Gå til innhold

Magsa

Medlemmer
  • Innholdsteller

    53
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Magsa

  1. Det er sant! Jo, jeg kan trene, men er redd det blir så dårlig tid. Er jo opplegg hele dagen..
  2. Snart er det skolestart og den berømte fadderuka med mye alkohol står for tur. Jeg er livredd for å ikke få trent noe, og at jeg skal legge på meg. Tips/råd? Føler det er litt teit å droppe en fest for å trene, kjenner ingen, så må jo få meg venner..hjelp
  3. Magsa

    Trenger litt hjelp

    Jeg trener som regel underkropp og overkropp to dager i uken. Øvelsene jeg pleier å kjøre er: Knebøy Strak mark Utfall Glute brigde Benkpress Chins Stående militærpress Rygghev med vektskive Foroverbøyd roing (Tricepspushdown/bicepscurl) I knebøy tar jeg 60 kg, strak mark 65-70 kg og benkpress 40 kg. Har merket at fremgangen på strak mark har "stoppet" litt opp, der greier jeg faktisk ikke like mange som før, har prøvd å bytte grep, for jeg det som er, er at jeg ikke klarer å holde stangen før den slipper. Har trent styrke siden mars- da tok jeg 45 kg i knebøy, 50 kg st
  4. Magsa

    Trenger litt hjelp

    Jeg har samme mål som deg, men du spiser mye mer. Er det bare å øke inntaket? men hvor mye??
  5. Magsa

    Trenger litt hjelp

    Ser du spiser noe mer enn meg, hva er målet ditt med treningen? Jeg trener styrke og endel kardio (løping- langkjøring/intervaller)
  6. Magsa

    Trenger litt hjelp

    Hva/hvor ofte trener du, og spiser du da?
  7. Magsa

    Trenger litt hjelp

    Mengdene er f.eks 1 kyllingfilet, 1 søtpotet + masse grønnsaker, "1 skål naturell yoghurt/kesam er som regel 1-2 ss yoghurt, 1-2 ss kesam + frukt (som kan være 1/2 eple, 1 nektarin) Har hatt litt fremgang på trening, men ikke så veldig mye. Føler aldri musklene mine blir noe større, men at de bare er samme hele tiden
  8. Magsa

    Trenger litt hjelp

    Jeg er 20 år, 167 cm høy og veier mellom 55-58 kg. Er dette normalt? Trener 6-7 dager i uken, og en vanlig matdag ser ca slik ut: Frokost: 2 knekkebrød med pålegg, 1 egg + en skål naturell yoghurt/kesam med frukt/rosiner/havregryn Lunsj: proteinpannekaker (1 egg, 1 ss havregryn, 1-2 ss melk, 1 ss mandelmel) toppet med cc/kesam + frukt Middag: en porsjon(fisk/kjøtt/fugl, søtpotet + grønnsaker) Kvelds: samme som frokost Mellommåltid: et stort fat med frukt + 1 neve rosiner/nøtter Mål med trening: Bli sterkere, løfte tyngre. Får jeg i meg nok mat?
  9. Altså: du skal opp i vekt. Når du skal opp i vekt må du innta fler kalorier enn du bruker. Hvor kaloriene kommer fra betyr ingening. Altså: du kan gå opp i vekt av å mumse sjokolade, og du kan gå opp i vekt av å spise epler(satt veldig på spissen) Om du skal opp i vekt, hvorfor lure på spisedag?
  10. Ja, hva skal dere trene i sommerferien? Jeg har ikke tilgang til treningssenter- noen råd om hva jeg kan trene?
  11. Både ja og nei. Spiser du overskudd i kalorier, legger du på deg. Ligger du i underskudd går du ned i vekt. Det er totalen av kalorier som gjelder.
  12. Er det ok å spise havregrøt med cottage cheese og banan til middag? Eller gir det for lite næring?
  13. vil jeg ikke legge på meg mer fett da? ligger allerede i et lite overskudd...tror jeg
  14. Kan prøve som du sier å veksle mellom høyrep og lavrep, og se om det hjelper. Takk for svar
  15. Har som regel trent 10 x 3 eller 8 x 4.
  16. Har trent med samme reps/sett, kanskje dette er noe jeg bør forandre? Men vet ikke helt hvordan!
  17. Er veldig usikker på antall kalorier jeg får i meg, orker ikke tanken på å telle, men sånn ca i løpet av en dag spiser jeg: Frokost: 2-3 knekkebrød, 1 glass melk, egg og frukt med litt cc og yoghurt, en neve rosiner og nøtter Lunsj: havregrøt eller proteinpannekaker, eller samme som frokost Middag: feks laks, søtpotet og grønnsaker, eller kylling, pasta og grønnsaker/salat Kvelds: samme som frokost/lunsj Mellommåltider(1-2) 2-3 knekkebrød eller yoplait yoghurt med nøtter/havregryn, 1 glass biola Drikker 1-2 l vann pr dag, et par kopper kaffe og en god del brus u/sukker Vekt er me
  18. Hei Jeg har trent regelmessig styrketrening siden februar. Dette har jeg gjort i form av en 2-split 4x i uken (underkroppx2 og overkroppx2) I starten hadde jeg relativ sterk fremgang- økte i vekter nesten hver trening, og merket at jeg fikk "større muskler" og la på meg (var undervektig) Men nå har det på en måte "stoppet" litt opp. Jeg får liksom ikke til noe mer. Hva kan dette skyldes? Maten? For lite hvile? Trenger sårt gode råd og tips her..
  19. Magsa

    SYKEHUSDIETTEN

    De kiloene du evt mister under dietten, vil komme like fort tilbake når du begynner å spise normalt igjen. altså= failure
  20. Magsa

    For mye egg?

    Er det farlig å spise for mye egg? Jeg spiser som regel 3-4 egg for dagen..Noen sier det er ALTFOR mye, andre ser jeg spiser 10 eller fler. Noen som vet? Hørt noe om noe koresterol elns? Heh, kanskje jeg skulle postet denne på "Tråden for dumme spørsmål"
  21. Magsa

    Gøy kardio.

    GERILJA INTERVALLER
  22. Magsa

    Vektoppgang

    Jeg har de siste månedene jobbet med å gå opp i vekt, har spist nok(tror jeg) og har sikkert gått opp(har ikke veid meg på lenge) Hvordan bør kostholdet mitt være nå etter en slik vektoppgang? Tror jeg ikke trenger å gå opp mer nå, skal jeg gå ned på kcal og trene mer? Eller bare fortsette som før? Buksene mine sitter likt som før, men jeg VET at jeg har gått opp.
  23. Lurer egentlig på det samme! Hvor mye påvirker alkohol treningen?
  24. http://www.kk.no/916911/litt-godteri-hver-dag-kan-vaere-bra-for-helsa Hva er din mening om dette? Syns KK skriver så utrolig mye rart, som feks firkantet rumpe av knebøy. Hvem skriver disse artiklene??
×
×
  • Opprett ny...