Gå til innhold

Rate my diet!


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Mann 28 år, 179-180 cm, 90-95 kg.

....

Du spiser i grunn veldig lite i ukedagene noe du strengt tatt ikke trenger selv om du skal ned i vekt. Så jeg lurer på hvor mange kcal du ca. får i deg i helgen? Kan være en fordel for deg å jevne inntaket ditt litt mer ut slik at du slipper å ha så vanvittig lavt matinntak 5 dager i uken. Er snakk om personlig preferanse, men jeg syns fortsatt 1500 kcal x 5 for en mann på din størrelse var i minste laget da jeg selv (63kg) deffer på et gjennomsnitt på 1800-1900 kcal om dagen.

Ingenting i veien med å spise mye brød, og karbohydrater trenger man ikke være redd for så lenge man ikke spiser det i form av snop og drikker det i form av cola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har innsett at jeg i alle år har vært altfor opphengt i å spise lite, prøver derfor å spise en god del mer noe som ser ut som om har satt fart på forbrenningen. Hovedmålet er ned i fett men skader ikke om man bygger litt muskler i samme slengen.

Mann, 180cm og 95kg. Trener vekter 4 dager i uka og gjort det i flere år, ikke feit men sikkert 10-15kg ned før det er snakk om noe sixpack tendenser.

Har lagt meg på et kosthold det er mulig for meg å følge så kunne sikkert byttet ut mange måltid med kyling/torsk og brokkoli etc men for min del vet jeg det blir vanskelig.

Kosthold på treningsdager:

Frokost:

Ingers sunne lavkarbo brød: 3 skiver

1 pakke kalkunfilet pålegg (100g)

6 skiver norvegia

Lunsj:

Ingers sunne lavkarbo brød: 3 skiver

1 boks makrell i tomat (170g)

1 jazz eple (elsker disse)

Før trening:

1 stk Wasa havreknekkebrød

1 stk banan

Etter trening:

Yt restitusjon (finnes nok bedre alternativer men sliter med nok kalorier per dag så da valgte jeg dette)

Middag:

Svinefilet 350g

Wok fra findus 500g

200g Søtpotet

Kvelds:

200g reker

En yt restitusjonsbar (for å komme høyt nok kalorimessig, sliter med å få i meg mer mat).

De dagene jeg har treningsfri utgår YTene, banan og knekkebrødet.

Totalt på treningsdager:

2553kcal, 191g karbo - 81g fett - 239g protein

Totalt treningsfridager:

1953kcal (litt lite vel) 101gkarbo - 74g fett - 190g protein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser i grunn veldig lite i ukedagene noe du strengt tatt ikke trenger selv om du skal ned i vekt. Så jeg lurer på hvor mange kcal du ca. får i deg i helgen? Kan være en fordel for deg å jevne inntaket ditt litt mer ut slik at du slipper å ha så vanvittig lavt matinntak 5 dager i uken. Er snakk om personlig preferanse, men jeg syns fortsatt 1500 kcal x 5 for en mann på din størrelse var i minste laget da jeg selv (63kg) deffer på et gjennomsnitt på 1800-1900 kcal om dagen.

Ingenting i veien med å spise mye brød, og karbohydrater trenger man ikke være redd for så lenge man ikke spiser det i form av snop og drikker det i form av cola.

Hei! Og takk for svar :) Jeg vil tippe at jeg ligger på 2500 kcal i helgen. Men unngår selvsagt brus. Drikker kun vann og svart kaffe. Skal vurdere å få på litt mer kcal jevnt over hver dag og se om det fungerer :) Digg å høre at brød går fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt 18år, 169cm 72kg

Trener vekter 4 ganger i uka å sitter for det meste på rompa hele dagen på skola. dette er det jeg trener.

