlig :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan en graviditet påvirker puppene dersom det er lagt inn silikon på forhånd? Jeg er ung, og har selvsagt lyst på barn en gang i fremtiden, men ikke nå. Pupper derimot, det frister veldig nå. Både mamma (2 barn) og søster (2 barn), endret ikke puppestørrelse fra før til etter graviditetene. Litt forstørret ble de vel under ammeperioden, men de gikk tilbake til normalen etterpå. Jeg tenker sånn i forhold til genetikk, regner med at jeg vil erfare ca. det samme som dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan en graviditet påvirker puppene dersom det er lagt inn silikon på forhånd? Jeg er ung, og har selvsagt lyst på barn en gang i fremtiden, men ikke nå. Pupper derimot, det frister veldig nå. Både mamma (2 barn) og søster (2 barn), endret ikke puppestørrelse fra før til etter graviditetene. Litt forstørret ble de vel under ammeperioden, men de gikk tilbake til normalen etterpå. Jeg tenker sånn i forhold til genetikk, regner med at jeg vil erfare ca. det samme som dem...

Når jeg snakket med Fornebu klinikken annbefalte de meg å vente til etter jeg hadde fått barn, ettersom man har høye sjanse for kappsling ved graviditet + du ikke burde amme når du har silikon, da har du ENDA større sjanse for kappsling.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg snakket med Fornebu klinikken annbefalte de meg å vente til etter jeg hadde fått barn, ettersom man har høye sjanse for kappsling ved graviditet + du ikke burde amme når du har silikon, da har du ENDA større sjanse for kappsling.. :(

:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornebuklinikken har nå garanti på sine innlegg også etter amming, men det gjelder bare så så mange år. Lurer på om det er 3 år etter operasjon.

De fleste anbefaler å vente til etter man har fått barn også fordi hormonforandringer i kroppen kan forandre utseende på puppene. Jeg har flere venninner som har ammet med silikon uten at det har vært noen problemer. Jeg hørte heller ikke om problemer ved amming på Fornebu, men man kan lettere få brystbetennelse for de som veit hva det er :p Det KAN også være større sjangs for kapsling.

Det kan også være litt forskjell på hvilke innlegg man har. Og om noen av de her inne har operert for mer enn 1,5 år siden så kan de ha fått andre innlegg etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstod jeg rett når garantien gjelder 3 år etter operasjon? :)

Klippet ut fra Fornebu sine sider:

"

11. Amming med brystinnlegg / brystprotese

Kvinner som får brystinnlegg kan senere få barn og amme. Vår erfaring er at amming forløper uten problemer for mor og barn. Men muligheten for hard kapsel øker altså noe. Dette tilsvarer erfaring fra andre land. Noen vil kanskje føle noe mer "melkespreng" enn om de ikke hadde hatt proteser innoperert - særlig de første dagene etter fødselen. Det er ikke rapportert om at noen har mistet ammeevnen av brystinnlegg.

Noen har vært engstelige for at stoffer fra brystinnlegg kan gå over i morsmelken. Det er ikke påvist silikon eller andre stoffer fra protesene i morsmelk. Vi vet dessuten at silikon er uskadelig for både barn og voksne. Det er ikke påvist noen økt sykelighet hos barn som er blitt ammet av mødre med brystinnlegg. Du kan altså trygt amme med brystproteser uansett materiale. Svangerskap og amming vil kunne tøye huden og medføre økt frekvens av hard kapseldannelse, som igjen kan medføre behov for en korreksjon."

"

13. Garanti ved brystforstørring

Ingen andre klinikker i Norge tilbyr like god garanti etter brystforstørrelse som du får hos oss på Fornebuklinikken. Vår garantiordning er generelt mer omfattende, og gjelder for eksempel også under graviditet og amming.

Fornebuklinikken benytter leverandører som gir sine brystinnlegg livstidsgaranti. Selve produktet erstattes av produsenten ved eventuelle feil, men ikke operasjonskostnaden.

Garantien gjelder:

1. Brystinnlegget skiftes kostnadsfritt hvis det ved MR påvises skader på protesen innen 5 år.

2. Den som ønsker å fjerne innleggene (meget sjelden), får dette utført uten kostnader innen 5 år.

3. Kostnadsfri operasjon av hard kapseldannelse (Baker grad 3 og 4) utføres i løpet av en periode på 5 år, regnet fra første gangs operasjon. Garantien forlenges ikke etter utført kapseloperasjon, eller om du ønsker å bytte proteser til annen størrelse.

4. Ved bytte av eldre innlegg med eller uten annen korreksjon (for eksempel brystløft, kapselfjerning og lignende.), gis 1 års garanti ved hard kapseldannelse (Baker grad 3 og 4).

5. Garantien omfatter silikon- og PU-innlegg .

6. Våre garantier gjelder selv ved gravidited i løpet av ovennevnte 5-årsperiode.

Garantien gjelder ikke:

1. Dersom du er operert med brystimplantater ved annen klinikk.

Krav til kvinnen for at garantien skal gjelde:

1. Følge de pålegg som gis i forbindelse med operasjonen.

2. Følge klinikkens kontrollprogram (kostnadsfritt).

3. At man tar omgående kontakt hvis man skulle få et problem, og lar seg undersøke av en av Fornebuklinikkens kirurger, samt gjennomfører nødvendige tilleggsundersøkelser.

4. Eventuell ny operasjon foretas ved Fornebuklinikken.

Disse nye garantibetingelsene gjelder for alle pasienter som blir operert ved Fornebuklinikken etter 10.05.2010. For pasienter som er operert før denne dato gjelder tidligere garanti."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan godt skjønne hvorfor noen vil gjøre det. Har man ikke noe så vil man vel gjerne ha for å kunne føle seg mer feminin, selv om små pupper godt kan være det. Om det er noe DU selv vil, og som kommer til å hjelpe deg selv til å trives med det, go for it. Jeg har store pupper selv, så jeg ville aldri gjort det, tvert om så har jeg fått tilbud om gratis brystreduksjon fra legen min. :p Så jeg håper at treningen vil gi meg mindre pupper (selv om samboeren har veldig mye i mot akkurat det, kremt.) Men om jeg plutselig hadde endt opp heelt uten pupper så hadde jeg sikkert vurdert å operere selv, selv om jeg aldri hadde turt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er jeg veldig overrasket over hvor mange som har tatt silikon eller vurderer å ta det :p Trodde ikke det var så vanlig, egentlig..

Ja, samme her egentlig. Men nå er kanskje ett forum som dette et trekkplaster for folk som bryr seg om kroppen sin, og vil se bra ut? :p Og som har lav fett% og som da i større grad vil være "utsatt" for mindre pupper? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er jeg veldig overrasket over hvor mange som har tatt silikon eller vurderer å ta det :p Trodde ikke det var så vanlig..

Det er mer vanlig enn du tror ;)

Om jeg hadde hatt litt pupper hadde jeg aldri gjort dette. Men siden jeg ikke visste hvordan det var å ha pupper så var det veldig lett for meg å gjøre det. selv om jeg godt visste om alle komplikasjonene o.l som kan oppstå..

Man ligger heller ikke å full narkose på Fornebu :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...