Tirsdag: Rygg, skuldre og bryst (lett dag)

Markløft: 8x5

Benkpress: 8x5

Roing med stang: 8x5

Skråbenk: 10x5

Chins: Max: x 4

Militærpress: 8-10x5 (stående)

Kroc rows: 10-12x5

Arnoldpress med manualer: 12x5 (sittende)

Roing i maskin: 12x5

Supersett

Nedpress (15x3) Nedpress (8x3) Sidehev (12-15x3)

Torsdag: Bein (lett dag)

Knebøy: 6-8x5

Frontbøy: 10x5

Trap bar deadlift: 12x5

Hack squat med bar: 8x5

Strake markløft: 10-12x5

Pull through: 12x5 suppersett med bicepscurls (10x5)

Leg Extensions: 20x5

Leg curls: 20x5

Legger: 25x5

Lørdag: Tung overkropp

Markløft: 3-5x5

Benkpress: 3-5x5

Roing: 5x5

Skrå manual benkpress: 6x5

Manual roing 6x5

Militærpress 3-6x5

Roing i maskin 6x5

Armer (10x5 på biceps/triceps)

Mage 10x5

Søndag: Tung Bein

Knebøy: 3-5x5/6

Trap bar deadlift: 3-4x6

Hack squat: 6x5

Strakemark: 8x5

Pull through 8x5

Leg – extention 8-10x5

Leg curls 6-8 x 5

Legger 15 x 4

Å spiser dette her hverdag

Frokost: 70gram havregryn, 250gram cottage cheeas + en banan

lunsj: 3 brødskiver med 150gram kalkun + ett eple

Middag: Det som er (potet,ris,pasta + kylling,fisk, osv + grønt)

Kveld: 500gram cottage cheeas, 2 brødskiver med 100gram kalkun filet + grønt

(på dager jeg trener tar jeg også mutant mass gainer shake etter trening å får trening blir 50gram havregryn + en skyr + banan med en pre wourkout shake ¨No-explode¨ + det jeg spiser til vandlig)

Hva tenker folk om det? Noen tilbake mld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

JEnte på 22år, 182cm og 65 kilo. Ønsker å gå ned til 60-62 og stramme opp kroppen. Veide 66 før når jeg holdt på meg tyrketrening, og var veldig fornøyd da så vet egentlig at jeg skal kaste vekten... Har tatt mål, 74 cm midje, 54cm øvre lår.

Matdag typisk:

Frokost: 2 fiberrik med 30g avokado og 40g kalkunskinke

lunsj: 4 fiberrik, med 60g avokado og 100g kalkunskinke

Middag, halvparten protein og andre halvpart grønnsaker, noen ganger avokado her også

mellom: skyr, gulrøtter, brokkoli

Spiser dette så å si hver dag, ønsker å gå ned i vekt. grunnet sykdom kan jeg ikke trene så mye, men prøver å gå turer, gjøre litt styrke og stå på ski. Ligger på gjennomsnittelig 1300kcal om dagen.

Ser dette ok ut? Vurderer å innføre mer karbo ti kvelden, er det en god ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

JEnte på 22år, 182cm og 65 kilo. Ønsker å gå ned til 60-62 og stramme opp kroppen. Veide 66 før når jeg holdt på meg tyrketrening, og var veldig fornøyd da så vet egentlig at jeg skal kaste vekten... Har tatt mål, 74 cm midje, 54cm øvre lår.

Matdag typisk:

Frokost: 2 fiberrik med 30g avokado og 40g kalkunskinke

lunsj: 4 fiberrik, med 60g avokado og 100g kalkunskinke

Middag, halvparten protein og andre halvpart grønnsaker, noen ganger avokado her også

mellom: skyr, gulrøtter, brokkoli

Spiser dette så å si hver dag, ønsker å gå ned i vekt. grunnet sykdom kan jeg ikke trene så mye, men prøver å gå turer, gjøre litt styrke og stå på ski. Ligger på gjennomsnittelig 1300kcal om dagen.

Ser dette ok ut? Vurderer å innføre mer karbo ti kvelden, er det en god ide?

1300 kcal høres i første runde ut som alt for lite kcal til å gå ned i vekt. Forøvrig høres 66kg på 182cm ut som en helt OK(om noe lav) vekt, dropper du ned til 60 har du plutselig under 18,5 i BMI, og er i risiko for underernæring. Vil du stramme opp kroppen, krever det kalorioverskudd og styrketrening. Dette vil også være godt for helsen ellers,da gjerne i retning av 1800-2200kcal om dagen.

Jeg tror kanskje du bør prate med noen om kostholdet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1300 kcal høres i første runde ut som alt for lite kcal til å gå ned i vekt. Forøvrig høres 66kg på 182cm ut som en helt OK(om noe lav) vekt, dropper du ned til 60 har du plutselig under 18,5 i BMI, og er i risiko for underernæring. Vil du stramme opp kroppen, krever det kalorioverskudd og styrketrening. Dette vil også være godt for helsen ellers,da gjerne i retning av 1800-2200kcal om dagen.

Jeg tror kanskje du bør prate med noen om kostholdet ditt.

Ok. Takk for så raskt svar. Basalforbrenningen min ligger på ca 1500, så da burde jo ikke 1300kcal være for lite?

Jeg har vært hos en ernæringsfysiolog og hun sa jeg burde spise mer, men for tiden trener jeg ikke og sitter mye stille. Har begynt med langrenn 3ganger i uken, og så når jeg er friskere begynne med styrketrening igjen.

Ville du anbefalt med å involvere mer karbo i kosten? Biorytmedietten sier jo at karbo på kvelden er bra. Jeg har hatt spiseforstyrrelser før og veid 15kg mindre, jeg har prøvd å spise 2000kcal men da går jeg kun opp i vekt.

Vekten tenker jeg ikke så mye på i og med at jeg var fastere i fisken før med styrketrening.

Takker for konstruktivt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk for så raskt svar. Basalforbrenningen min ligger på ca 1500, så da burde jo ikke 1300kcal være for lite?

Jeg har vært hos en ernæringsfysiolog og hun sa jeg burde spise mer, men for tiden trener jeg ikke og sitter mye stille. Har begynt med langrenn 3ganger i uken, og så når jeg er friskere begynne med styrketrening igjen.

Ville du anbefalt med å involvere mer karbo i kosten? Biorytmedietten sier jo at karbo på kvelden er bra. Jeg har hatt spiseforstyrrelser før og veid 15kg mindre, jeg har prøvd å spise 2000kcal men da går jeg kun opp i vekt.

Vekten tenker jeg ikke så mye på i og med at jeg var fastere i fisken før med styrketrening.

Takker for konstruktivt svar!

Basalforbrenning (BMR) er den mengden kalorier kroppen trenger for å holdes i live og for å holde kroppens funksjoner i gang. 1500 kcal hadde kroppen din trengt hvis du lå i koma. Derfor er det en innmari dum ide å spise under dette igjen! Det høres rart ut at du legger på deg av 2000 kcal. Sikker på at dette er reelt? Hvordan kan du ønske å gå ned i vekt, men samtidig ikke bry deg om hva vekten viser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk for så raskt svar. Basalforbrenningen min ligger på ca 1500, så da burde jo ikke 1300kcal være for lite?

Jeg har vært hos en ernæringsfysiolog og hun sa jeg burde spise mer, men for tiden trener jeg ikke og sitter mye stille. Har begynt med langrenn 3ganger i uken, og så når jeg er friskere begynne med styrketrening igjen.

Ville du anbefalt med å involvere mer karbo i kosten? Biorytmedietten sier jo at karbo på kvelden er bra. Jeg har hatt spiseforstyrrelser før og veid 15kg mindre, jeg har prøvd å spise 2000kcal men da går jeg kun opp i vekt.

Vekten tenker jeg ikke så mye på i og med at jeg var fastere i fisken før med styrketrening.

Takker for konstruktivt svar!

Som miaheart sier, BMR er den energien kroppen din bruker for å holde deg i live, hvis du ligger helt i ro og ikke bruker en eneste kalori på bevegelse eller å regulere kroppsvarmen eller noenting. Å gi kroppen din mindre enn den trenger for å sørge for at du klarer å fungere på det mest grunnleggende nivå over lengre tid , vi snakker om å regulere hjerterytme, åndedrett, drive immunforsvaret ditt og holde deg frisk, fordøying av den lille maten du spiser, å holde styr på alle hormonene dine og alt det andre som skjer i kroppen din , høres det virkelig sunt ut å kødde med disse tingene?

Jeg ville helt klart fått med mer karbohydrater i kosten ja. Samme med fett og proteiner og. Hvis du øker energiinntaket vil sannsynligvis kroppen svare med å holde på mer vann i en kort periode, noe som ikke er farlig eller permanent på noe sett. Kroppen liker jo ikke å sulte, så når den endelig får muligheten til det, så vil den jo prøve å slappe av og lade batteriene til neste gang den er nødt til å jobbe hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basalforbrenning (BMR) er den mengden kalorier kroppen trenger for å holdes i live og for å holde kroppens funksjoner i gang. 1500 kcal hadde kroppen din trengt hvis du lå i koma. Derfor er det en innmari dum ide å spise under dette igjen! Det høres rart ut at du legger på deg av 2000 kcal. Sikker på at dette er reelt? Hvordan kan du ønske å gå ned i vekt, men samtidig ikke bry deg om hva vekten viser?

Ok, da får jeg prøve å spise 1500kcal for å gå ned da. Ja ble litt motsiende at jeg vil gå ned i vekt, men ikke bry meg om hva det står. Poenget er vel at jeg gjerne skulle blitt slankere. Får bare bruke målebåndet. Får prøve å dytte inn litt havregrøt her da, er litt redd for rene karbohydrater, så det får jeg bare jobbe med. Håper jeg ikke har ødelagt forbrenningsanlegg helt. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da får jeg prøve å spise 1500kcal for å gå ned da. Ja ble litt motsiende at jeg vil gå ned i vekt, men ikke bry meg om hva det står. Poenget er vel at jeg gjerne skulle blitt slankere. Får bare bruke målebåndet. Får prøve å dytte inn litt havregrøt her da, er litt redd for rene karbohydrater, så det får jeg bare jobbe med. Håper jeg ikke har ødelagt forbrenningsanlegg helt. Takk for svar!

Når du bygger muskler så vil vekten øke og målebåndet krympe. Men ved å spise bare 1500 kalorier presser du kroppen altfor hardt, og du vil oppleve at du ikke oppnår de resultatene du ønsker. Karbohydrater er ikke farlig! Jeg spiser mellom ca 940 -1160 kcal bare fra karbohydrater hver dag. Forbrenningen din blir ikke ødelagt, men slik du holder på nå så setter du den kraftig ned. Du slanker vekk muskelmasse, og dette gjør at din metabolisme blir lavere. Jeg anbefaler deg å gange BMR med ditt aktivitetsnivå og så spise i et lite overskudd. (Mer kalorier enn hva det tallet du får fra regnestykket er) Da vil du se at de resultatene du ønsker deg etterhvert vil komme, men det tar selvfølgelig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bygger muskler så vil vekten øke og målebåndet krympe. Men ved å spise bare 1500 kalorier presser du kroppen altfor hardt, og du vil oppleve at du ikke oppnår de resultatene du ønsker. Karbohydrater er ikke farlig! Jeg spiser mellom ca 940 -1160 kcal bare fra karbohydrater hver dag. Forbrenningen din blir ikke ødelagt, men slik du holder på nå så setter du den kraftig ned. Du slanker vekk muskelmasse, og dette gjør at din metabolisme blir lavere. Jeg anbefaler deg å gange BMR med ditt aktivitetsnivå og så spise i et lite overskudd. (Mer kalorier enn hva det tallet du får fra regnestykket er) Da vil du se at de resultatene du ønsker deg etterhvert vil komme, men det tar selvfølgelig tid.

Ok. Men i følge

http://iifym.com/iifym-calculator/ så skal jeg ned på 1218kcal for å gå ned i vekt! Det blir da på de dagene jeg ikke er i aktivitet. (Grunnet sykdom beveger jeg meg da svært lite) Blir litt forvirret da når det står at for å opprettholde vekten må jeg ligge på 1500. Jeg skal prøve å legge inn havregrøt på kvelden og de dagene jeg trener, mere mat. Tenker at på de dgene jeg nesten er sengeliggende så er 1218kcal det som skal til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men i følge

http://iifym.com/iifym-calculator/ så skal jeg ned på 1218kcal for å gå ned i vekt! Det blir da på de dagene jeg ikke er i aktivitet. (Grunnet sykdom beveger jeg meg da svært lite) Blir litt forvirret da når det står at for å opprettholde vekten må jeg ligge på 1500. Jeg skal prøve å legge inn havregrøt på kvelden og de dagene jeg trener, mere mat. Tenker at på de dgene jeg nesten er sengeliggende så er 1218kcal det som skal til?

Your BMR is: 1517 calories/day

Your TDEE is: 1820 calories/day

Fat Loss

1456

CALORIES/DAY

Suggested 15%

Aggressive 20%

Reckless 25%

Maintain

1820

CALORIES/DAY

Same as TDEE

Bulking

2002

CALORIES/DAY

Cautious 5%

Text Book 10%

Aggressive 15%

Custom

CALORIES/DAY

Enter Your Own

Din BMR ut i fra den kalkulatoren er ca 1500 kalorier, for å opprettholde vekten du har nå med ditt aktivitetsnivå trenger du ca 1800 kalorier. Jeg synes det er uansvarlig og direkte dumt av deg hvis du velger å spise 1200 kalorier. Da vil jeg faktisk henvise deg til videre behandling for spiseforstyrrelser. For å skulle gå ned i vekt nå vil gjøre mer skade for kroppen din enn noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Calculate Your TDE

Your BMR is:

1517CALORIES/DAY

Your TDEE is:

1820

CALORIES/DAY

Step 2: Choose Your Goals (and pick your intensity)

Fat Loss

1456

CALORIES/DAY

Suggested 15%

Aggressive 20%

Reckless 25%

Maintain

1820

CALORIES/DAY

Same as TDEE

Bulking

2002

CALORIES/DAY

Cautious 5%

Text Book 10%

Aggressive 15%

Custom

CALORIES/DAY

Enter Your Own

Din BMR ut i fra den kalkulatoren er ca 1500 kalorier, for å opprettholde vekten du har nå med ditt aktivitetsnivå trenger du ca 1800 kalorier. Jeg synes det er uansvarlig og direkte dumt av deg hvis du velger å spise 1200 kalorier. Da vil jeg faktisk henvise deg til videre behandling for spiseforstyrrelser. For å skulle gå ned i vekt nå vil gjøre mer skade for kroppen din enn noe annet.

Ok! Takk for svar(ene)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg håper det er noen glupe hoder her inne! For hverken min lege eller PT klarer å knekke denne nøtten

Bakgrunn: 170 , 71 kg, godt trent (bla 135 kg mark, 96 kg bøy)

Veldig aktiv, styrke 4 ggr uke, Hiit 3 ggr/uke og generelt aktiv med turgåing.

For ca et år siden var jeg på en veldig god kostholdsbølge der jeg jeg gikk ned jevnt og trutt i fettprosent . Jeg veide på den minste 61 kg og følte meg veldig fornøyd med det. Plutselig virket det som alt i kroppen min kræsjet og det jeg la på meg fem kilo på to uker. Jeg dro til legen, tok alt av blodprøver, graviditetstest, stoffskifte osv . Alt var normalt.

Dette fortsatte jevnt over de to neste månedene til jeg landet på 71 kg, selv og jeg var nazi på mat, veide opp og hadde stålkontroll på maten jeg fikk i meg.

Problemet er at, et år etter.. veier jeg fortsatt 71 kg og jeg aner ikke hva som skjer! Jeg har underveis prøvd nullcarb, høycarb, PSMF, biorytmediett. Jeg fåt et midlertidig vekttap som spretter på igjen på noen dager. Jeg regner med jeg sliter med vannbalansen noe, men fettprosent er også noe høy (28%)

Kostholdet mitt er som følger:

Frokost: Shake, 40g protein m melk

Lunsj: 100 g kjøtt 250 g grønnsaker

Mellommåltid: kesam, cottage cheese med syltetøy

Middag: 200 g kjøtt 500 g grønnsaker 100 g ris

Kveldsmat: 50-70 g havregryn

Jeg "binger" aldri, men det hender jeg er ute å spiser middag på resturant, men prøver å få det jeg spiser til å passe makroene.

Har noen her inne hørt om noe sånt før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Noen som har noe vettugt å si om hvordan jeg spiser, og evt hva som bør endres? De siste ukene har jeg vært ganske ensformig, kun endret på middagene, mellom kylling, svinekjøtt eller laks. Har dog hatt treningsfri i to uker pga en liten skade, regner med å komme meg igang igjen med 3-4 økter i uka snarest(styrke fullkropp x3 + en og annen løpetur på helg.)

En typisk dag er som følger:

Frokost: 3 knekkebrød med krydret kylling eller kalkunfilet, 2 eller 3 stekte egg og en halvliter skummet melk.

Lunch: 4 knekkebrød med kylling eller kalkunfilet, eller restemiddag(ca 200g kyllingfilet/biffstrimler + 250g grønnsaker)

Middag: 200g kyllingkjøttdeig/filet, biffstrimler eller laks, 250g grønnsaker(bruker å lage dobbelt opp til lunch eller lignende)

Etter å ha lagt inn en noe slikt i en kalkulator kom jeg inn på ca 2000kcal her, med 165g karbohydrater, 85g fett og 131g protein.

Spiser en og annen frukt(banan/eple), dersom behovet melder seg, samt at jeg bruker å ta halve lunchen med en par timers mellomrom. I tillegg til dette blir det proteinshake etter trening på treningsdagene.

Målet er å kvitte meg med ca 10 kg fett, samt å beholde muskelmasse. Trener stort sett med vekter på mellom 70-90% av maks, avhengig av dagsform og slikt.

Ellers er jeg mann, 24, har ikke fungerende vekt for øyeblikket, men var 94 rett etter jul, på 183cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp!

Jente 27 år, 172 cm høy og ca.70kg.

Trener intervaller 2 ganger i uken (indoor running på SATS eller Spinning) + 3 fullkroppsøkter med fokus på baseøvelser. Øvelser jeg bruker er knebøy, markløft, strake markløft, chins (med strikk) benkpress, nedtrekk, roing, utfall, hip thrust ++.

Jeg ønsker å redusere fettprosent og mål rundt midje/mage, rumpe og lår.

En vanlig dag for meg ser slik ut (mandag til fredag).

Frokost:1 boks kesam, 100g bær + 1 eple

Lunsj: 150g – 170g kylling, salat med litt rødløk og agkurk + 1 egg

MM (før trening):1skyr + 1 eple

MM (etter styrketrening): 1-2 scoop whey + 1 banan,

Middag: Kylling/Laks/Torsk/Scampi/Karbonadedeig/Kyllingkjøttdeig/biff - alt fra 125g – 150g.

Tilbehør er som regel søtpotet 150g-200g, speltlomper 2-3stk, ris/pasta 40g-50g. + Salat med rødløk, agurk, tomat eller brokkoli/blomkål. Noen ganger legger jeg til avocado eller fetaost.

Kvelds 40g havregryn, 2 hvitter, mango og/eller eple, bær. Alternativt 1/2 boks Cottage Cheese mager med mango, bær eller eple

I helgen spiser jeg tilsvarende, snur gjerne litt om på rekkefølgen og spiser gjerne knekkebrød eller speltlomper med noe pålegg til lunsj.

Jeg ligger vanligvis på en 1800 - 1850kcal hvor 40g er fett, 200g er karbohydrater og 170g er proteiner. Dersom noe viker så blir det som regel noe lavere på fett og karbohydrater + litt ekstra proteiner.

Noen som har noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger vanligvis på en 1800 - 1850kcal hvor 40g er fett, 200g er karbohydrater og 170g er proteiner. Dersom noe viker så blir det som regel noe lavere på fett og karbohydrater + litt ekstra proteiner.

Noen som har noen tanker om dette?

FrkHoel eller Therese :?? :)

Er 1800 kcal og disse makroene det du spiser til vanlig? Eller er dette kostholdet noe du har justert nå for å gå ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...